A.A.
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 07, 2007 18:08
Arçelik'in bu yılın ilk çeyreğindeki cirosu geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14 artarak 1,6 milyar YTL'ye ulaştı.
Arçelik AŞ'den, yılın ilk çeyreğindeki bilanço rakamlarına ilişkin yapılan açıklamada, şirketin konsolide cirosunun yüzde 45'inin yurt dışı satışlardan oluştuğu bildirildi.
Açıklamada, geçen yılın üç ayında 2 milyon adet beyaz eşya satışı gerçekleştiren Arçelik'in, 2007'nin aynı döneminde yüzde 16 büyüme ile satışta 2,35 milyon adede ulaştığı, hem satış adetlerinde hem de ciro bazında hedeflerin de üzerinde bir büyüme gerçekleştiği vurgulandı.
Şirketin 2007 yılının ilk çeyreğinde cirosunu geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14 oranında artırarak 1,6 milyar YTL'ye ulaştırdığı belirtilen açıklamada, şunlar kaydedildi: “Arçelik, faaliyet gösterdiği tüm uluslararası pazarlarda, artan satış performansıyla güçlü bir büyüme kaydetti. Böylece, 2007'nin ilk üç ayında yurt dışı beyaz eşya satış adetlerini yüzde 17,1 artıran Arçelik, avro bazlı uluslararası beyaz eşya cirosunda yüzde 24 artış kaydetti.
Yurt dışında büyüme stratejisi doğrultusunda Arçelik, yurt içinde yıllardır uyguladığı 'özel mağazacılık sistemi'ni, uluslararası markası Beko ile artık yurt dışı pazarlara da ihraç ediyor. Arçelik Şirketi, özellikle Doğu Avrupa'da yaygınlaştırmaya başladığı bu sistemde 2006 sonu itibariyle yurt dışında 200 olan Beko münhasır bayi sayısını, bu yılın sonunda 250'ye çıkarmayı hedefliyor.”
Açıklamada, 2007 ciro hedefi 4,2 milyar Euro olan Arçelik'in global rakiplerine göre kendi sektöründe dünyanın en karlı şirketi olma konumunu da koruduğu vurgulandı. Bu arada, Arçelik'ten Borsaya yapılan açıklamada, 3 aylık konsolide net karın 74 milyon 23 bin YTL olduğu açıklandı.