Arçelik Brandt tecrübesinden memnun

Güncelleme Tarihi:

Arçelik Brandt tecrübesinden memnun
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 22, 2002 00:00

Arçelik Genel Müdürü Nedim Esgin, talip oldukları Fransa'nın en büyük beyaz eÅŸya üreticisi Brandt'ın satışıyla ilgili dönemde önemli tecrübeler edindiklerini bildirdi.Esgin, "Bu bir ilkti. Bu yolda daha da hızlanarak devam edeceÄŸiz ve yakın gelecekte uluslararası bir ÅŸirket olma planımızı mutlaka gerçekleÅŸtireceÄŸiz" dedi. Arçelik'in yayın organı Aydabir'de konuyla ilgili olarak çalışma arkadaÅŸlarına seslenen Esgin, Fransa'daki Nanterre Ticaret Mahkemesi'nin Brandt'ın Ä°srail kökenli ELCO ÅŸirketine satılmasına karar verdiÄŸini hatırlattı. "ELCO'nun teklifi kapsam olarak daha fazla ÅŸirket ve çalışanı içermesine raÄŸmen, kanımızca bizim teklifimiz endüstriyel açıdan en iyi teklifti" diyen Esgin, üretim ve pazarlama stratejilerinin birbirini tamamlaması, iÅŸletmelerin uzun yıllar verimli çalışabilmesi ve ortak markaların konumlandırılmasının çok iyi planlanmış olduÄŸunu bildirdi. Mahkemenin tercihi ile ilgili yorum yapmak yerine, bu süreç içinde saÄŸlanan yararlara odaklanmak istediÄŸini vurgulayan Esgin, ÅŸu görüşleri dile getirdi: "Brandt Fransa'nın tek ve en büyük beyaz eÅŸya üreticisidir. Arçelik olarak bir ilke imza atıp kendi çalışanımıza, kendi mühendisimize, kendi yöneticimize güvenerek, Brandt gibi uluslararası büyüklükteki bir ÅŸirkete talip olmamız gurur vericidir. Bu gururun sadece Arçelik çalışanları tarafından deÄŸil Koç Holding, hatta ülke çapında birçok kiÅŸi tarafından paylaşıldığını hissettik."Bu dönem içinde önemli tecrübeler edindiklerini, uluslararası çapta ÅŸirket satınalma sürecini öğrendiklerini kayden Nedim Esgin, pazarlama açısından mevcut ürünler ve gelecekte Avrupa pazarında olması muhtemel geliÅŸmelerle ilgili önemli bilgilere ulaÅŸtıklarını, üretim tesislerini ve teknolojilerini rakipleriyle kıyaslama olanağı bulduklarını vurguladı. "Ä°LK 4'E GÄ°REREK GÃœCÃœMÃœZÃœ GÖSTERDÄ°K" Rakip ÅŸirketlerin üst yönetimleriyle de yoÄŸun temaslarının olduÄŸunu anlatan Esgin, "tüm bu kıyaslamalarımız sonucu kendimize olan güvenimizde haksız olmadığımızı anladık, çünkü hiçbir alanda onlardan geri deÄŸildik. Beyaz eÅŸya sektörünün uluslarası devleri ile kıyasıya yarıştık ve ilk dörde girerek gücümüzü gösterdik" dedi. Nedim Esgin, üç ay boyunca sadece Fransa deÄŸil diÄŸer Avrupa ülkelerindeki gazete, dergi ve yayın kuruluÅŸlarının Arçelik-Beko teklifinden bahsettiÄŸini, bu sayede hem ÅŸirketin hem de Türkiye`nin yurtdışında tanıtılmasında önemli rol oynadıklarını kaydetti. Tüm göstergelerin doÄŸru yolda olduklarını gösterdiÄŸini belirten Arçelik Genel Müdürü Esgin, şöyle dedi: "Daha önce de deÄŸindiÄŸim gibi bu bir ilkti. Bu yolda daha da hızlanarak devam edeceÄŸiz ve yakın gelecekte, uluslararası bir ÅŸirket olma planımızı mutlaka gerçekleÅŸtireceÄŸiz. En büyük sevincim ise bir hedefe ulaÅŸmak için ÅŸirket olarak, duyduÄŸumuz heyecanı ve bu uÄŸurda kenetlenebildiÄŸimizi görmek oldu. Sadece bu projede görev alan ekibimiz deÄŸil, tüm Arçelik çalışanlarının heyecan ve inancı, bizim ekip olarak uluslararası çapta büyük projelere girebileceÄŸimizi gösterdi."Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!