Ayşegül AKYARLI GÜVEN
Oluşturulma Tarihi: Şubat 12, 2008 00:00
Pazarlama Gurusu Christopher Meyer, Arapların yenilikleri en kolay kabul eden millet olduğunu söyleyerek Türklerin yeniliklere açıklık konusunda İngilizler ve Amerikalılarla yakın tepkiler verdiğine dikkat çekti. Meyer, "İtalyanlar bile Türklerden daha tutucu kalıyor. Bu iyi bir gelişme" dedi.
MONITOR Networks’ün Başkanı ve Pazarlama Gurusu Christopher Meyer, Arapların yenilikleri en kolay kabul eden millet olduğunu söyledi. "Türkler yeniliklere açıklık konusunda İngilizler ve Amerikalılar’la yakın tepkiler veriyor" diyen Meyer, İtalyanlar’ın bile Türklerden daha tutucu kaldığına dikkat çekerek yeniliklere açıklığın Türkiye’nin potansiyelini gözler önüne serdiğini söyledi.
ARTIK UCUZ SATMIYOR: Dünyada pazarlama trendlerinin hızla değiştiğine dikkat çeken Meyer müşterilerin artık sadece fiyat odaklı
seçimler yapmadığını vurgulayarak, şöyle konuştu: "Eskiden ucuz olan ilgi görürdü. Ama artık eğilimler farklılaştı. Herkes az ama pahalı ve kaliteli ürün sahibi olmanın peşinde. Şirketlerin artık tüketicilerin hem beynine hem de kalbine dokunması gerekiyor. Sadece ürün konusundaki yenilikçilik anlayışı yeterli olmuyor. Aynı zamanda iş modelleri konusunda da yenilikler yapılması önem taşıyor."
İSTEDİĞİN RENGİ SEÇ: ’Siyah olması kaydıyla istediğin rengi seçebilirsin’ eğiliminin yerini giderek ’İstediğin rengi seçmekte özgürsün’ eğilimine bıraktığını belirten Meyer "İlk online sipariş gibi yenilikler 10 yıl önce çok maliyetliydi. Ancak, teknolojideki gelişmelerle birlikte bu artık standart hale geldi" dedi. Türk Ekonomi Bankası’nın (TEB) "Akıl Fikir Buluşması" kapsamında konuşan İş dehası Peter Fisk de 2008’in yenilik bulutu gibi olacağına dikkat çekerek CEO’ların inovasyona verdiği önemin giderek arttığını söyledi.
E-POSTA DA TARİH OLACAK: "2050 yılında artık kağıt para kullanmıyor olacağız, 2033’te de madeni para tarih olacak" diyen Fisk şöyle konuştu: "Büyüme sadece çalışmakla olmaz. Kárlılık önem kazandıkça fark yaratmanın önemi artıyor. Başarılı firmalar yaratım ve inovasyon sürecine müşterilerini de dahil ediyor."
İŞİNİZE EVDEKİ SİZ GİBİ BAKIN: Fisk "Bizler hepimiz akşam televizyon kanalları arasında zap yapan insanlarız. Ama mesai saati başladıktan sonra bu kimliklerimizden sıyrılıp görev kimliğimize bürünüyoruz. Yaptığımız işe göre finans sektörü çalışanı, öğretmen, doktor oluyoruz. Bence bu bir hata. Başarılı olmak için yapılan görev ne olursa olsun, o göreve ve ihtiyaçlara, evde televizyon izleyen tarafınızın gözüyle bakmak önemli. Bunu yapabilen başarıyı da yakalıyor."
BNP ortaklığı bize yaradı, herkese ’icat çıkar’ diyoruzİNOVASYONUN kendileri için havada uçuşan fikirler olmadığını, bir iş değişim modelini ifade ettiğini söyleyen TEB Genel Müdürü Varol Civil, "Özellikle BNP Paribas ile ortaklığın ardından bankacılık yapma modelinde değişikliğe gittik. Banka bünyesinde yarattığımız kıvılcım portalı ile inovasyonu kurumsallaştırmaya çalışıyoruz. Ancak bunu bürokrasi içinde boğmamaya özen gösteriyoruz" dedi. Banka içinde "icat çıkar" sloganı ile bir inovasyon ruhu yarattıklarını vurgulayan Civil, şunları söyledi: "Geçtiğimiz yıl 103 şube açtık. Büyümeyi kár ile beraber gerçekleştiriyoruz."