Sürüş İzlenimi: Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Eylül 20, 2006 00:00
Uzunluğu 3.4, genişliği 1.6 ve yüksekliği 1.4 metre. Bu hafta benden tam 50 santimetre kısa 107’i teste aldım. Sonuç dışarıdan minik duran otomobilin içine girdiğinizde sizi karşılayan ferah ve geniş mekan. "Çok fazla yüküm olmaz" ve "Yüksek performans aramıyorum" diyorsanız 107 şehir içinde size 21 bin 750 YTL’den başlayan uygun fiyat, düşük yakıt tüketimi ve kolay park imkanı sağlıyor.
FRANSIZ Citroen ve Peugeot'nun dahil olduğu PSA Grubu’nun Toyota ile gerçekleştirdiği ortak üretim sonucunda doğan üçüzlerden birisi bu haftaki test konuğum oldu. Citroen'de C1 ve Toyota'da Aygo adı altında satılan araçların Peugeot'daki adı ise 107. Tamamen aynı platformu ve teknik alt yapıyı kullanan modellerden Fransız Peugeot'nun en küçüğü olan 107, gülen ön yüzü, şirin tasarımı, ferah iç mekanı, kolay kullanımı ve ekonomik motoru ile test süresince gerçek bir şehir otomobili olduğunu gösterdi. Bundan önce de küçük otomobiller denemiştim ama çoğunda yalnızdım. Bu kez 107’nin arkasında test danışmanlarım (eyim ve kızım) da vardı. Kızımın eşyalarını almadığımız için arka koltukta rahat bir yolculuk yaptılar.
ŞİRİN DEVİR GÖSTERGESİ
Aracın içinde geniş bir atmosfer sunmayı başaran 107, ilginç kokpiti ile de dikkat çekiyor. Üç kollu direksiyon simidinin hemen arasında dairesel biçimde tasarlanmış hız göstergesi bulunuyor. Onun hemen sol üstüne yerleştirilen devir göstergesi ise şirin bir tasarıma sahip. Yine dairesel formu havalandırma ızgaraları sayesinde bütünlüğün sürdürülmesini sağlamış. Müzik sistemi ve havalandırma sistemini ön konsolun tam ortasında yer alıyor. Ön konsolun en alt kısmında ise iki adet bardaklık yer alıyor. Başarılı oturma pozisyonu sayesinde iç mekanda küçük araç hissi yaşatmayan 107, bu sayede güvenlik hissini de artırıyor. 139 litrelik bagaj hacmine sahip olan araç arka koltukların ileri hareket ettirilmesi ile bu hacmini 199 litreye çıkarıyor.
GÜVENLİKTEN 4 YILDIZ
Küçük bir şehir içi otomobili olmasına rağmen sunduğu güvenlik ile dikkat çeken 107, EuroNCAP çarpışma testlerinden 4 yıldız almış bir model. Standart olarak sunduğu ABS, fren fücü dağıtımı sistemi REF, viraj denge kontrol sistemi CSC, kaza anında katlanan direksiyon kolonu, sürücü ve yolcu ön hava yastıkları gibi güvenlik donanımı ile büyüklerinden geri kalmıyor. Ayrıca sürücü-yolcu yan hava yastıkları ve ön-arka yolcu perde hava yatıkları da 107'de opsiyonel olarak alınabiliyor. Türkiye’de 21 bin 750 YTL'den başlayan fiyatlarla satılan 107'nin 2-Tronic isimli tiptronik vitesli versiyonun fiyatı ise 24 bin 300 YTL.
835 kilogram ağırlığındaki 107, küçük hacimli motoru ile rahatlıkla ilerleyebiliyor. 1.0 litre hacmindeki 3 silindirli benzinli motor, 6000 d/d'de 68 beygir güç 3600 d/d'de 93 Nm tork üretiyor. Ürettiği gücü 2-Tronic isimli hem manuel hem de otomatik olarak kullanılabilen şanzıman ile ön tekerleklere aktaran 107, 0-100 km/s hızlanmasını 14 saniyede geçekleştiriyor. Maksimum hızı saatte 157 kilometre olan aracın yakıt tüketimi ise küçük motor sayesinde çok düşük seviyelerde. Şehir içinde 100 kilometrede 5.5, şehir dışında 4.1 litre yakıt tüketen aracın ortalama yakıt tüketimi değeri ise 4.6 litre.
Peugeot tasarım yarışmasının galibi bilgisayar oyunu olacak Peugeot, bir kez daha internet üzerinden düzenlediği tasarım yarışması ile tüm dünyadaki otomobil fanatiklerine
hayallerindeki otomobili yaratma şansı veriyor. Peugeot, 2000 yılından bu yana yaklaşık 9 bin orijinal projeye ev sahipliği yapmış olan bu uluslararası yarışmanın dördüncüsü için tüm internet kullanıcılarından otomobili otantik ve özgün bir keyif kaynağı olarak tekrar keşfetmelerini istiyor. Kazanan proje, 1/1 ölçekli bir maket biçiminde üretilecek ve 2007 Frankfurt Otomobil Fuar’ında Peugeot standında sergilenecek. Tasarım yarışmasının bu seneki en önemli yeniliği ise kazanan tasarımın, Xbox 360 üzerinde bir video oyunu olarak da yer alacak olması. Projenin sahibi ayrıca 6 bin Euro ile de ödüllendirilecek.
Daha önce düzenlenen her üç yarışmaya da Türkiye’den çok büyük bir katılım oldu. 2000 yılında düzenlenen 80 ülkeden 2000’den fazla tasarımın katıldığı ilk yarışmada Türkiye, yarışmaya gönderilen 104 adet tasarım ile, Fransa ve Rusya’nın ardından en fazla tasarım ile yarışmaya katılan üçüncü ülke oldu. 2002 yılında düzenlenen ikinci yarışmaya ise 90 ülkeden 2800 tasarım katıldı. Bu kez yarışmaya gönderilen 164 adet tasarım ile Türkiye, Fransa’nın ardından en fazla tasarım ile yarışmaya katılan ikinci ülke oldu. 2004 yılındaki üçüncü yarışmada ise 18 yaşındaki Emre Hüsmen ilk 10’a kalarak önemli bir başarı yakaladı. Emre Hüsmen şu anda Kanada’nın Toronto şehrinde Peugeot Türkiye’nin özel bursu ile Humber College of Applied Arts and Technology’de Endüstriyel Tasarım bölümünde okuyor.