Güncelleme Tarihi:
M.Ç., Kayseri 1. Ağır Ceza Mahkemesi'nin, açılan davaya ilişkin daha önce görülen duruşmadaki ara kararı uyarınca, mahkeme başkanına ifade verdi.
Olay günü araçta görevli bulunduğunu belirten M.Ç., ifadesinde şunları kaydetti:
“Araç yanmadan 1 saat önce kapı sistemleri bozuldu. Servisi aradık; kapıları kemerle bağlayarak devam etmemizi söylediler. Aynı araçla daha önce de göreve gitmiştim. Araç sık sık arıza veriyordu. Araç, yola çıkmadan birkaç gün önce servise gitti, ama sorunları giderilmeden geri döndü. Zaten araç yapılsaydı bu facia olmazdı. Biz mahkumları kurtarmak için elimizden geleni yaptık, ama yangın bir anda tüm aracı sardı. Bizim arkadaşlarımızdan da dumandan etkilenenler oldu. Yangın esnasında araçta bulunan yangın tüpünü kullanmak istedik, ancak tüpten sadece 'fıs' diye bir ses geldi.”
Araçta yedek şoför olarak görev yapan S.O. da talimatla alınan ifadesinde şunları anlattı:
“Olay sırasında uyuyordum. Yangın, başladıktan kısa süre sonra bütün arabayı sardı. Çünkü arabanın büyük bir bölümü fiber kaplıydı. Kapı sistemleri havalıydı. Sistem hortumları yangından zarar görünce biz de camları kırarak dışarı çıkmak zorunda kaldık. Bize araçla ilgili herhangi bir uyarı gelmedi. Bilirkişi raporuna göre akü ve elektrik aksamından kaynaklanan bir yangınmış.”
Davayla ilgili olarak sözkonusu aracın benzerlerinde de bu tür sıkıntıların olup, olmadığının anlaşılması için Metris Cezaevi'nde şoför olarak çalışan T.V. ve T.E'nin de bilgisine başvuruldu.
T.V. ve T.E., kullandıkları araçlarda sık sık sorun yaşadıklarını, ilgili servisin, araçların bakımını detaylı yapmadığını öne sürdü.
Olay
Van'dan İstanbul'a giden 34 BL 2564 plakalı cezaevi nakil aracında, 16 Eylül 2011 günü, Kayseri-Malatya karayolunun Karakuyu köyü mevkisinde seyir halindeyken yangın çıkmış, olayda, araçta bulunan tutuklu ve hükümlülerden Abdülsettar Ölmez (35), Sinan Aşga (18), İsmet Evin (33), Akif Karabalı (24) ve Medeni Demir (47) hayatını kaybetmişti.
İddianame
Konuya ilişkin cumhuriyet savcısınca hazırlanan iddianamede, araç sürücüsü C.S., dönemin İstanbul İl Jandarma Komutanlığı Ayazağa Cezaevi Sevk Bölük Komutanlığı Sevk Takım Komutan Yardımcısı Astsubay İ.B. ve araç komutan yardımcısı Astsubay M.K. hakkında, “Taksirle birden fazla kişinin ölümüne sebebiyet vermek” suçundan 2 yıldan 15 yıla kadar hapis cezası isteniyor.
İddianamede, yangından önce araçta arızalar ortaya çıkmasına rağmen yola devam edildiği belirtiliyor.