Oluşturulma Tarihi: Ağustos 29, 2003 02:02
Uzanlara ait bir depo evin bulunmasıyla ortaya çıkan 146 parça antika eşya ve tablo Topkapı Sarayı Müzesi'ne teslim edildi.
Uzan Ailesi'ne ait 146 parça antika eşya ve tablo Topkapı Sarayı Müzesi'ne teslim edildi. Ulus Palmiye Sitesi'nde Uzan Ailesi'ne ait bir depo evin bulunmasıyla ortaya çıkan tabloların, Türkiye'deki en büyük koleksiyonu oluşturduğu iddia edildi. Hakan Uzan'ın özellikle tablolarla ilgilendiği koleksiyonda, Osman Hamdi çalışmalarının da yer aldığı ileri sürüldü. Ancak koleksiyon bugüne kadar ‘kapalı kutu’ olarak kaldığı için parasal değeri hakkında hiçbiri bir şey söylenemiyor.
Uzan Ailesi'nin tablo koleksiyonunda daha çok Avrupalı oryantalist ressamların eserlerinin olduğu belirtildi. Aileden Cem Uzan'ın fazla resim meraklısı olmadığı ancak baba Kemal Uzan ve oğlu Hakan Uzan'ın resim topladığı galeri sahiplerince ifade edildi. Hakan Uzan'ın özellikle Fikret Mualla'nın resimlerini topladığı da vurgulandı.
Ulus'taki Palmiye Sitesi'nde ortaya çıkan, Uzan Ailesi'ne ait, depo evde, pek çoğu hayatta olmayan ünlü ressamların eserlerinden oluşan, Türkiye'nin en büyük tablo kolleksiyonu ele geçirilmişti.
Şişli Cumhuriyet Savcılığı'nca çıkartılan tedbir kararı üzerine Uzan Ailesi'nin servetinin peşine düşen Mali Polis, aynı evde, çoğu Osmanlı dönemine ait çok sayıda antika eşya da bulunmuştu. Envanteri çıkartılan 146 parça antika eşya ile paha biçilemeyen tablolar Topkapı Sarayı Müzesi'ne yeddiemin olarak teslim edildi.
Topkapı Sarayı Müzesi'ne teslim edilen Uzan Kolleksiyonu'ndaki antikaların eski yazı ve tombak ağırlıklı olduğu belirtildi. Özellikle son 15 yılda büyüyen bu kolleksiyonda ayrıca tabloların da önemli yer tuttuğu ifade edilirken, bu konudaki detaylı bilgileri İstanbul'daki galerilerin sahipleri ve müzayedeciler verdi.
YATIRIM ARACI
Uzanlar'a resim satan müzayedeciler ve galericilerin söylediğine göre, ailenin resim bilgisi çok fazla değil. Bir galeri sahibi, bu konuda Uzan Ailesi için şu bilgileri verdi:
‘‘Belirli bir resim zevki geliştirdikleri için değil, yatırım aracı olarak gördükleri için alıyorlar. Yani resim zevki, bilgisi Kemal Uzan'da yoktur, Cem Uzan'da hiç yoktur, daha çok Hakan ilgilenirdi. O da Fikret Mualla toplamaya meraklıydı.’’