Güncelleme Tarihi:
Siyasi partiler köy köy, mahalle mahalle gezerek, salon toplantıları yaparak, vatandaÅŸla bire bir iliÅŸkilerle hedeflerini anlatmaya çalışırken, tüm adaylar ve partiler propaganda aracı olarak en çok medyayı tercih ediyor.Â
Gazetelerde, radyo ve televizyonlarda her gün halka hitap eden liderler ve adaylar, propaganda döneminin son günlerinde büyük kent merkezlerinde mitinglerle de coÅŸkuyu yükseltmeye çalışacaklar.Â
Annan planı temelinde partiler iki ayrı gruba ayrılarak keskin birgruplaÅŸma oluÅŸturmalarına karşın, propaganda döneminde birkaç küçük olay dışında genelde hoÅŸgörü hakim.Â
   Â
KKTC SEÇİMLERİ İLK KEZ DÜNYANIN GÜNDEMİNDE
   Â
Ãœlkede son bir yılda yoÄŸun ÅŸekilde tartışılan Annan planı ve bununla baÄŸlantılı olarak Kıbrıs'ta çözümle ilgili dönüm noktası niteliÄŸine bürünen 14 Aralık seçimleri, Kıbrıs Türkünün ayrı yönetim altındaki yaklaşık 30 yıllık tarihinde ilk kez dünyanın gündemine girdi.Â
''Kader'' seçimi olarak nitelenen 14 Aralık milletvekilliÄŸi seçimleri, bu niteliÄŸiyle tarihte ilk kez Türkiye, BM, Avrupa BirliÄŸi ve diÄŸer ülkeler tarafından da çok yakından takip ediliyor.Â
Dünya tarafından ''tanınmayan'' statüsüyle bugüne kadar ''sözde'' nitelemesiyle karşılaÅŸan KKTC, böylece bu seçimlerle yasallık statüsünü de fiilen kazanıyor.Â
KKTC Yüksek Yayın Kurulu'ndan (YYK) sonra Türkiye Radyo TelevizyonÃœst Kurulu'nun (RTÃœK) tarihinde ilk kez KKTC seçimlerine yönelik Türkiye medyasına uyarı yapma ihtiyacını hissetmesi de seçime ilginin bir göstergesi olarak yorumlanıyor. Â
ANNAN PLANI SLOGANLARIN TEMEL UNSURU
   Â
Partiler ve adayların temel politikalarını simgeleyen sloganlar dasüreci belirleyen Kıbrıs sorununa endeksli.Â
Annan planı temelinde çözüm ve AB hedefiyle yarışa katılan BDH, CTP-BG ile ÇABP, sloganlarını da bu temel stratejiler üzerine kurarken, plana karşı çıkan partiler karşıtlıklarını sloganlarla simgelediler.Â
BDH, ''Mevsimi Geldi Artık'' temel sloganı yanında, ''Baharda Avrupa'' sloganını ve Kıbrıslılık bilincini ön plana çıkarmak amacıylada ''Kıbrıslı Türkü'nün Onurlu Sesi'', ''Onurla, Gururla Baharda Avrupa'' gibi söylemleri kullanmayı tercih etti.Â
''Avrupa Evet'', ''Yeni Bir Kıbrıs İçin CTP-BG'ye Mühür'', ''TalatGörüşmeci'' sloganlarıyla propaganda faaliyetlerini sürdüren CTP-BG de, geleneksel yeÅŸil yanında beyaz rengini de hakim renk olarak kullanarak, bu sloganların altını dolduran söylemler kullanıyor.Â
''Çözüm ve AB'' sloganını sürekli ön planda tutan, ağırlıkla AB simgesi mavi rengi tercih eden ÇABP'ın ilgi çeken sloganları ise ''Statüko Tumba, HoÅŸgeldin Avrupa'', ''Baharda 200 Bin Yeni Avrupalı'', ''Yeni Dinamikler, Yeni Vizyon''.Â