Güncelleme Tarihi:
Hero Üst Yöneticisi (CEO) Stefan F. Heidenreich ve Ülker Hero Baby Genel Müdürü Nasuh Önal, İsviçre'nin Basel kentinde düzenledikleri basın toplantısında, Hero Baby'nin yatırım hedefleri ve projeleri hakkında bilgi verdiler.
Heidenreich, doğal ve güvenli beslenme alanında sertifikalara sahip Hero'nun dünyanın en hızlı büyüyen gıda şirketi olduğunu, uluslararası pazarlarda karlı operasyonlarla inovasyona dayalı sürdürülebilir bir büyüme hedeflediğini belirterek, bu doğrultuda Türkiye'nin de aralarında bulunduğu değişik ülkelerde 2010 yılına kadar toplam 300 milyon avroluk yeni yatırım planladıklarını bildirdi.
Ülker'le kurdukları ortaklıktan son derece memnun olduklarını ifade eden Heidenreich, “Türkiye, heyecan duyduğumuz bir pazar. Dengeli beslenme bilincinin yükselmesi ve satın alma gücünün artmasıyla büyümemizi sürdüreceğiz” dedi.
ÖNAL: “HEDEFİMİZ, TÜKETİCİ SAYISINI 1 MİLYONA ÇIKARMAK”
Ülker Hero Baby Genel Müdürü Nasuh Önal ise “her bebeğin dengeli ve yeterli beslenme hakkı vardır” misyonu ile yola çıktıklarını ve bu hedef doğrultusunda fiyatlarını her kesimin ulaşabileceği seviyede tuttuklarını belirterek, “fiyatımızı kavanoz mamalarda 1 YTL, tahıllı kaşık mamalarının ürün özelliklerine göre 2 ve 3 YTL olarak belirledik. Böylece tüm ailelerin sağlıklı bebek mamalarına ulaşmasını ve sektörün büyümesine katkıda bulunmayı amaçlıyoruz” dedi.
Önal, aileler tarafından büyük memnuniyetle karşılanan bu girişimlerinin, hem her bebeğe sağlıklı mamayla beslenme şansı sunduğunu hem de pazarın büyümesine katkıda bulunduğunu kaydederek, 21 bin 500 tonluk ve 317 milyon YTL'lik Türkiye bebek maması pazarında tonaj olarak şu anda yüzde 43 payla lider olduklarını, ciro olarak ise yüzde 29 payla ikinci sırada bulunduklarını bildirdi.
Biberon mamaları, tahıllı kaşık mamaları, kavanoz mamaları ve bebek bisküvilerinden oluşan bebek beslenme pazarında tüm kategorilerde ürün sunabilen tek marka olan, 2003 yılında Ankara'daki Türkiye'nin ilk tahıllı kaşık mama fabrikasında üretime başlayan Ülker Hero Baby'nin ikinci fabrikasını bu yıl sonunda 20 milyon YTL'lik yatırımla yine Ankara'da faaliyete geçireceğini belirten Önal, Türkiye'nin ilk kavanoz püre mama fabrikası olacak bu tesiste yılda 50 milyon adetlik üretim gerçekleştirileceğini söyledi.
Önal, 1 YTL'lik kavanoz mamalarının ardından şimdi de 2 ve 3 YTL'lik yeni tahıllı kaşık mamalarıyla halen 300 bin olan tüketici sayısını 1 milyona çıkarmayı hedeflediklerini, her ailenin ulaşabileceği doğal ve güvenli ürünler sunarak sağlıklı nesiller yetişmesine katkıda bulunduklarını kaydetti.