Güncelleme Tarihi:
Gözaltındaki makinistler Mehmet Işık ve Mehmet Doğan ile gardfren İsmail Canlı, akşam saatlerinde adliyeye sevk edildi.
Nöbetçi Cumhuriyet Savcısı Erol Tatar, 3 kişiyi, “tedbirsizlik ve dikkatsizlik sonucu 2 kişinin ölümüne neden olma” suçundan, Nöbetçi Ankara 9. Sulh Ceza Mahkemesi'ne sevk etti.
Gardfren İsmail Canlı, savunmasında, Yerköy'den hareket etmeden önce tren şefi ile frenleri kontrol ettiklerini, herhangi bir sorun olmadığını söyledi. Trenin freninin daha sonra boşaldığını ifade eden Canlı, tedbirsiz ve dikkatsiz davranmadıklarını kaydetti.
Makinist Mehmet Doğan, kontroller yapılıp sorun olmadığına ilişkin işaret verildiği için hareket ettiklerini belirtti, suçlamayı kabul etmedi.
Mehmet Işık, kazada bir kusurunun olmadığını söyledi.
Avukat Özber Duvarcı da kazanın teknik bir arızadan kaynaklandığı savundu.
Yargıç Ali Yüksel, delil durumu, kusurla ilgili inceleme yapılmamış olması ve sabit ikametgah sahibi olmaları nedeniyle tutuklama isteminin reddine karar verildiğini açıkladı.
KAZAYA İLİŞKİN TESPİTLER AÇIKLANDI
Devlet Demiryolları (TCDD) İşletmesi Genel Müdürlüğü, Ankara Garı girişindeki tren kazasını inceleme ve durum tespitiyle görevli teknik heyetin, kazaya ilişkin tespitlerini açıkladı.
“- Lokomotifin ve ona bağlı personel vagonunun (Furgon vagon) frenlerinin kaza anına kadar fren yaptığı tespit edilmiştir.
- Personel vagonunun arkasında bulunan diğer yük vagonlarında hava musluk yolları açık vaziyette olup, bu vagonların fren sistemlerinin devrede olmadığı ve herhangi bir frenlemenin gerçekleşmediği görülmüştür.
- Trenin hız bandına, olaydan hemen sonra savcılık tarafından el konulduğu için, hız tespiti yapılamamıştır.”
Açıklamada, ODTÜ'ye mensup bilim adamlarından Prof. Dr. M. Kemal Özgören, Prof. Dr. Levent Parnas ve Doç. Dr. Ergin Tönük'ten oluşan bilirkişi heyetinin olay mahallindeki incelemelerini büyük ölçüde tamamladığı ve yolun tren trafiğine açılmasında ve incelenmesi tamamlanamayan üç vagon hariç diğer deraylı vagonların kaldırılmasında sakıncalı görmediklerini bir tutanakla belirttikleri kaydedildi.
"BAŞKA KAZANIN ÖNÜNE GEÇTİK"
TCDD Genel Müdürlüğü, Ankara Garı yakınında kaza yapan yük treninin kontrolden çıktığı Lalabel’den kaza noktasına kadar çok iyi kontrol edildiğini, herhangi bir yolcu ve yük treni ile karşılaştırılmadığını böylece olması muhtemel başka bir kazanın önüne geçildiğini bildirdi.
TCDD’den yapılan açıklamada, teknik elemanların yaptığı ilk inceleme ve gözlemlere göre, meydana gelen kazanın lokomotif ve hemen arkasındaki personel vagonu haricindeki vagonların frenlerinin tutmaması sonucu meydana geldiği belirtildi. TCDD kazanın trenin durdurulamayarak raydan çıkması ile oluştuğunu vurguladı.
Trenin kontrolden çıktığı Lalabel’den kaza noktasına kadar, Tren Trafik Kontrol Merkezi’nden çok iyi kontrol yapılarak herhangi bir yolcu ve yük treni ile karşılaştırılmadığı ve yolun bu trene tahsis edildiği dile getirildi.
İki banliyö treninin Ankara’ya çekildiği, iki banliyö treninin de Kayaş istasyonundan sevkedilmediği kaydedilen açıklamada böylece olması muhtemel başka bir kazanın önüne geçildiği ifade edildi. Açıklamada, yük treninde bulunan beş personelden tren şefi Mehmet Yelkenbırak ve Gardfren Sinan Işık’ın yaşamını yitirdiği, makinistler Mehmet Işık, Mehmet Doğan ve Gardfren İsmail Canlı’nın hafif şekilde yaralandığı bildirildi.