Oluşturulma Tarihi: Haziran 15, 2008 00:00
Uluslararası bebek beslenme devi Hero Baby CEO’su Stefan Heidenreich, Ülker’le kurduğumuz ortaklıkta çok memnunuz. 2 ve 3 YTL’lik tahıllı kaşık mamaları ile Türkiye pazarında 700 bin yeni aileye ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.
ÜLKER ve dünya bebek beslenme devi Hero’nun yüzde 50-50 ortaklığı ile kurulan Ülker Hero Baby, 2 YTL ve 3 YTL’lik tahıllı kaşık mamalarıyla Türkiye pazarında 700 bin yeni aileye daha ulaşmayı hedefliyor. Hero’nun merkezi İsviçre’de basın mensupları ile bir araya gelen Hero CEO’su Stefan F. Heidenreich, "Hero dünyanın en hızlı büyüyen gıda şirketi. Başarılı ortaklığımız da hızla büyüyor. Ülker’le kurduğumuz ortaklıktan son derece memnunuz. Türkiye heyecan duyduğumuz bir pazar" dedi.
2 YTL ve 3 YTL’lik ürünler
Ülker Hero Baby Genel Müdürü Nasuh Önal da, kavanoz mamalarda 1 YTL fiyat stratejisi ile bebeklerin sağlıklı beslenmesine önemli katkı sağladıklarını belirterek, "2 YTL ve 3 YTL’lik yeni tahıllı kaşık mamaları ile 700 bin yeni aileye ulaşmayı hedefliyoruz. Böylece halen 300 bin olan bebek sayımızı da 1 milyona çıkarmayı planlıyoruz" diye konuştu.
Nasuh Önal, Hero ile 2002 yılında ortak kurulan Ülker Hero Baby’nin tonaj bakımından yüzde 43 pazar payı ile toplam pazarda, yüzde 52 ile de kavanoz mama kategorisinde açık ara lider olduğunu söyledi. Ülker Hero Baby’nin, 2003 yılında Ankara’da üretime başlayan Türkiye’nin ilk tahıllı kaşık maması fabrikası olduğunu hatırlatan Nasuh Önal, şöyle devam etti: "İkinci fabrikamız da 2008 sonunda yine Ankara’da faaliyete geçecek. 20 milyon YTL’lik ikinci fabrikada da kavanoz maması üretiminde bir ilke imza atıyoruz."
Pazarın liderleri
Nasuh Önal, 21 bin 500 tonluk ve 317 milyon YTL’lik bir pazarda olduklarını belirterek, şöyle konuştu: "Tonaj olarak şu anda pazarda yüzde 43 payla lideriz; ciro olarak da yüzde 29 payla bebek beslenme pazarının ikincisiyiz. Ülker Hero Baby; Almanya, Çek Cumhuriyeti, Romanya, Suudi Arabistan, Kazakistan, Libya gibi ülkelere de ihracat yapıyor. AB’ye bebek maması ihraç eden ilk ve tek marka konumundayız."
İsviçre Hero’da 400 kişilik Ar-Ge ekibi
ÜRETİMLERİNİN her aşamasında güçlü bir kontrol mekanizmasına sahip olduklarını belirten Hero CEO’su Stefan F. Heidenreich, "Dengeli beslenme bilincinin yükselmesi ve satın alma gücünün artmasıyla büyümemizi sürdüreceğiz" dedi. Heidenreich, şöyle konuştu: "400 kişinin çalıştığı bir Ar-Ge departmanımız bulunuyor. Bu departman tüm dünyadaki Hero şirketlerine hizmet veriyor. Araştırma enstitüleri, hastaneler, üniversiteler ve bilim adamları ile sürekli bir işbirliği içindeyiz. Hero olarak şu anda üretim teknolojileri birimi ile 153, üniversitelerle 47, araştırma merkezleri ile 21 ve hastanelerle 7 farklı proje yürütüyoruz."