OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 23, 2005 00:00
Anadolu'ya ağırlık vererek ofis ürünlerindeki satışlarını artıran Canon, Türkiye cirosunu ikiye katladı. 2005 Türkiye ciro hedefleri 35 milyon Euro olan Canon, Orta ve DoÄŸu Avrupa bölgesinde (CEE) elde ettiÄŸi birinciliÄŸi ise korumayı hedefliyor.YAKLAÅžIK 30 yıldır Canon'un ofis ürünlerinin Türkiye distribütörü olan Hesmak CBS, 2004'te pazar payını ikiye katladı. Hesmak CBS Genel Müdürü Sinan Engin, CEE diye adlandırılan ve aralarında Polonya, Macaristan, Romanya, Ä°srail'in bulunduÄŸu Orta ve DoÄŸu Avrupa bölgesinde de elde ettikleri birinciliÄŸi korumayı hedeflediklerini söyledi.PAZAR PAYI BÃœYÃœDÃœ: Canon'un fotoÄŸraf makineleri hariç fotokopi makineleri, fakslar, buble jet yazıcılar, lazer yazıcılar, tarayıcılar, multimedya projektörler, dijital arÅŸivleme sistemleri gibi ürünlerini sattıklarını belirten Engin, Anadolu'ya ağırlık vererek satışları yüzde 70 artırdıklarını açıkladı. "Ä°stanbul'da da çok aktifiz ama büyüyen pazar Anadolu'yu gözardı etmiyoruz" diyen Engin, 5'i Ä°stanbul'da olmak üzere toplam 38 bayileri bulunduÄŸunu ve 2 binden fazla noktada ürünlerinin satıldığını belirtti. Engin, "2003'te Türkiye ciromuz 10 milyon Euro'ydu. 2004 de ise 25 milyon Euro civarında oldu. Pazar payımız yüzde 18'leri buldu" diye konuÅŸtu.MEHTER TAKIMI GÄ°BÄ°YÄ°Z: 2005 Türkiye ciro hedeflerini 35 milyon Euro, 2006 hedeflerini ise 50 milyon Euro olarak açıklayan Engin, tüm geliÅŸmelere karşın Türkiye pazarını "mehter takımı"na benzetti. Engin, bu konuda ÅŸunları söyledi: "Türkiye'de pazar mehter takımı gibi iki ileri bir geri gidiyor. Pazar 3 yıl büyür sonra bir krizle geriler. Türkiye'de fotokopi makinelerinin yıllık satış toplamı 25 bin civarında. 2004'te 26 bin civarında oldu. Bu 1993-1994'teki rakam. Sonra bir kriz oldu 15 binleri gördük. 2000'de 27-28 bini buldu. 2001'de malum kriz patladı. 2004 itibariyle 2001 krizi öncesine dönüş oldu. Pazarın rakamsal büyüklüğü ise Türkiye'de 70 milyon Euro civarında."Ä°SRAÄ°L'LE AYNI: Türkiye'de fotokopi makineleri pazarının çok fazla büyümediÄŸine de dikkat çeken Engin, 6 milyon nüfuslu Ä°srail ile 70 milyon nüfuslu Türkiye'deki satılan fotokopi makinesi adedinin aynı olduÄŸunu belirtti. Fransa ve Ä°ngiltere'de yıllık ortalama 350 bin makine satıldığını bildiren Engin, Ä°ngiltere Canon'un 1 milyar dolarlık cirosunu hatırlattı.BÖLGEDE EN ÇOK CÄ°RO BÄ°ZÄ°M: Engin, 2003 yılında ilk 5'teyken, geçen yıl birinci sıraya yükseldiklerini söylediÄŸi CEE Bölgesi'ne iliÅŸkin ise ÅŸu deÄŸerlendirmeyi yaptı: "Bölgede en çok ciro yapan biziz. O ülkelerde ciddi bir geliÅŸim var. Canon'un o ülkelerdeki pazar payı yüzde 40-50'leri buluyor. Biz renkli ve pahalı ürünler satarak ciroda diÄŸerlerine fark atıyoruz. Aslında adet olarak o ülkelerde satışlar daha yüksek." Dijital imza ile faks ömrünü tamamlayacakFAKS makinelerinin, 1990-1997 yıllarında altın çağını yaÅŸadığını bildiren Sinan Engin, "O dönemler faks makinesine sahip olmak bir prestijdi. Åžimdi internet ve e-postanın geliÅŸmesiyle ve faks serverlarla faksa duyulan ihtiyaç azaldı. Türkiye'de yılda 150 bin civarında faks satılırdı. Åžimdi 40 binlere düştü. Faks altın çağını bitirdi ve küçülüyor. Bütün dünyada böyle. Pek çok fabrika faks üretimini durdurdu. Teleks gibi onunda çağı kapanıyor. Dijital imza geliÅŸirse faks miyadını tamamen dolduracak" dedi. Hiç para almadan ürünleri veriyoruzKİŞİLERÄ°N firmalarında yaptıkları tüm dokümantasyonla ilgili analiz yaparak onlara uygun ofis ekipmanlarını saÄŸladıklarını anlatan Sinan Engin, ÅŸu bilgileri verdi: "Ä°ÅŸi ÅŸirketler için daha düşük maliyetli hale getirmeye çalışıyoruz. Bu sistemde firmaya uygun biçimde hiç para almadan ürünleri koyuyoruz. Mal sahibi yine biziz. Operatör, servis elemanı ihtiyacı varsa onları da saÄŸlıyoruz. Müşteri aldığı fotokopi ve çıktı üzerinden bize bedel ödüyor. 2-3 yılda bir ÅŸirketin yeniden yatırım yapmasına gerek kalmıyor, biz ürünleri teknoloji geliÅŸtikçe yeniliyoruz. Burada kár marjımız düşük ama ÅŸirketlerle uzun süreli iliÅŸkiler kuruyoruz."Â
button