Oluşturulma Tarihi: Ocak 16, 2008 00:00
AKARYAKIT şirketi Shell ve tüm dünyada enerji verimliliği konusunda çözümler üreten Philips, düzenledikleri ’Enerji Tasarruflu Ampul Kampanyası’ ile Türkiye’ye 6 yılda 144 milyon YTL kazandıracak. Kampanya süresince armağan edilen enerji tasarruflu 2 milyon adet ampulün kullanımı halinde, Türkiye’nin enerji maliyetlerinde 6 yıl boyunca her yıl 24 milyon YTL tasarruf sağlanacak. Bir ay süren kampanya kapsamında, Shell akaryakıt istasyonlarından yapılan 90 YTL ve üzerindeki akaryakıt alışverişlerinde yüzde 80 enerji tasarruflu Philips ampul hediye edildi. Shell&Turcas Petrol A.Ş. Türkiye Perakende Satışlar’dan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Ahmet Erdem, insanlığın küresel enerji sorunuyla karşı karşıya olduğunu belirterek, önümüzdeki 25 yıl içinde bugünkünden yüzde 50 daha fazla enerjiye ihtiyaç duyulacağına söyledi.
4 MİLYON AĞACA BEDEL: Shell&Turcas Petrol Türkiye Pazarlama Müdürü Pınar Mavituna da, kampanya kapsamında toplam 2 milyon adet enerji tasarruflu ampul verdiklerine belirterek, şöyle konuştu: "Yaklaşık bir ay süren kampanya süresince armağan edilen enerji tasarruflu ampullerin tamamının kullanılması halinde Türkiye’nin enerji maliyetlerinde 6 yıl boyunca yılda tam 24 milyon YTL tasarruf sağlanacak. Karbondioksit emisyonlarında da toplam 90 bin ton azalma gerçekleşecek. Bu sonuç, yapılan hesaplamalara göre yaklaşık 4 milyon ağacın bir yılda temizleyebileceği miktarda karbondioksit emisyonunun önlenebileceği anlamına geliyor." Kendi sektörlerinde lider iki kurumun böyle bir işbirliği yapmasının önemini vurgulayan Türk Philips Aydınlatma Yürütme Kurulu Başkanı Özkan Şengil ise kampanyanın Avrupa’da da ilk kez gerçekleştirildiğini söyledi.