Amerikan otolarına güven arttı

Güncelleme Tarihi:

Amerikan otolarına güven arttı
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 24, 2004 00:00

Consumer Reports Dergisi'nin haberine göre Amerikan otomobilleri çeyrek yüzyıllık bir sürede ilk defa Avrupalı otomobillerden daha ‘‘güvenilir’’ bulundu. 4.1 milyon Amerikalı'nın katıldığı ankette, geçen yıl her 100 araçta 18 olan problem oranı, 17'e düştü.Amerikalı otomobil üreticileri ‘‘güvenilir’’ otomobil üretiminde ilk defa Avrupalı rakiplerini geçtiler. Tüketici alışkanlıkları üzerine araÅŸtırmalar yapan Consumer Reports Dergisi'nin haberine göre Amerikan otomobilleri çeyrek yüzyıllık bir sürede ilk defa Avrupalı otomobillerden daha güvenilir bulundu. Asyalı üreticiler ise hala en tepede bulunuyorlar.Consumer Reports'un 2004 otomobil sayısında General Motors, Ford Motor ve DaimlerChrysler AG'nin Chrysler Group'un ürettiÄŸi otomobil ve kamyonların Avrupa'da üretilenlenden daha güvenilir oldukları bildirildi. Son 25 yıldır benzer bir sonuç alınmayan sektörde tüketicilerin deÄŸerlendirmeleri sonucu hazırlanan rapor ÅŸaÅŸkınlık yarattı. Consumer Reports'un Otomobil Test Direktörü David Champion sonuçlara iliÅŸkin olarak yaptığı deÄŸerlendirmede ‘‘Gerek bizim üyelerimiz gerekse pek çok insan için güvenilirlik çok önemli. Güvenilirlik onların aradığı ÅŸey. Amerikalı yerli üreticiler bu anlamda büyük ölçüde bir geliÅŸme kaydettiler. Daha önce baÅŸlarına bela olan bütün sorunları dikkate aldılar’’ diyor. Otomobillerin ne kadar güvenilir oldukları sorusuna verilen cevaplar tüm sektörde dikkatle izleniyor. Güvenilirlik otomobil satın alırken en çok dikkate alınan unsurlardan biri. Consumer Reports'un sunduÄŸu raporlar bu anlamda çok önemli. Consumer Reports web sitesine ve dergiye üye 4.1 milyon kiÅŸinin verdiÄŸi cevapları deÄŸerlendirerek bahsi geçen raporu hazırlıyor. Ãœyeler sahip oldukları araçlarla ilgili olarak düşüncelerini dile getiriyorlar. Consumer Reports'un yayınladığı sonuçlar hem içerik hem de veri tabanı açısından çok önemli bulunuyor. Dergi üyelerine motor ve elektrik sorunları gibi 14 ayrı alanda soru yöneltiyor. Sekiz yaşına kadar otomobil sahibi olan üyeler cevap verebiliyor. 2003 model araçlarda, her 100 araçta ortalama 17 problem olduÄŸu belirtildi. Bu rakam bir önceki yıl her 100 araçta ortalama 18'di. Amerikan araçlarında 2003'te gerileme olurken, Avrupalı araçlarda benzer bir durum söz konusu oldu. Avrupa markalalı otomobil ve kamyonlarda ise her 100 araçta ortalama 20 problem olduÄŸu bildirildi. Avrupalı araçlarda 2003 yılında ise her 100 araçta ortalama 21 problem olduÄŸu saptandı. Yeni otomobillerde problem oranı Japon ve Koreli otomobil üreticilerinde her 100 araçta 12 oldu. UzakdoÄŸulu otomobil üreticilerinde problem oranı uzun yıllardır aynı seviyede bulunuyor. Consumer Reports Acura, Honda, Infiniti, Lexus, Mazda ve Toyota'nın son 5 yıldır en çok güvenilen araçları ürettiÄŸini bildirdi. Mercedes-Benz, Audi, Jaguar ve Land Rover gibi Avrupalı üreticiler ise ortalamanın altında kaldılar. Torun Ford'un ilk ikramiyesi çocuklaraFord Motor'un CEO'su Bill Ford Jr. 1.5 milyon dolar deÄŸerindeki ilk resmi ikramiyesini çocuklarının okul masraflarını gidermeleri için çalışanlarına veriyor. 12 Mart 2005'te Ford, ÅŸirketin halka açık 113.122 hissesini nakite çevirebilcek. Bahsi geçen ikramiye Ford'un CEO olduÄŸundan bu yana alacağı ilk bonus. Ford iÅŸlemle ilgili olarak detay vermezken, yapacağı iÅŸten mutluluk duyduÄŸunu açıkladı. Ford Motor zaten son 5 yıldır eÄŸitim-destek programına katkı saÄŸlıyor. Ford Motor'a baÄŸlı çalışan 25 binden fazla kiÅŸiye her yıl bin 500 dolarlık bir yardım saÄŸlanıyor.2003 yılında 495 milyon dolar kár açıklayan ÅŸirket, tüm dünyada üst düzey çalışanlarına 6 bin 200 dolar gibi mütevazı ikramiyeler de dağıttı. 2001 ve 2002 yıllarında 6 milyar doların üzerinde zarar eden ÅŸirkette ikramiyeler askıya alınmıştı. Åžirket ayrıca Amerikan Bireysel Emeklilik sistemi 401(k)'da çalışanlarının hesaplarına yaptığı katkıyı da yeniden saÄŸladı.Tutumlu gaz pedalı sürücüyü titretiyorDaimlerChrysler mühendisleri, sürücüye ne zaman yavaÅŸlaması gerektiÄŸini bildiren ve böylece yakıt tasarrufu saÄŸlayan titreÅŸimli bir gaz pedalı geliÅŸtirdi. Aygıt, trafik akışını, hız limitini ve yaklaşılan kavÅŸakları izleyerek sürücüyü ayağını gaz pedalından çekmesi için titreÅŸimle uyarma esasına göre çalışıyor. Yakıt israfının baÅŸlıca nedenlerinden biri, trafik ışıkları, yol çalışmaları ve keskin virajlar gibi engeller karşısında geç fren yapılması olarak gösterilirken prototip S sınıfı otomatik Mercedes kullanan 70 gönüllü sürücüyle yapılan testler sonrasında yakıt tüketiminde yüzde 11'lik bir tasarruf saÄŸlandığı açıklandı.Küresel Konumlandırma Sistemi (Global Positioning System) sayesinde yol haritası, hız limiti ve virajın keskinliÄŸi gibi verileri deÄŸerlendiren ve öndeki araç ile uzaklığı tespit eden bir radardan yararlanan bilgisayar pedala titreÅŸim komutunu iletiyor. Gösterge paneline ışıklı uyarı koymak yerine titreÅŸimli pedalın tercih edilmesinin nedeni olarak da sürücülerin titreÅŸime 7 kat daha hızlı tepki vermeleri gösterildi.Sedanlara güven arttıYeni sedanlar Consumer Reports'un araÅŸtırmasında mükemmel derecede güvenli bulundular. Güvenilirlik açısından sedanlar 3 yıl öncesine göre 9 puan artış göstererek 21 puan aldılar. Spor otomobiller ise güvenilirlik açısından aynı pariyodda 11 puana yükseldiler. Spor araçlarda mükemmel derecede güvenilir bulundular.Kazaları önleyici çalışmalara destekCONSUMER Reports dergisi kazadan korunma ve kaza yapmaktan kaçınma konularında genel olarak yükselen bir trend olduÄŸuna dikkat çekerek, otomobil üreticilerinin kazaları önleyici ve alınan zararları azaltıcı önlemler almakta gayretli olduklarını bildirdi. Consumer Reports dergisi Amerika'da Ulusal Karayolları Trafik Güvenlik Ä°daresi ve Karayolları Güvenlik Sigorta Enstitüsü ile birlikte kaza testleri de yapıyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!