OluÅŸturulma Tarihi: Mart 24, 2004 00:00
Consumer Reports Dergisi'nin haberine göre Amerikan otomobilleri çeyrek yüzyıllık bir sürede ilk defa Avrupalı otomobillerden daha ‘‘güvenilir’’ bulundu. 4.1 milyon Amerikalı'nın katıldığı ankette, geçen yıl her 100 araçta 18 olan problem oranı, 17'e düştü.Amerikalı otomobil üreticileri ‘‘güvenilir’’ otomobil üretiminde ilk defa Avrupalı rakiplerini geçtiler. Tüketici alışkanlıkları üzerine araştırmalar yapan Consumer Reports Dergisi'nin haberine göre Amerikan otomobilleri çeyrek yüzyıllık bir sürede ilk defa Avrupalı otomobillerden daha güvenilir bulundu. Asyalı üreticiler ise hala en tepede bulunuyorlar.Consumer Reports'un 2004 otomobil sayısında General Motors, Ford Motor ve DaimlerChrysler AG'nin Chrysler Group'un ürettiği otomobil ve kamyonların Avrupa'da üretilenlenden daha güvenilir oldukları bildirildi. Son 25 yıldır benzer bir sonuç alınmayan sektörde tüketicilerin değerlendirmeleri sonucu hazırlanan rapor şaşkınlık yarattı. Consumer Reports'un Otomobil Test Direktörü David Champion sonuçlara ilişkin olarak yaptığı değerlendirmede ‘‘Gerek bizim üyelerimiz gerekse pek çok insan için güvenilirlik çok önemli. Güvenilirlik onların aradığı şey. Amerikalı yerli üreticiler bu anlamda büyük ölçüde bir gelişme kaydettiler. Daha önce başlarına bela olan bütün sorunları dikkate aldılar’’ diyor. Otomobillerin ne kadar güvenilir oldukları sorusuna verilen cevaplar tüm sektörde dikkatle izleniyor. Güvenilirlik otomobil satın alırken en çok dikkate alınan unsurlardan biri. Consumer Reports'un sunduğu raporlar bu anlamda çok önemli. Consumer Reports web sitesine ve dergiye üye 4.1 milyon kişinin verdiği cevapları değerlendirerek bahsi geçen raporu hazırlıyor. Üyeler sahip oldukları araçlarla ilgili olarak düşüncelerini dile getiriyorlar. Consumer Reports'un yayınladığı sonuçlar hem içerik hem de veri tabanı açısından çok önemli bulunuyor. Dergi üyelerine motor ve elektrik sorunları gibi 14 ayrı alanda soru yöneltiyor. Sekiz yaşına kadar otomobil sahibi olan üyeler cevap verebiliyor. 2003 model araçlarda, her 100 araçta ortalama 17 problem olduğu belirtildi. Bu rakam bir önceki yıl her 100 araçta ortalama 18'di. Amerikan araçlarında 2003'te gerileme olurken, Avrupalı araçlarda benzer bir durum söz konusu oldu. Avrupa markalalı otomobil ve kamyonlarda ise her 100 araçta ortalama 20 problem olduğu bildirildi. Avrupalı araçlarda 2003 yılında ise her 100 araçta ortalama 21 problem olduğu saptandı. Yeni otomobillerde problem oranı Japon ve Koreli otomobil üreticilerinde her 100 araçta 12 oldu. Uzakdoğulu otomobil üreticilerinde problem oranı uzun yıllardır aynı seviyede bulunuyor. Consumer Reports Acura, Honda, Infiniti, Lexus, Mazda ve Toyota'nın son 5 yıldır en çok güvenilen araçları ürettiğini bildirdi. Mercedes-Benz, Audi, Jaguar ve Land Rover gibi Avrupalı üreticiler ise ortalamanın altında kaldılar. Torun Ford'un ilk ikramiyesi çocuklaraFord Motor'un CEO'su Bill Ford Jr. 1.5 milyon dolar değerindeki ilk resmi ikramiyesini çocuklarının okul masraflarını gidermeleri için çalışanlarına veriyor. 12 Mart 2005'te Ford, şirketin halka açık 113.122 hissesini nakite çevirebilcek. Bahsi geçen ikramiye Ford'un CEO olduğundan bu yana alacağı ilk bonus. Ford işlemle ilgili olarak detay vermezken, yapacağı işten mutluluk duyduğunu açıkladı. Ford Motor zaten son 5 yıldır eğitim-destek programına katkı sağlıyor. Ford Motor'a bağlı çalışan 25 binden fazla kişiye her yıl bin 500 dolarlık bir yardım sağlanıyor.2003 yılında 495 milyon dolar kár açıklayan şirket, tüm dünyada üst düzey çalışanlarına 6 bin 200 dolar gibi mütevazı ikramiyeler de dağıttı. 2001 ve 2002 yıllarında 6 milyar doların üzerinde zarar eden şirkette ikramiyeler askıya alınmıştı. Şirket ayrıca Amerikan Bireysel Emeklilik sistemi 401(k)'da çalışanlarının hesaplarına yaptığı katkıyı da yeniden sağladı.Tutumlu gaz pedalı sürücüyü titretiyorDaimlerChrysler mühendisleri, sürücüye ne zaman yavaşlaması gerektiğini bildiren ve böylece yakıt tasarrufu sağlayan titreşimli bir gaz pedalı geliştirdi. Aygıt,
trafik akışını, hız limitini ve yaklaşılan kavÅŸakları izleyerek sürücüyü ayağını gaz pedalından çekmesi için titreÅŸimle uyarma esasına göre çalışıyor. Yakıt israfının baÅŸlıca nedenlerinden biri, trafik ışıkları, yol çalışmaları ve keskin virajlar gibi engeller karşısında geç fren yapılması olarak gösterilirken prototip S sınıfı otomatik Mercedes kullanan 70 gönüllü sürücüyle yapılan testler sonrasında yakıt tüketiminde yüzde 11'lik bir tasarruf saÄŸlandığı açıklandı.Küresel Konumlandırma Sistemi (Global Positioning System) sayesinde yol haritası, hız limiti ve virajın keskinliÄŸi gibi verileri deÄŸerlendiren ve öndeki araç ile uzaklığı tespit eden bir radardan yararlanan bilgisayar pedala titreÅŸim komutunu iletiyor. Gösterge paneline ışıklı uyarı koymak yerine titreÅŸimli pedalın tercih edilmesinin nedeni olarak da sürücülerin titreÅŸime 7 kat daha hızlı tepki vermeleri gösterildi.Sedanlara güven arttıYeni sedanlar Consumer Reports'un araÅŸtırmasında mükemmel derecede güvenli bulundular. Güvenilirlik açısından sedanlar 3 yıl öncesine göre 9 puan artış göstererek 21 puan aldılar. Spor otomobiller ise güvenilirlik açısından aynı pariyodda 11 puana yükseldiler. Spor araçlarda mükemmel derecede güvenilir bulundular.Kazaları önleyici çalışmalara destekCONSUMER Reports dergisi kazadan korunma ve kaza yapmaktan kaçınma konularında genel olarak yükselen bir trend olduÄŸuna dikkat çekerek, otomobil üreticilerinin kazaları önleyici ve alınan zararları azaltıcı önlemler almakta gayretli olduklarını bildirdi. Consumer Reports dergisi Amerika'da Ulusal Karayolları Trafik Güvenlik Ä°daresi ve Karayolları Güvenlik Sigorta Enstitüsü ile birlikte kaza testleri de yapıyor.Â
button