Oluşturulma Tarihi: Temmuz 06, 2002 16:02
Çocuklarla ilgili ihbarları değerlendirecek olan 'Alo 183 Çocuk Hattı' bir ay içerisinde hizmete giriyor. Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumu tarafından, Devlet Bakanı Hasan Gemici ve İstanbul Valiliği öncülüğünde kurulacak olan hat, ilk etapta 20 ilde kesintisiz hizmet verecek.
Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumu (SHÇEK) Genel Müdürlüğü'ne bağlı ve ilk aşamada 20 ili kapsayacak olan 'Alo Çocuk Hattı' çok yakında hizmete başlayacak. Çocuk Hattı, Rotary Kulübü tarafından yapılarak İstanbul Valiliği'ne bağışlanan ve 28 Haziran'da açılışı yapılan Tepebaşı Çocuk ve Gençlik Merkezi'nin bir katında faaliyet gösterecek. Hattın diğer ucunda 24 saat boyunca bir sosyal hizmetler uzmanı veya psikoloğun bulunacağını belirten Sosyal Hizmeler İstanbul İl Müdürü Kahraman Eroğlu, hizmetin kapsamını şöyle anlatıyor:
‘‘İlk etapta İstanbul, Ankara, İzmir, Mersin, Adana, Diyarbakır, Bursa, Antalya, Samsun, Şanlıurfa, Kocaeli, Zonguldak, Erzurum, Denizli, Kayseri, Malatya, Sivas, Trabzon, Eskişehir ve Mardin olmak üzere 20 ilde hizmete başlayacak olan hatla, uzmanlar durum karşısında nasıl bir müdahalede bulunulması gerektiği konusunda yol gösterecek. Çocuğun ihmal edilmesi, çocuğa şiddet uygulanması, çocuğun okuma hakkının elinden alınması gibi çocuğun korunmasını gerektirecek koşullarda hizmet verilecek. Çocuk o gün koruma altına alınacak ve gerekli işlemler yapılacak.‘‘
Eroğlu amaçlarının, çocuk hakları sözleşmesi gereğince çocuğun sahip olduğu hakların korunması, SHÇEK Genel Müdürlüğü'nün konuya müdahale etmesi ve çocuğun güvenceye kavuşturulması olduğunu belirterek şöyle devam ediyor:
‘‘Örneğin anne babası yoktur, yaşlı yakınlarının yanında kalmıştır, çocuk korunmaya muhtaç durumdadır. Çocuklar, kendileri bu hattı arayabilecekleri gibi, çocuğun durumunu gören kişiler de ihbarda bulunabilecek. Örneğin apartmandaki komşular çocuğun ailesinden fiziksel şiddet gördüğünü bildirebilecek.‘‘
ÖNCEKİ HAT İŞE YARADI
Alo Çocuk Hattı ile ilgili çalışmaların üç yıldır sürdüğünü belirten Eroğlu, daha önce SHÇEK İl Müdürlüğü bünyesinde 0212 512 35 35 no'lu telefonla hizmet verdiklerini belirtiyor. Ancak yalnızca İstanbul içinde ve mesai saatlerinde hizmet verdiğini vurgulayan Eroğlu, şöyle devam ediyor:
‘‘Eski hatla İstanbul dışındaki olaylarda o ilin müdürlüğünü, valiliği ya da emniyet müdürlüğünü arayarak yardımcı olmaya çalıştık. Şimdi bu üç rakamlı, daha pratik ve daha akılda kalıcı bu numarayla daha çok çocuğa yardımcı olacağız. Bu hat, Devlet Bakanı Hasan Gemici ve İstanbul Valisi Erol Çakır'ın uğraşısıyla alındı.‘‘
Yedi hatlı numaranın ancak havaların çok soğuk olması gibi olağanüstü durumlarda kesintisiz hizmete sokulabildiğini belirten Eroğlu, hattın karne zamanı da Alo Karne Hattı olarak hizmet verdiğini, ailelere rehberlik ve psikolojik danışmanlık yapmak veya ailesi tarafından baskı gören çocuklara yardımcı olabilmek için kullanıldığını söylüyor.
Kahraman Eroğlu, daha önce yedi numaralı olan hatla çok çarpıcı örneklerle karşılaştıklarını da belirterek, ‘‘Örneğin, apartmanda öz babası tarafından dövülen bir çocukla ilgili ihbar aldık. Ailesi tarafından ihbar edilen bir çocukla ilgili de gereken müdahaleyi yaptık‘‘ diyor.
Bu hattın faydalı olacağına inandığını belirten Eroğlu, çocuğun bir dostunun ve koruyanının olduğu imajı uyanacak. Çocuk benim, istediğimi yaparım, ister döverim, ister ihmal, istismar ederim anlayışı da aileler tarafından terk edilecek ve çocuk toplumundur anlayışı yayılacak.