Güncelleme Tarihi:
Berlin'de yapımı spekülasyonlara neden olan ve bir türlü açılamayan Brandenburg Havaalanı tartışılmaya devam ediyor.
Alman Der Tagesspiegel gazetesinin aktardığı habere göre şimdi de havaalanı şirketlerinin tazminat davaları gündemde. Havayolu şirketi Air Berlin, Berlin hava alanlarından en az 48 milyon euroluk tazminat talep ediyor.
HAVAYOLU ŞİRKETLERİ TAZMİNAT İSTİYOR
Havayolu şirketi bu tazminat talebini BER havaalanının Haziran 2012 tarihinden bu yana geciken açılışından dolayı doğan zararının karşılanması gerektiği fikrine dayandırıyor.
İstenen 48 milyon euroluk tazminat meblağı doğal olarak havayolu şirketinin kendi hesaplamalarına göre belirlendi. Asıl meblağ ise salı günü Potsdam Eyalet Mahkemesi tarafından belirlenecek. Davadan elde edilecek sonuç aynı durumda olan ve başvuruda bulunan diğer havayolu şirketleri için emsal teşkil edecek.
ALMANYA'DA HAVAALANI FİYASKOSU
Avrupa Birliğinin devlet geleneği en güçlü, büyük projeleri ile ünlü ülkesi Almanya, 2006’dan bu yana artık yılan hikayesine dönen Berlin Brandenburg Havaalanı inşaatı nedeniyle o şöhretini kaybetme riski ile karşı karşıya kaldı.
Bir yangın söndürme sistemi tamir etmek ne kadar zaman alır? Berlinliler, son günlerde ‘Avrupa’nın en modern’ şehrinin havalimanı açılışının bir daha erteleneceğini öğrenince durmadan kendilerine bu soru soruyorlar. Havalimanı, 2012 Haziran ayında açılacaktı. Açılış için tüm reklam çalışmaları hazırlandı ve şehir afişlerle doluyken açılış iptal edildi.
2006’da başlayan inşaat çalışmalarının 2011’de tamamlanması planlanıyordu. Ancak işler Alman disiplinine hiç de uymayacak şekilde ters gitti. Projenin teslim süresi yangın söndürme sistemindeki aksaklık ve diğer bazı sorunlar nedeniyle 4 kez ertelendi. Teslim tarihi için önce 2012, sonra 2013, şimdi de 2014 deniyor.
SEBEPLERDEN BİRİ YANGIN SÖNDÜRME SİSTEMİ
Yeni havalimanı teknoloji harikası fakat gereksiz otomatik yangın söndürme sistemlerine sahip ama bir türlü çalıştırılamıyor. Alman verimliliği tüm dünyada dillere destan olabilir ama biraz abartıldığı da gerçek.
YAKIT DOLUM TESİSİ DE HATALI...
Merkezi bilgisayar sisteminin soğutmasının çalışmaması, uçaklar için yeraltı yakıt dolum tesisinde sıkıntı yaratıyor.
UÇUŞ GÜZERGAHI KUŞLARI RAHATSIZ EDİYOR
Uçaklar için belirlenen güzergahın havaalanına beş kilometre uzaklıktaki Rangsdorfer See isimli gölün üzerinden geçmesi ve bu gölün İskandinavya ve Sibirya'dan gelen yabani kuşlar tarafından kışı geçirmek için kullanılması da bir diğer problem. Yakınlardaki diğer göllerin de yabani kuşlar tarafından kullanıldığı belirtiliyor.
Son alınan karar ise; havaalanının bölüm bölüm açılması! Yaşanan aksaklıklar da Avrupa basınında bir hayli alay konusu olmuş durumda.
İşler nasıl bu kadar ters gitti de Berlin havalimanı sürekli artan bir bütçeyle hala tamamlanmamış bir halde duruyor?
The Economist dergisi bu sorunun cevabını şöyle veriyor:
"Taşeron şirket anlaşmazlıkları bir yana, bu sorunun cevabı belediye başkanlarında yatıyor. Berlin ve Bradenburg kentleri havalimanının yapımını üstlenmiş durumda. Sosyal Demokrat Parti üyesi iki belediye başkanı bu projenin başında ve havalimanı inşaatını bir hobi olarak görüyorlar!"
(Der tagespiegel, Die Welt, TAZ, Süddeutshe Zeitung)