Güncelleme Tarihi:
Almanya'da medya, Almanlardan sonra ülkede yaşayan en kalabalık grubu oluşturan Türkleri yeni keşfetti. Media Control ve Televizyon Araştırma Enstitüsü (GfK) verilerine göre, medyaya dönük reklam pazarı, yüksek alım gücü olan ve kaliteye önem veren, nüfus oranı genç Türk müşteri grubuna yöneldi.
29 MİLYAR MARKLIK PAZAR
Medya uzmanlarına göre, Almanya'daki Türk ailelerin yıllık satın alma gücü 29 milyar mark. Gençler eğlenmeyi seviyor, çok tüketip markaya önem veriyor. 14-49 yaş arası Türkler reklam pazarında hedef seçilen tüketici grubu oluşturuyor.
Araştırmaya göre, genç Türklerin yüzde 70'i Türk kanallar arasından TRT-İNT ve Kanal D'yi tercih ediyor. Yabancı kanallar arasında en çok rağbet gören televizyon kanalı ise yüzde 12'lik izlenme payıyla RTL.
TÜRKLER EKRANDA
Alman televizyon kanalları bu gerçekleri göz önünde tutarak, Türkleri daha fazla ekrana çıkarmaya başladı. RTL, 28 Ekim'den itibaren ‘‘Komiser Sinan Toprak'ı canlandıran Erol Sander'in başrolünü oynadığı polisiye diziyi ekrana getiriyor. Pro 7'de Arzu Bazman sabah programını sunuyor. RTL'de Nazan Üngör hava raporunu okuyor. Lindenstrasse, Alarm für Cobra 11 ve Für alle faelle Stefani gibi dizilerde Türk sanatçılar da rol alıyor.