Celal ÖZCAN/MÜNİH
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 02, 2004 01:16
Münih-İstanbul seferini yapan ve Türk yolcuları taşıyan uçak, eğer kuşkulu bir hedefe yönelseydi Alman uçakları tarafından bombalanacaktı.
Münih-İstanbul seferini yapan Öger Tur’a ait yolcu uçağını kaçıran ve daha sonra geri indiren Burhan Bayrambey, büyük bir faciaya neden oluyordu. Kaçırılan Airbus A 320 tipi yolcu uçağını gerekirse vurmak için Alman Hava Kuvvetleri’ne ait ‘Sidewinder’ füzeleri taşıyan F-4F savaş uçaklarının havalandığı belirlendi.
MÜNİH Havaalanı’ndan İstanbul’a havalanan Öger Tur’a ait Airbus 320 tipi Freebird Havayolları uçağının bomba tehdidiyle kaçırılması sırasında büyük bir felaketin kıl payı önlendiği ortaya çıktı. Yolcu uçağını gerekirse vurmak için Alman savaş uçaklarının havalandığı ve uçağını havada izlediği belirlendi. Uçağın kaçırıldığı gece yaşanan olaylar şöyle gelişti:
Uçağın kaçırıldığı haberi üzerine Alman Hava Kuvvetleri’nde alarm verildi ve uçağa müdahale etmek için Sidewinder füzeleri taşıyan F-4F savaş uçakları anında havalandı.
Bavyera İçişleri Bakanı Günther Beckstein, havaalanına giderek radardan uçağı izlemeye başladı ve anında Cumhurbaşkanı Johannes Rau’nun veda töreninde bulunan Federal İçişleri Bakanı Otto Schily’e
haber verdi.
NÜKLEER KORKUSU
Uçağı teröristlerin kaçırmış olacağı ve nükleer santrale yönlendireceği korkusuyla Alman savaş uçaklarına derhal havalanma emri verildi.
Alman Hava Kuvvetleri Komutanlığı, Federal İçişleri Bakanlığı ve sınır polisinden oluşan bir kriz masası kuruldu; anında müdahale etmek için gelişmeler saniyesi saniyesine izlenmeye başlandı.
Almanya’nın Messtetten üssündeki hava kuvvetleri savaş karargahında alarm verildi. Ayrıca NATO üssüne de haberdar edildi. Messtetten üssünden Türk yolcu uçağı radarla izlenmeye alındı.
NATO’nun da Neuburg’ta üslenmiş bulunan avcı uçakları kalkış için alarma geçti. Yolcu uçağı daha havadayken saat 21.23’te Alman hava kuvvetlerinin F-4F Phantom II tipi savaş uçakları havalandı. Alman savaş uçaklarında biri pilot öteki savaş sistemi subayı iki subayın bulunduğu bildirildi.
Neuburg’da üslenmiş olan NATO uçakları saldırıya geçmek için alarmda bekledi, 10 dakika içinde havalanacakları emri verildi. Her savaş uçağında hedeften şaşmayan ‘Sidewinder’ tipi ikişer füzenin bulunduğu belirtildi.
SANTRALLARA SALDIRI
Hava Kuvvetleri Komutanlığı’nda durum değerlendirmesi yapıldı, yolcu uçağının Münih havaalanına geri dönüş yapmasıyla Münih civarındaki ‘Isar I’ ve ‘Isar 2’ ile Freising ve Erding’teki enerji santrallarına saldırı düzenlenebileceğinden korkuldu. Yolcu uçağının bu enerji santrallerine yönelmesi durumunda felaketi önlemek için Alman savaş uçaklarına vur emri verilecekti.
Alman Hava Savunma Komutanlığı da alarma geçti. Buradaki komutan, savaş uçaklarındaki pilotlara vur emri vermek için hazır bekledi. Ancak korsanın kokpite girmediği haber alındı. Bunun üzerine Phantom’lara uçağı havada izleme emri verildi. Uçak 21.30’da Münih’e indi.
Aynı zamanda havaalanında yolcu uçağının etrafı ve altına vurucu timler yerleştirildi ve her an korsanı vurmak için uçağa baskın yapmaya hazır tutuldu. Yolcu uçağının kapısının açılıp ardından korsanın kapıdan aşağı düşmesinden sonra Phantomlara geri hava üssüne dön emri verildi.