A.A.
Oluşturulma Tarihi: Mart 26, 2008 14:05
Antalya'da yarın başlayacak FreshAntalya Yaş Sebze ve Meyve Fuarı kapsamında, Dış Ticaret Müsteşarlığı ve Antalya İhracatçı Birliklerinin, yurt dışından gelen iş adamlarıyla Türk ihracatçılarının yeni bağlantılar kurmaları ve iş hacimlerini artırmaları amacıyla düzenledikleri ikili görüşmelere, Türk iş adamları yeterince ilgi göstermedi.
Dış Ticaret Müsteşarlığının yurt dışı tanıtım faaliyetleri kapsamında, ihracatın artırılması, ihraç ürünlerin çeşitlendirilmesi, ihraç ürünlerine yeni pazarlar bulunması ve pazar paylarının korunması amacıyla, yarın başlayacak Türkiye'nin en büyük yaş sebze ve meyve fuarı FreshAntalya öncesinde, Türk ve yabancı iş adamlarının katılımının planlandığı “ikili görüşmeler” programlandı.
Programla, Almanya, Kanada, Kazakistan, Kuveyt, Macaristan, Moldova ve Suudi Arabistan'dan gelen alım heyetlerindeki iş adamlarıyla Antalyalı ihracatçıların bir araya gelerek, ikili görüşmeler yapmaları ve yeni bağlantılar kurmaları amaçlanıyordu.
Ancak 24 yabancı firma temsilcisinin görüşmelere gelmesine karşın Türk ihracatçılardan yalnızca 16'sının toplantıya katılması, “Türk iş adamlarının ihracat konusunda isteksiz oldukları” şeklinde yorumlandı.
Antalya İhracatçı Birlikleri yetkilileri, ülkelerinde önde gelen yabancı firmaların Antalya'da yaş sebze ve meyve bağlantıları yapmak için ikili görüşmelere büyük ilgi göstermesine karşın Türk firma temsilcilerinin ilgisizliğine bir anlam veremediklerini söylediler.
Yetkililer, Alman, Kanadalı, Kazak, Macar, Kuveyt, Moldova, Suudi Arabistanlı iş adamlarının yaş meyve ve sebze, kurutulmuş meyvenin yanı sıra sebze paketleme, sofralık üzüm saklama, meyve kurutma, kuluçka makinesi, tohum, yedek parça ve süs bitkileri gibi malları talep ettiklerini bildirdiler.
İHRACATÇI BİRLİKLERİ BAŞKANI SATICI
Antalya İhracatçı Birlikleri Başkanı Mustafa Satıcı, gazetecilere yaptığı açıklamada, Antalyalı ihracatçıların çok yoğun bir dönem geçirdiğini söyledi.
Yurt dışından gelen yaş sebze ve meyve talebinin geçtiğimiz yıllara oranla büyük bir artış gösterdiğini belirten Satıcı, bu ilginin yapılan tanıtım ve ürün kalitesindeki yükseliş ile Orta Asya ve Orta Doğu ülkelerinde artan refah seviyesinden kaynaklandığını vurguladı. Orta Asya ve Orta Doğu ülkelerinde hayat standartlarının yükseldiğine dikkati çeken Satıcı, bu nedenle yaş sebze ve meyve talebinin arttığına işaret etti. Satıcı, şöyle devam etti:
“Antalya Yaş Sebze ve Meyve Fuarı'nın Antalya'nın 1 milyar dolar ihracat hedefine katkı sağlayacağını inanıyorum. Fuar geçen yıl ihracata çok büyük katkı sağlandı. Bu yılki fuarda da ciddi bağlantılar yapılması bekleniyor. Alım heyetlerinin yanı sıra Avrupa'nın her yerinden iş adamları fuar için geldi. Avrupa'da ihracatçılarımızın ayak basmadıkları yer kalmadı. Amaç üretimi artırarak pazar ağını geliştirmek ve Türkiye'nin ihracat rakamlarının artmasına katkı sağlamak.”
Gazetecilerin, ikili görüşmelere Türk ihracatçıların yeterli ilgiyi göstermemesine ilişkin soruları üzerine Satıcı, şu yanıtı verdi:
“Bir çok firmamız, görüşmeler için randevu taleplerini teyit ettiler. Ancak yarın yapılacak fuar öncesi hazırlıklar yoğun olduğu için görüşmelere beklenilen katılım olmadı. Alım heyetleri dışında yarın yapılacak fuarda ihracatçılarımız yabancı şirket temsilcileriyle yeteri kadar görüşebilecekler. Yarına konsantre oldukları için gelmemiş olabilirler. İhracatçılarımızda bugünkü ikili görüşmelerden yeterli sonuç alınamayacağı düşüncesi de olabilir. Ancak fuar kapsamında üç gün boyunca bu görüşmeler yapılacak. Ayrıca ihracatçılarımız çok yoğun bir fuar trafiği yaşıyor. Dünyanın birçok ülkesindeki tarım fuarlarına katılıyorlar. Bu yoğunluk nedeniyle katılım olmamış olabilir.”
Antalya Fuarcılık, İşletme ve Yatırım AŞ (ANFAŞ) tarafından 27-29 Mart tarihlerinde gerçekleştirilecek “FreshAntalya Fuarı”nda, Türk yaş meyve sebzesi görücüye çıkacak. “FreshAntalya Fuarı” için 26 ülkeden gelen alım heyetleri, ithalatçı firmalar ve Avrupa'nın büyük zincir süpermarketlerinin temsilcileri seralarda incelemeler yapacak.