ANKA
Oluşturulma Tarihi: Ocak 28, 2009 09:43
Görevi can kurtarmak olan 112 Acil Sağlık Hizmetleri’ne “acil olmayan” birbirinden ilginç çağrılar geliyor. 112’ye yapılan çağrıların yüzde 65’i ya boş çıkıyor ya da taciz ve küfür içeriyor. Gelen aramaların yüzde 59’unu boş çağrı yani konuşmadan kapatılan aramalar oluştururken, yüzde 6’lık kesimde ise asılsız ihbarlar ile taciz ve küfür içeren aramalar yer alıyor.
Sağlık Bakanlığı’nın 2008 yılı 112 acil sağlık hizmetleri istatistiklerine göre, 112’lere yılda 73 milyon 541 bin arama gelirken, aylık ortalama çağrı sayısı ise 6 milyonu geçiyor. Ancak çağrı dağılımlarına bakıldığında ise acı tablo gözler önüne seriliyor. Aramaların yüzde 65’ini suistimal aramaları oluşturuyor.
KADINLAR ÇOCUKLARINI OYALAMAK İÇİN, ÖĞRENCİLER EĞLENMEK İÇİN ARIYOR112’yi boş yere meşgul eden ve çağrıların büyük bölümünü oluşturan suistimal aramalarının yüzde 59’unu sessiz telefonlar yani boş çağrılar oluşturuyor. Verilere göre, kadınlar çay toplantılarında çocuklarını oyalamak için, cep telefonu satıcıları telefonun çalışıp çalışmadığını kanıtlamak için ya da öğrenciler eğlenmek için 112’yi arıyor. Arkadaşlık kurmak isteyen kadın ve erkeklerin yaptığı aramalar ile cinsel taciz ve küfür içerikli aramalar da 112’ye gelen “acil olmayan” çağrılar içinde yerini alıyor. Suistimal aramalarında ilginç istekler de öne çıkıyor. İşte 112’yi meşgul eden suistimal aramaları:
“-Büyükşehir Belediyesi’nin numarasını verir misiniz? (Bilinmeyen numaralar servisi zannedilerek yapılan aramalar)
-Keçiören bölgesindeki elektrik arızası ne zaman giderilecek acaba?
-
Atatürk Mahallesinden arıyorum. Sular hala gelmedi. Ne zaman gelecek?
-Telefon arıza mı acaba?
-Televizyonum arızalandı. Bu konuda beni yönlendirir misiniz?
-Ali Nazik Kebabı’nın tarifini alabilir miyim lütfen?
-Şu anda alkollüyüm. Taksi tutacak param da yok?.dayım. Gelip beni buradan alın.”
GERÇEK VAKA ARAMALARININ ORANI SADECE YÜZDE 102008 yılı 112 acil sağlık hizmetleri istatistiklerinde 112’nin asıl ulaşması gereken gerçek vaka için yapılan çağrılar ise sadece yüzde 10’da kalıyor. 112’ye gelen aramaların diğer bir yüzde 10’luk kısmında ise danışmanlık hizmeti veriliyor.