Alerji yapmayan yeni Focus Mart'ta Türkiye’de

Güncelleme Tarihi:

Alerji yapmayan yeni Focus Martta Türkiye’de
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 13, 2004 00:00

Altı yıl ve dünya çapında 4 milyon adetlik satıştan sonra hala Avrupa'nın en çok satan otomobillerinden biri olan birinci nesil Focus, yerini bir Türk tasarımcının imzasını taşıyan ikinci jenerasyon Focus'a devrediyor. Kasım 2004'ten itibaren Avrupa'da satışa sunulacak yeni Focus, Mart 2005'te ise Türkiye yollarına çıkacak.Ä°talya'nın Siena ÅŸehrinde test ettiÄŸimiz yeni Focus, 3, 4, 5 kapı ve Wagon modellerini içeriyor. Volvo S40 ve station versiyonu V50, Mazda 3 ve Ford C-Max ile ortak platformu paylaÅŸan yeni Focus, Kasım 2004'ten itibaren Avrupa'da satışa sunulurken, Mart 2005'te de Türkiye yollarındaki yerini alacak. Ford Otosan Pazarlama Müdürü Özgür Yücetürk, yeni Focus'un Sedan versiyonunun Åžubat ayında üretime baÅŸlanacağını belirterek, ‘Sedan versiyonu ile birlikte tüm yeni Focus ailesi Mart ayı başından itibaren Türkiye'de piyasaya sunulacak’ dedi. Satış olarak eski Focus ile aynı seviyeye ulaÅŸacaklarını söyleyen Yücetürk, şöyle devam etti: ‘Ford Focus'la pazar payımız yüzde 10'lar seviyesindeydi. Bu yıl yüzde 9.5'e düştü. Ama, eski Focus'un 6'ncı senesinde olduÄŸunu düşünürseniz bu büyük bir baÅŸarıdır. Biz bu yıl 2 bin 500, 2005 yılının ilk üç ayında da 3 bin adet daha eski Focus'tan satmayı düşünüyoruz. Yani toplamda elimizde 5 bin 500 adet birinci nesil Focus var.’YÃœZDE 20 DAHA SESSÄ°ZFocus yenilenirken geniÅŸlik ve uzunluk ölçüleri de, bu yeniliklerden nasibini almış. Otomobilin uzunluÄŸu 4.34 metre ve dingil mesafesi 2.64 metreye çıkmış. Bu haliyle yeni Focus, kompakt sınıf boyutlarının üzerinde, büyük bir aile otomobiline dönüşmüş. Büyüyen karoser hem iç mekanda hem de bagajda kendisini hissetiriyor. Bagaj hacmi 385 litreye yükselen yeni Focus, sınıfındaki en büyük bagaj hacmine sahip otomobil. Focus'ta ses izolasyonuna da dikkat edilmiÅŸ. Eski versiyona göre daha kalın camlar ve çift kapı fitilleri, rüzgar ve yol gürültülerinin içeri girmesine engel oluyor. Önceki versiyona göre 100 kilogram daha ağırlaÅŸan yeni Focus, yüzde 20 daha sesiz hale gelmiÅŸ. Focus'ta 4'ü benzinli 2'si dizel olmak üzere toplam 6 motor seçeneÄŸi bulunuyor. 1.4 litre 80 beygir ve 1.6 litre 100 beygirlik motorların yanı sıra, yeni geliÅŸtirilen ve Twin Independent Variable Camshaft (DeÄŸiÅŸken Sübap Kontrol Zamanlaması) teknolojisine sahip 1.6 litre 115 beygirlik motor yakıt tüketimini minimuma düşürürken, aynı zamanda performansı artırıyor. YEDÄ° Ä°LERÄ° ÅžANZIMANFord'un yeni Durashift CVT Sürekli DeÄŸiÅŸken Oranlı Åžanzımanı 1.6 litre Duratorq TDCi motora sahip modellerde sunuluyor. Ford tarafından ZF Åžanzımanları ile birlikte geliÅŸtirilen Durashift CVT bütünüyle otomatik ya da yedi ileri vitesli sıralı manuel bir ÅŸanzıman olarak kullanılabiliyor. Böylece, yakıt tüketimini geleneksel dört ya da beÅŸ vitesli otomatik ÅŸanzımanlara göre yüzde 8'e varan oranda azaltabiliyor. Yeni Focus, hem içinde hem de dışında kaliteyi artırırken, müşterilerine geniÅŸ motor ve ÅŸanzıman seçenekleri sunuyor. Görünümü yeni, ama Focus'a özgü yüksek arka farları ve ayırt edici yan cam ÅŸekliyle eskisiyle benzerlikler taşıyan yeni Focus, Ambiente, Trend, Sport, Ghia ve Titanium olmak üzere 5 farklı donanım seçeneÄŸine sahip. Focus'un içi ve dışı Türklerden soruluyorBu pazarda ilk kez sunulan bir özellik olarak Ford alerjiye karşı test edilmiÅŸ iç malzemeleri kullanırken, yeni Focus modellerindeki bütün iç malzemeler TÃœV (Toxproof) ölçütlerine dayanan sıkı standartlara uygun olarak geliÅŸtirilmiÅŸ. Tasarımını Murat Güler isimli bir Türkün yaptığı Focus'un iç tasarımındaki malzeme ve renk seçimi ise Åžerife Ãœnal isimli bir Türk tarafından yapıldı. Yani yeni Focus'a hem içinde hem dışında Türkler imza attı.Pedalları ayarlanabiliyorYeni Focus, teknolojik donanım özellikleriyle ön plana çıkıyor. Yeni Focus'ta opsiyonel olarak sunulan Otomatik Ayarlanabilen Pedal sistemi (Power Adjustable Pedals) sayesinde gaz, fren ve debriyaj pedallarının yükseklikleri ayarlanabiliyor. Böylece, özellikle kadın sürücülere daha konforlu bir sürüş imkanı saÄŸlanıyor. Yeni Focus'ta ayrıca, kaza anında fren ve debriyaj pedalının içeri doÄŸru hareket etmesini önleyen sistem sayesinde sürücülerin ayakları korunmuÅŸ oluyor. Yeni modelde sunulan Ses Kontrol Sistemi sayesinde müzik, telefon ve klima gibi fonksiyonlar sesli olarak kontrol edilebiliyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!