Oluşturulma Tarihi: Temmuz 27, 2007 00:00
Sahibinden.com, kurulduğu 2000 yılından bu yana 7 yıl içinde 5 milyonun üzerinde ilana ulaşma başarısını gösterdi. Site, ayrıca 650 bini geçen üye sayısı toplam 350 bin aktif ilanla Türkiye’nin en büyük e.ticaret platformu olma özelliğini koruyor.
Konuttan otomobile, antikadan cep telefonuna kadar büyük küçük akla hayale gelebilecek her türden ürünün satışının yapıldığını bir İnternet sitesi olan
sahibinden.com, kurulduğu günden bu yana 5 milyonun üzerinde ilan yayınlama başarısını gösterdi. Sahibinden.com, ilanların büyük çoğunluğunun sahibinden olmasıyla diğer İnternet alışveriş sitelerinden ayrılıyor. 650 bin aktif üyesi bulunan sitede birbirinden farklı ürünler 25 ana kategori altında listeleniyor.
7 yIlda büyüdüTürkiye’nin önde gelen alışveriş sitelerinden sahibinden.com’un kuruluşu 2000 yılına kadar uzanıyor. O yıllarda gerek Türkiye’de, gerekse dünyada gittikçe daha fazla sayıda kişinin İnternet’e akın ettiğini gören sitenin kurucuları, bu akımdan doğacak ticari potansiyeli değerlendirmek üzere girişimlerine başlamışlar. Sitenin adının sahibinden.com olması da aslında üzerinde ince düşünülmüş bir detay. Site sahipleri, Türkiye’de bir mal satılırken ilanın sahibinden olmasının ilanı veren kişi için bir avantaj, ilandan faydalanan kişi için bir güvence olarak algılandığını söylüyorlar.
İsim olayı çözüldükten sonra, sıra başlangıçta boş bir site yerine tatmin edici bir içerikle İnternet kullanıcısının karşısına çıkmaya gelmiş. Bu amaçla kurulan araştırma ekibi bir çağrı merkezi oluşturarak, ulusal ve yerel basındaki ilanları tarayıp sahipleriyle iletişime geçmişler ve izin verenlerin ilanlarını siteye aktarmışlar. Sonuç olarak Aksoy Group Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Taner Aksoy’un Türkiye’deki alışveriş geleneğini dikkate alarak bir e.ticaret platformu oluşturma isteğinin sonucunda doğan sahibinden.com, 1 Eylül 2000’de 6 farklı kategoride 2 bin 700 ilanla İnternet kullanıcılarına merhaba demiş. Zaman içinde gelen geri bildirimler ve tavsiyeler doğrultusunda yenilenen site, bugün günde ortalama 4 bin yeni ilanla zenginleşen Türkiye’nin en kapsamlı ilan portföyüne sahip e.ticaret platformlarından biri konumunda.
komİsyon yokSahibinden.com’da ilanlara bakmak ya da alışveriş yapmak için üyelik şartı aranmıyor. Tüm ilanları site arabirimiyle doğrudan gezebiliyor, uygun gördüğünüz ilan sahipleriyle ilandaki iletişim bilgileri yardımıyla doğrudan temas kurabiliyorsunuz. Sadece siteye ilan vermek isterseniz üye olmanız lazım ki, bu noktada hem üye olmak hem ilan vermek ücretsiz. Üstelik aldığınız ya da sattığınız eşyalar için açık artırma sitelerinin tersine, hiçbir komisyon ödemiyorsunuz. Sahibinden.com üyeleri, dilerlerse sitede kendi mağazalarını açarak evlerinde yaptıkları takılardan ördükleri kazaklara kadar her şeyi yine ilan ücreti ödemeden sitede sergileyerek satabiliyorlar.
Sahibinden.com Genel Müdürü Müge Seğmen ve sitenin bağlı olduğu Aksoy Grup Yöneticilerinden Mert Aksoy, sahibinden.com ücretsiz üyelik ve ilan seçeneklerine rağmen başlangıçta belirlediği ticari ve kurumsal hedeflere başarıyla ulaşan ender e.ticaret platformlarından biri olduğunu özellikle belirtiyorlar.
Rakamlarla sahibinden.comSitenin günlük ortalama sayfa görüntüleme sayısı 8 milyon.
Siteye her gün yaklaşık 4 bin yeni ilan giriliyor.
Aktif üye sayısı 650 bin.
Üyelerin büyük çoğunluğunu 25-35 yaş arası üniversite mezunu erkekler oluşturuyor.
Bu güne kadar 5 milyonun üzerinde ilana ev sahipliği yapmış.
Sitede jet uçağından dev örümceklere kadar birçok ilginç ürüne de rastlamak mümkün.