Güncelleme Tarihi:
Alman turistin tercihi Türkiye
Almanya'da 8 bin kişi üzerinde yapılan araştırmada, Türkiye tatil için en önemli merkezlerden biri olarak Türkiye gösterildi.
Kemer Tanıtım Vakfı tarafından Alman Turizm Araştırmaları Kurumu'na (Studienkreis Für Tourismus Und Enwiclung) yaptırılan ‘‘Alman Pazarında Türkiye'nin Güncel Turistik İmajı’’ konulu araştırma sonuçları açıklandı. Almanya'da 8 bin kişi üzerinde yapılan araştırmada, Türkiye tatil için en önemli merkezlerden biri olarak gösterildi. Almanların yüzde 72'si sorulan 12 soruya olumlu cevap verdi. Kemer Kaymakamı Nazmi Günlü, araştırmaların umut verici olduğunu belirterek, ‘‘Çok değil 1 yıl önce yapılan anketlerde Almanlara (Neden Türkiye'ye gitmiyorsunuz?) diye sorulmuştu. Şimdi ise (Neden Türkiye'ye gidiyorsunuz?) sorusu yöneltiliyor. Bu Türk turizminin en önemli göstergesi’’ dedi.
TURİSTİK İMAJ
Kısa adı GATAB olan Güney Antalya Turizmi Geliştirme ve Altyapı İşletme Birliği ve Kemer Tanıtım Vakfı tarafından sezon öncesi Almanya'da yaptırılan ‘‘Alman Pazarında Türkiye'nin Turistik İmajı’’ konulu araştırmanın sonuçları, Kemer'in Göynük Beldesi'ndeki Mirage Park Resort Otel'de açıklandı. Toplam 12 sorunun yöneltildiği araştırmaya katılan Almanlar'ın büyük bir çoğunluğu, sahil ve plajlarının güzelliği, tarih ve kültürel değerler, misafirperverlik, uygun fiyatlar, doğal güzellik ve turizm altyapısı nedeniyle Türkiye'yi tercih ettiğini belirtti. Kemer Kaymakamı ve GATAB Yönetim Kurulu Başkanı Nazmi Günlü, ‘‘Türkiye Alman pazarında çok önemli bir tutuyor. Ülkemizin hakettiği turiste kavuşabilmesi için araştırmalardan çıkan sonuçları gözardı etmemeliyiz’’ dedi.
TÜRK TURİZMİ İÇİN ÖNEMLİ
KETAV Yönetim Kurulu Üyesi Sefa Gürman bu tür bilimsel araştırmaların Türk turizminin gelişmesi açısında önemli olduğuna dikkat çekerek, ‘‘Bu araştırmalara neden gerek duyuluyor önce bunu bilmemiz gerekiyor. Sektör bu araştırmalardan kendine mutlaka bir pay çıkartmalı.’’ diye konuştu.
Antalyalı turizmcilerin büyük ilgi gösterdiği toplantıda konuşan Vasco Seyahat Acentası Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Yusuf Örnek de, araştırma sonuçlarına göre yapılacak olan çalışmanın Alman pazarında arzu edilen payın yakalanmasında önemli bir etken olacağına dikkat çekti. Örnek, özellikle tatile çıkan kitlelere haberleşme ve iletişim ağı kullanılarak ulaşılması gerektiğini belirtti.
DİKKAT ÇEKİYOR
Alman Turizm Araştırmaları Kurumu Başkanı Armin Vielhaber ise Almanya'da Türkiye'ye yönelik tatil pazarının gün geçtikçe büyüdüğünü vurgulayarak şunları söyledi;‘‘Almanya'da her yıl 48 milyon insan tatile çıkıyor. Bunun sadece 3.1 milyonu Akdeniz ülkelerine gitmiş. Türkiye'ye düşen pay ise 1.8 milyon. Almanların gözünde Türkiye, doğası, tesisleri, tarihi ve ucuz fiyatı ile büyük dikkat çekiyor.’’
ALMANLARA YÖNELTİLEN ÖNERMELER
Alman Turizm Araştırmaları Kurumu (Studienkreis Für Tourismus Und Enwiclung) tarafından yapılan araştırmada, Almanlara şu önermeler yöneltildi;
Türkiye'de muhteşem sahiller ve plajlar bulunuyor. Türkiye'nin modern bir turistik altyapısı var. (Havaalanı, yollar vs.) Tatilci olarak insan kendini Türkiye'de güvenli hissediyor. Tatil ülkesi olarak Türkiye olağanüstü uygun fiyatlara sahip.
Türkiye'nin iç kısımları son derece çekici ve çeşitli bir doğaya sahip. İnsan Türkiye'de Şark'ı (Orient/Doğu) yaşayabiliyor. Türkiye turistik açıdan kalabalık değil. Türkiye yan sezonlarda çekici bir tatil ülkesidir. Türkiye tarihsel ve kültürel pek çok zenginliğe sahip. Türkler çok misafirperver insanlar. Pek çok kişi Almanca konuştuğu için Türkiye'de dil sorunu yaşanmıyor. Türkiye'de doğal çevre turizm nedeniyle hemen hemen hiç bozulmamış.