Akdeniz’de Turizm

Güncelleme Tarihi:

Akdeniz’de Turizm
Oluşturulma Tarihi: Nisan 06, 2000 00:00

Haberin Devamı

Örnek güçbirliği

Türk turizminin başkenti Antalya'da, profesyonel yöneticiler, örnek bir dayanışma sergiliyor

Kemer bölgesindeki otelcilerin biraraya geldiği toplantıda, özellikle fiyat istakrarınının sağlanması ve bilgi akışının düzenli hale getirilmesi için, kararlar alındı.

Club Phaselis'in sahibi Mustafa Çalık tarafından düzenlenen toplantı, İntercontinental Hotel'de yapıldı. 40'a yakın otel genel müdürünün katıldığı toplantıda, acentalara karşı, fiyat politikasında direnmek için, güçbirliği çağrısı yapıldı.

OYUNA GELMEYİN

Türk turizminin, yıllardır, istenilen fiyatta pazarlanmadığına dikkat çeken Mustafa Çalık, bu oyunlara karşı, yöneticilerin, birbirleriyle iletişim kurarak mücadele verebileceğini söyledi.

Acentaların, fiyat indirimi istekleri karşısında direnilmediğini ve her otelin bu oyuna geldiğini belirten turizmciler, erken paniğe kapılmanın faturasını, Türk turizminin ödediğini söylediler.

Yeni turizm sezonunun iyi geçeceğini, 2001 yılında ise patlama yapılacağı görüşünde birleşen turizmciler, fiyatta sağlanacak istikrar ile önümüzdeki sezona daha iyi başlanacağını ifade etti.

Ne dediler?

Mustafa Çalık

Önce fiyat istikrarı sağlamalıyız. Bunun en güzel yolu, otelcilerin, acentalara verdikleri fiyatı, birbirlerine bildirmeleridir. Böylece, fiyat indirimi için oynanan oyunlar ortadan kalkar.

Aydın Aytuğ

Sezon öncesi yapılan bu toplantı, hedeflerimizi ortaya koymamız açısından çok önemli. Yaz ve kış kontratları, otellerin doluluk oranlarının bilinmesi gibi konuları, masaya yatırıyor ve çözüm arıyoruz.

Ümit Eruysal

Otelci, her hangi bir acentayla yaptığı fiyat anlaşmasını söylemeye yanaşmıyor. Acenta yetkilisi gelip, pazarlığa giriyor. Halbuki, fiyatları bilsek, kendimizle bu kadar oynatmayız.

Selahattin Saklıca

Bu tür toplantılar, geçmişte çok yapıldı. Çözüm bulunamadı. Ama bundan böyle, el ele verip, tüm sorunlarımızı masaya yatırmalıyız. Birbirimize ancak gerçekci davranırsak, sorunu çözeriz.

Adil Gürkan

Türkiye, çok ucuz bir destinasyon haline getirildi. Ama korku ile hareket edince, bir anda fiyatlar iniyor, bakıyorsun ki otel dolmuş. 'Bu müşteriyi hemen nereden buldun' diye sorarlar adama.

Neler oluyor?

Le Jarden Hotel Genel Müdürü Kaya Soysal, Marco Polo'ya geçti. Turgay Turan'ın görevini bırakmasından sonra, Marco Polo'nun genel müdürlüğü görevine başlayan Soysal, Tekirova bölgesinde, 10'ncu yılını da geride bıraktı.

Topkapı Palace Genel Müdürlüğü görevine, Antbel Hotel'den Birol Kaymas getirildi. Ahmet İllez'in görevinden ayrılmasının yankıları sürerken, koltuğa oturan deneyimli turizmci Birol Kaymas, kolları hemen sıvadı. Sezon öncesi göreve başlayan Birol Kaymas, bütçe uzmanlığı ile tanınıyor.

Gloria Golf Resort Hotel'den ayrılan genç turizmci Tansel Tercan, Haziran ayında hizmete girecek olan Sillyum Hotel'de göreve başladı. Aktif çalışmalarıyla dikkat çeken Tercan, Sillyum Hotel'de Genel Müdür Yardımcılığı görevini üstlendi.

Uzun yıllar Sunrise Queen Genel Müdürlüğü görevini yürüten Nihad Gürman, Belek Lettonia Golf Resort Hotel'e geçti. Sunrise Queen'den ayrıldıktan sonra bir süre dinlenen Gürman, Lettonia Hotel'e genel müdür olarak göreve başladı.

Aşçımızın başarısı

TÜRKİZ Hotel'in Aşçıbaşı Yardımcısı Nurettin Demirtaş, Belçika'da, turizm eğitimi veren bir okulda, 40 gün süreyle, öğrencilere Türk mutfağını tanıttı.

Türkiz Hotel Genel Müdürü Feridun Tabur'un aracılığıyla Belçika'ya giden Nurettin usta, tüm öğrencilerin gönlünü fethetti. Derste bir öğrencinin devamlı arka planda kaldığını farkeden ve öğrencinin Yunanlı olduğunu öğrenen Demirtaş, ‘‘Türk olduğum için, kendisine bir şey öğretmeyeceğimi düşünerek, derslerden uzak duran Yunanlı, düşüncelerinde yanıldığını anladı’’ dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!