Akcan'ın Bolu Tüneli inadı

Güncelleme Tarihi:

Akcanın Bolu Tüneli inadı
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 02, 2002 13:33

Bayındırlık Bakanı, "Bolu Dağı Geçiş Projesi'ne 600 milyon dolardan sonra 100 milyon dolar daha harcar işi bitiririm" dedi.

Haberin Devamı

Akcan, "Parlamentodan-Politika Dergisi"nin Mart ayı sayısına yaptığı açıklamada, Bolu Dağı Geçiş Projesi'ne ilişkin soruları yanıtladı.

Bayındır İnşaat ve ortağı Astaldi S.P.A arasında sigorta konusunda çıkan anlaşmazlığa da değinen Akcan, şunları kaydetti:

"Göreve gelir gelmez problemi kucağımda buldum. Bu problemin çözümü ancak bu paranın Karayolları'nın hesabına girdiği andır. Ondan sonra ne yapalım? Diyeceğim. (Ey millet) gelin bakalım diyeceğim. By-Pass mı? Temizlik mi? Vazgeçmem gerekiyorsa vazgeçilir. Yani gelinen nokta itibariyle, bu projede harcanan toplam meblağın yüzde 85'i harcanmış, kalmış yüzde 15'i. 600 milyon dolar harcandıktan sonraşu anda bir 100 milyon dolar daha harcar ve işi bitiririm. Neyin adına? 600 milyon doları kurtarma adına. 100 milyon dolar harcanır gibi bir yaklaşımla hareket söz konusu olabilir mi? Olur. Olması lazım mı? Evet. Nereye kadar? Risk sıfıra indirilinceye kadar. Risk sıfıra indirilemiyorsa o zaman benim insanlarımın değeri 600 milyonun çok mu altında?

Haberin Devamı

Eğer vazgeçmek gerekiyorsa oturur çaresini ararım. Ben bilim adamıyım. Bilim adamı perspektifinin ne olduğunu bilen adamım. Zemin mekanikçilerini, deprem mühendislerini, jeofizikçileri ve jeologlar ve inşaatçıları çağırırım ve rapor bu, şimdi bunu tolere edecek yapı tekniğiniz var mı elinizde? Var, o zaman devam arkadaşlar."

DÖNÜLME NOKTASI YÜZDE 49 OLSA CİDDEN DÜŞÜNÜRÜM

"Devlet menfaatleri noktasında Bolu Tüneli'ndeki yanlıştan dönülmez mi?" sorusunu Bakan Akcan, şöyle yanıtladı:

"Dönülme noktası yüzde 49'da olsa cidden düşünürüm. Yüzde 51'nden itibaren arada 2 puan olmasına rağmen çok farklı bir nokta taşır. Bunun çok üstünde bir noktadayız. Şu ana kadar yapılan tünelin dışında ister temizleme, ister By-Pass Tüneli adına 1200 metre civarında tüneliniz kalmış. Sonuç itibariyle (Tilkiyi yüzmüşüz, o noktada kuyruğuna gelmişiz ve biz bu köprüden vazgeçiyoruz) diyorsunuz..."

ANKARA-Ä°STANBUL OTOYOLU

Ankara-Ä°stanbul Otoyolu geometrisinin araÅŸtırılması gerektiÄŸi ifade eden Bayındırlık ve Ä°skan Bakanı Akcan, "Ankara-Sivrihisar bölünmüş yolu ile bir karşılaÅŸtırın oraya otoyol demeye bin ÅŸahit lazım. Geometri yok, eÄŸilimler tersine arabayı savuracak ÅŸekilde. Buzlanma hat safhada, iniÅŸ çıkışlar yüzde 3'lük normal eÄŸilimli olma ilkesinin çok dışında" diye konuÅŸtu.Â

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!