Akcan'ın Bolu Tüneli inadı

Güncelleme Tarihi:

Akcanın Bolu Tüneli inadı
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 02, 2002 00:00

Bayındırlık Bakanı, "Bolu Dağı GeçiÅŸ Projesi'ne 600 milyon dolardan sonra 100 milyon dolar daha harcar iÅŸi bitiririm" dedi.Akcan, "Parlamentodan-Politika Dergisi"nin Mart ayı sayısına yaptığı açıklamada, Bolu Dağı GeçiÅŸ Projesi'ne iliÅŸkin soruları yanıtladı.Bayındır Ä°nÅŸaat ve ortağı Astaldi S.P.A arasında sigorta konusunda çıkan anlaÅŸmazlığa da deÄŸinen Akcan, ÅŸunları kaydetti:"Göreve gelir gelmez problemi kucağımda buldum. Bu problemin çözümü ancak bu paranın Karayolları'nın hesabına girdiÄŸi andır. Ondan sonra ne yapalım? DiyeceÄŸim. (Ey millet) gelin bakalım diyeceÄŸim. By-Pass mı? Temizlik mi? Vazgeçmem gerekiyorsa vazgeçilir. Yani gelinen nokta itibariyle, bu projede harcanan toplam meblağın yüzde 85'i harcanmış, kalmış yüzde 15'i. 600 milyon dolar harcandıktan sonraÅŸu anda bir 100 milyon dolar daha harcar ve iÅŸi bitiririm. Neyin adına? 600 milyon doları kurtarma adına. 100 milyon dolar harcanır gibi bir yaklaşımla hareket söz konusu olabilir mi? Olur. Olması lazım mı? Evet. Nereye kadar? Risk sıfıra indirilinceye kadar. Risk sıfıra indirilemiyorsa o zaman benim insanlarımın deÄŸeri 600 milyonun çok mu altında?EÄŸer vazgeçmek gerekiyorsa oturur çaresini ararım. Ben bilim adamıyım. Bilim adamı perspektifinin ne olduÄŸunu bilen adamım. Zemin mekanikçilerini, deprem mühendislerini, jeofizikçileri ve jeologlar ve inÅŸaatçıları çağırırım ve rapor bu, ÅŸimdi bunu tolere edecek yapı tekniÄŸiniz var mı elinizde? Var, o zaman devam arkadaÅŸlar."DÖNÃœLME NOKTASI YÃœZDE 49 OLSA CÄ°DDEN DÜŞÜNÃœRÃœM"Devlet menfaatleri noktasında Bolu Tüneli'ndeki yanlıştan dönülmez mi?" sorusunu Bakan Akcan, şöyle yanıtladı:"Dönülme noktası yüzde 49'da olsa cidden düşünürüm. Yüzde 51'nden itibaren arada 2 puan olmasına raÄŸmen çok farklı bir nokta taşır. Bunun çok üstünde bir noktadayız. Åžu ana kadar yapılan tünelin dışında ister temizleme, ister By-Pass Tüneli adına 1200 metre civarında tüneliniz kalmış. Sonuç itibariyle (Tilkiyi yüzmüşüz, o noktada kuyruÄŸuna gelmiÅŸiz ve biz bu köprüden vazgeçiyoruz) diyorsunuz..."ANKARA-Ä°STANBUL OTOYOLUAnkara-Ä°stanbul Otoyolu geometrisinin araÅŸtırılması gerektiÄŸi ifade eden Bayındırlık ve Ä°skan Bakanı Akcan, "Ankara-Sivrihisar bölünmüş yolu ile bir karşılaÅŸtırın oraya otoyol demeye bin ÅŸahit lazım. Geometri yok, eÄŸilimler tersine arabayı savuracak ÅŸekilde. Buzlanma hat safhada, iniÅŸ çıkışlar yüzde 3'lük normal eÄŸilimli olma ilkesinin çok dışında" diye konuÅŸtu.  Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!