Alper Yoldaş
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 31, 2006 00:00
Yüksek performans modeli olarak ilk kez 1999 yılında yollara çıkan Audi RS 4 yenilendi. 420 beygir gücündeki V8 motorun görev yaptığı yeni RS 4 ailesi Cabrio, Avant ve Sedan’dan oluşan 3 versiyonuyla Ağustos ayında Türkiye’ye geliyor. Yaklaşık 130 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunulacak olan RS 4 Sedan için ise şimdiden 2 sipariş verildi.
İlk kez 1999 yılında piyasaya sunulan Audi’nin yüksek performans modeli RS 4 yenilenerek yollara çıkmaya hazır hale geldi. Cabrio, Avant ve sedan versiyonlarından oluşan RS 4 ailesini diğer A4 modellerinden ayıran en önemli özelliği ise 420 beygirlik V8 motoru.
Spor bir otomobilden beklenen özelliklere Audi’nin ’quattro’ teknolojisini de ekleyen yeni RS 4, Cabrio, Avant ve Sedan’dan oluşan 3 versiyonuyla Ağustos ayında Türkiye’ye geliyor. Yaklaşık 130 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunulması beklenen RS 4 Sedan için ise daha Türkiye’ye gelmeden 2 sipariş verildiği belirtiliyor.
Yeni RS 4 ailesi, İtalya’nın başkenti Roma’da gerçekleştirilen bir organizasyonla tanıtıldı. Trafiğe kapalı alanda da test ettiğimiz yeni RS 4 ailesi, sunduğu yüksek performansın yanı sıra sahip olduğu konfor özellikleriyle günlük sürüşe
uygun bir spor otomobil olarak dikkat çekiyor.
SİVİL GÖRÜNÜYOR AMA
Görsel açıdan, Audi A4 model çizgisini hatırlatan çok sayıda öğeye sahip olan yeni RS 4, aslında ’sivil’ bir görünüm sergiliyor. Sportif aile ilk bakışta, elmas desenli radyatör ızgarası, ön uçtaki ilave hava girişleri ve özel olarak RS 4 için geliştirilmiş olan jantlar sayesinde standart bir Audi A4’ten ayrılıyor. Parlak eşikler ve eşiklerle bağlantılı kapı altı süslemeleri ise araca farklı bir hava katıyor. İki adet geniş egzoz borusu ve sedanın bagaj kapağına yerleştirilmiş etkin rüzgar kesicisi ile birlikte yeni tasarlanan arka çamurluk ve arka yan panellerin tamamı aracın dinamik görünümüne katkıda bulunuyor.
İlk kez üç yeni RS modelini aynı anda piyasaya sunan Audi, iç mekanda sportif işlevsellik ile lüks bir otomobilin konforunu birleştirmeyi başarmış. İç mekanda yüksek malzeme kalitesi öne çıkarken, düz bir tabana sahip RS spor direksiyon simidi, orta konsolda yer alan motor çalıştırma düğmesi, yüksek yan bölümleriyle RS çanak koltuklar (opsiyonel) ve alüminyum pedallar ise sportif unsurlar arasında yer alıyor. Direksiyon simidi üzerindeki ’Spor’
düğmesine basıldığında da aracın ivmelenme özelliği gelişiyor ve motor daha çabuk tepki veriyor. Egzoz sistemindeki bir kapakçığın açılmasıyla ise otomobil daha da sportif bir ses efektine kavuşuyor.
GÜCÜ YAŞAYAN HİSSEDER
Yeni RS 4 ailesinin en önemli özelliği ise sahip olduğu 420 beygirlik gücü. Sportif ailede görev yapan 4.2 litre hacmindeki V8 benzinli motor, 7800 d/d’de 420 beygir güç üretirken, 5500 d/d’de 430 Nm’lik azami torka ulaşıyor. Toplam torkun yüzde 90’ını 2250 ile 7600 devir aralığında sunan bu güçlü motor, sıkça vites değiştirmeye gerek kalmaksızın sürücüye rahat bir stilde kullanım imkanı veriyor. Bütün RS 4 versiyonlarında 6 ileri manuel şanzıman görev yapıyor.
Audi tarafından geliştirilen FSI teknolojisiyle donatılan bu güç ünitesi sayesinde RS 4 sedan, 0-100 km/s hızlanmasını sadece 4.8 saniyede tamamlarken, RS 4 Avant ve Cabrio versiyonları ise aynı hıza 4.9 saniyede ulaşabiliyor. RS 4 sedan 0’dan 200 km/s hıza 16.6 saniyede (Avant 16.9, Cabrio 17.5) çıkmayı başarıyor. Yüksek bir performansa sahip olan üç versiyonun maksimum hızları ise saatte 250 kilometre ile elektronik olarak sınırlandırılmış.
Frenler yağmurda kuru kalıyor, quattro ile RS yola yapışıyorYeni RS 4 ailesi, sahip olduğu 420 beygirlik bu gücü yola Audi tarafından 25 yıldır kullanılan ’quattro’ teknolojisiyle aktarıyor. Kendinden kilitli merkezi diferansiyelli bu dört tekerlekten çekiş sistemi, 40:60 oranlı (ön:arka) asimetrik/dinamik tork dağıtımı sayesinde başarılı bir yol tutuş sağlıyor. Ayrıca, bu hırçın otomobilin durmasını sağlayan frenlerin de performansı dikkat çekiyor. Ön ve arkada delikli ve hava soğutmalı 18 inçlik fren diskleri en uygun seviyede yavaşlamayı temin ederken, bütünleyici kuru tip frenleme fonksiyonu da yağışlı havalarda ayrı bir güvenlik düzeyi sunuyor. Yol ıslak olduğunda fren pedleri düzenli aralıklarla fren diskleri üzerine uygulanıyor ve sürücü farkına bile varmadan frenler kurulanmış oluyor.