Adınızı duyurun

Güncelleme Tarihi:

Adınızı duyurun
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 18, 2003 15:55

Bilinçli yönetici adayları, iş aramanın kapsamlı bir yaklaşım gerektirdiğini bilir. Kapsamlı bir yaklaşım da, profesyonel bir özgeçmiş hazırlamak, özgeçmişini internette yayınlamak, iş ilanlarına başvurmak, ilgili yerlere özgeçmişi e-posta ve mektup yoluyla göndermek ve çevre edinmek demek.

Haberin Devamı

Bununla birlikte arayışınızın gerçekten çok yönlü olması için;

 

·       Saygınlığınızı artıracak,

·       Bakış açınızı genişletecek,

·       Piyasada adınızı duyuracak,

·       Rakipleriniz arasında öne çıkmanızı sağlayacak

 

dolaylı pazarlama ve iş arama teknikleri kullanmanız gerekiyor.

Bu tekniklerin hiçbiri, önünüze anında birkaç iş olanağı çıkarmaz. Fakat iş ararken size hız kazandırır ve uzun vadede kariyer planlamada işinize yarar.

 

Makaleler yazın

 

Eskiden makale yayınlatmak kolay değildi. Fakat son yıllarda internet yaygınlaştıkça yayıncılık olanakları da oldukça arttı. Birçok web sitesi yayınlayacak malzeme arıyor. Bazıları karşılığında bir miktar para bile ödüyor fakat ödemeyenler çoğunlukta. Zaten bu makaleleri para kazanmak için değil, yetenek ve deneyiminizi paylaşmak, adınızı duyurmak için yazıyorsunuz.

Haberin Devamı

 

Makalelerinizin hangi web sitesinde yayınlanacağına iyi karar verin. Örneğin kalite müdürüyseniz kalite kuruluşlarının, pazarlama müdürüyseniz ticaret derneklerinin sitelerinde yayınlamanız gerekiyor. Kimsenin okumadığı, adı duyulmamış bir sitede makale yayınlamak için uğraştığınıza değmez. 

 

Toplantı ve konferanslarda konuşma yapın

 

Saygınlığınızı artırmanın en iyi yollarından biri profesyonel toplantı ve konferanslarda konuşmaktır. Konuşmacılara genelde uzman gözüyle bakılır, bu yüzden toplantılarda sunum yapmak alanınızda uzman olduğunuz izlenimini yaratır. Belki de dinleyicilerden biri şirketine döndüğünde İcra Kurulu Başkanı’na yeni lojistik trendleriyle ilgili yaptığınız sunumdan söz edecek. Ya da belki başkanın kendisi dinleyiciler arasında olacak. Sahip olduğunuz bilgi veya hitabet yeteneğinizle onu etkileme fırsatını yakalamak istemez misiniz? Eğer toplantıda etkili bir sunum yaparsanız, lojistik yöneticisi arandığında akla ilk siz gelirsiniz.    

Haberin Devamı

 

Piyasa, ürünler, teknoloji ve sektör hakkındaki bilgilerinizi paylaşın

 

Sahip olduğunuz bilgileri paylaşmak, sektörde tanınan biri olmak için iyi bir yoldur. Farz edin kariyerinizin son altı yılını yeni kurulan sağlık şirketlerini köklü kuruluşlar haline getirmeye harcadınız. Bilginizi neden geliştirme ve organizasyon konusunda rehberliğe ihtiyaç duyan sağlık şirketleriyle paylaşmayasınız? “Sağlık piyasasındaki rekabet ortamında kısa zamanda kâra geçmek için en iyi 10 strateji” başlıklı kısa bir bülten yazabilirsiniz. Daha sonra, iş aradığınızdan hiç söz etmeden bülteni çalışmayı düşündüğünüz şirketlere gönderirsiniz. Böylece bu kuruluşlara değer verdiğinizi, kendi mesleğinizde veya sektörünüzde uzman olduğunuzu göstermiş olursunuz. Büyük ihtimalle hemen sizi arayacaklardır. Unutmayın, bülteninizde yeni bilgiler kullanmalısınız, sektörde herkesin bildiklerini tekrar ederseniz ilgi çekici olmaz.

Haberin Devamı

 

Yönetim kurullarına, komitelere ve liderlik konseylerine katılın

 

İş çevrelerinde kendinizi tanıtmanız kariyeriniz için çok önemli. Üst düzey kurullara girerek veya profesyonel derneklere ve yönetici komitelerine gönüllü katılarak adınızı duyurup çevre edinebilirsiniz. Önemli bir kuruluşun başkanıyla aynı kurulda çalışıyor olabilirsiniz. İkinizin de işine yarayacak bir iş ilişkisi kurmak için ne büyük bir fırsat! Toplum yararına çalışan dernekler, vakıflar bile daha önce hiç düşünmediğiniz fırsatlar yaratacak sektör liderleriyle tanışmanıza aracı olabilir. 

Böyle girişimlerde bulunmak size çok yarar sağlayabilir, hafife almayın. Biraz zaman ve çaba gerektirse de size sağlayacağı kazanç büyük olacaktır. Bu önerileri değerlendirin ve hangilerinin size uygun olduğuna karar verin. Daha sonra da sektörde iyi bir yere gelmenizi sağlayacak yöntemleri uygulamaya başlayın.

Haberin Devamı

 

Kaynak: Monster.com/ Wendy S. Enelow

 

http://management.monster.com/articles/community/

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!