Güncelleme Tarihi:
AdBlue, dizel yakıtlı ağır hizmet taşıtlarının oluşturduğu NOx emisyonunu kimyasal olarak azaltmakta kullanılan, toksik olmayan, su berraklığında, ürenin deiyonize su içerisinde %32,5 oranındaki çözeltisidir. Araçların egzoz sistemlerinde, bu maddeyle yapılan kimyasal katalitik ayrıştırma esnasında azotoksitler (NOx), azot gazına (N2) ve su buharına (H2O) dönüştürülür.
AdBlue çevreye zararlı bir madde değildir ve taşınabilir sıvılar arasında minimum risk kategorisinde sınıflandırılmaktadır. AdBlue, VDA (Otomobil Endüstrisi Derneği) firmasına ait tescilli bir ticari markadır. Dünyadaki belli başlı ağır ticari taşıt imalatçılarının, AdBlue gerektiren otobüs veya kamyon modelleri bulunmaktadır. Mercedes ve Volkswagen gibi bazı firmalar, AdBlue’nun binek araçlarda kullanımı için çalışmalar yapmaktadır.
AdBlue, araç içinde ayrı bir paslanmaz çelik veya plastik tankta saklanır ve yakıtla karıştırılmaz. Sadece SCR sistemi bulunan araçlarda kullanılmaktadır. AdBlue aşındırıcı olduğundan, kullanımı ve depolanması için belirli malzemeler gereklidir.
EURO 6 MOTORLARDA ZORUNLU HALE GETİRİLDİ
Günümüzde AdBlue kullanımı, Euro 6 standartlarını sağlamak için mecburiyet haline gelmiştir. AdBlue -11 °C'nin altında donduğu için, araçlarda deposu ısıtmalı olarak sunulmaktadır ve değişik boyutlarda olabilmektedir. AdBlue, Türkiye genelindeki akaryakıt istasyonlarının birçoğundan temin edilebilmektedir.
1000 LİTRE YAKITA 40 LİTRE EKLENİYOR
AdBlue sıvısı, dizel yakıta kıyasla çok daha az yer kaplamaktadır. Örneğin, karışım oranı %4 olduğunda, 1000 litre dizel yakıt için sadece 40 litre AdBlue gerekir. AdBlue sıvısının karışım oranı sabittir ve dizel yakıta göre ayarlanır. SCR sistemini kullanan motor imalatçılarına göre, SCR sistemini kullanan taşıtlarda, SCR sistemini kullanmayan taşıtlara göre %6’ya kadar yakıt tasarrufu mümkün olmaktadır.
ADBLUE KULLANILMAZSA NE OLUR?
Eğer AdBlue tankı boşalırsa, bu izin verilen emisyon düzeylerinin aşılmasına neden olur ve katalizör kısa sürede hasar görür.
Tamamen bittiğinde ise araç sisteme zarar vermemek için aracınız stop eder ve çalışmaz. Bu sırada dağ başında iseniz çekici çağırmak zorunda kalabilirsiniz.