Güncelleme Tarihi:
Kartal Havacılık Şirketi sahibi Nejdet Üner’in kullandığı aynı firmaya ait Pawne tipi zirai ilaçlama uçağı saat 09.15'de kentin merkezindeki Sakarya Mahallesi üzerindeyken arıza yaptı. Uçağın pilotu, havaalanı yakın olmasına rağmen, yetişemeyeceği için inecek yer aradı. Sabancı Holding’e bağlı Marsa A.Ş. fabrikasının bahçesine inmek isteyen pilot, fabrikanın 3 katlı laboratuvar binasının orta katına çarptı, ardından bu fabrikanın yanında bulunan Güney Polgat Fabrikası’nın bahçesine düştü. Havaalanına kuş uçuşu 1 kilometre mesafede meydana gelen kazada pilot Üner’in sol ayağı kırıldı. Yaralı pilot, Güney Polgat’a ait ambulansla Adana Numune Hastanesi’ne götürüldü.
Uçağın, Sabancı’lara ait fabrika binasına çarpması akıllara 11 Eylül saldırılarını getirdi. Bu saldırıların benzeri
Görgü şahitleri, uçağın havaalanı yönüne giderken motorunun durduğunu, fabrika binasına çarparak düştüğünü söyledi. Güney Polgat fabrikasında çalışan ambar memuru Ömer Özkaya, “Büyük bir gürültü duyduk. Ne olduğunu anlamak için dışarı çıktığımızda uçağın düştüğünü gördük. Yardıma koştuk. Pilot yaralı haldeydi. İnleyerek, ‘yardım edin’ diyordu. Fabrikanın ambulansını çağırdık, uçaktan çıkarıp, hastaneye gönderdik” dedi.
PİLOTUN USTALIĞI FACİAYI ÖNLEDİ
Havalimanından sorumlu Adana Vali Yardımcısı Abdullah Dölek ve Adana Emniyet Müdürü Mehmet Cebe, olay yerine giderek incelemelerde bulundu. Dölek, uçağı kullanan Nejdet Üner’in deneyimli bir pilot olduğunu belirterek, “İyi bir manevrayla büyük bir faciayı önlediği anlaşılıyor. Fabrikada tesislerin üzerine veya mahalle ortasına düşebilirdi. Kazanın teknik boyutu araştırılıyor. Herkese büyük geçmiş olsun” dedi.
Öte yandan, Vali Vekili Mehmet Demir, yaptığı yazılı açıklamada, Kartal Havacılık’a ait ‘TC-ZYP’ tescilli Pawne Piper (PA 25) tipi uçağın Ceyhan’dan Adana’ya gelirken, Adana’da alçalma sırasında teknik nedenle düştüğünü bildirdi.
BAKANLIK YASAKLAMIŞTI
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’nca ‘Bakan oluru’ ile 26 Mayıs 2006’da havadan uçakla ilaçlama yasağı kararı alınmıştı. Bakanlığın tepki alan bu kararı, Koruma ve Kontrol Genel Müdürlüğü’nce valiliklere gönderilen 29 Mayıs 2006 tarihli yazıyla duyurulmuş, bakanlık oluruyla havadan ilaçlamanın yasaklandığı açıklanmıştı. Genel Müdür Dr. Hüseyin Sungur imzasıyla gönderilen yazıda, “Havadan yapılan ilaçlamaların çevreye, doğal dengeye ve insan sağlığına zararlı yan etkilerinin, yerden yapılan uygulamalara göre daha yüksek olması ve bu uygulamaların yaygınlaşması, sonucunda yeni çevre ve bitki sağlığı sorunlarının ortaya çıkmasına neden olunacağından, zeytin sineğine karşı yapılacak ilaçlamalar dışındaki havadan kimyasal ilaç ve gübreleme uygulamaların tümü yasaklanmıştır” denilmişti.
Yazı, valilikler tarafından havadan ilaçlama yapan uçak şirketlerine ve çiftçi kuruluşlarına da gönderilmiş, yasak sonrası Türkiye’de sayıları 70’i bulan zirai ilaçlama uçakları havalanamamış, şirket sahipleri ilaçlama yapılacak ovalarda tarlalarda oluşturdukları pistte uçaklarını, ‘Yasak kalkar’ umuduyla bekletmişlerdi.