Güncelleme Tarihi:
Böylece ‘En beğenilen araç’ anketinde sadece katılımcıların sayısı değil, sonuçların da manipüle edildiği ortaya çıkmış oldu. Sarı Melek Ödülleri’ni incelemekle görevlendirilen Deloitt isimli denetim firmasının raporundaki detayları paylaşan ADAC, 2009-2013 yılları arasındaki ödüllendirmelerin hatalı olduğunu kabul etti.
Diğer yıllarla ilgili olarak belge yetersizliğinden dolayı sağlıklı inceleme yapılmasının mümkün olmadığına da dikkat çekildi. ADAC Müdürü Karl Obermair, “Sonuçlara bakılırsa bazı şahısların bireysel olarak yıllardır hem otomobil üreticilerini ve hem kamuyu sistematik olarak yanılttığı görülmektedir.” dedi.
Hile skandalından dolayı BMW, Daimler ve Volkswagen şirketleri toplam 40 Sarı Melek Ödülü’nü bu hafta içinde iade etmeyi düşünüyor. ADAC ise üyelerine gönderdiği aylık dergisinde ‘krizi değişim için imkana çevirmek’ başlığıyla zedelenen güveni yeniden kazanmaya yönelik sinyal verdi.