Acil eylem planında sorun

Güncelleme Tarihi:

Acil eylem planında sorun
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 04, 2000 00:00

Haberin Devamı

Büyükşehir'in afet durumu acil eylem planının uygulanmasında sorunlar yaşanıyor. Yasak yolları gösteren levhaların üretimi tamamlanmadı. Otopark sayısı yeterli olmadığından Emniyet görevlileri de yasak yola park edenleri en yakın otoparka yönlendiremiyor. Bütün bu aksaklıklara rağmen APK Daire Başkanı Rafet Bozdoğan ise, ‘ulaşımın EMAR’ını Çekiyoruz’ diyor.

Büyükşehir Belediyesi APK Daire Başkanlığı Ulaşım Planlama Müdürlüğü'nün şubat ayında hazırlamaya başladığı afet durumu için ‘‘acil eylem planı''nın ilki Trafik Haftası Etkinlikleri'nde uygulamaya geçmişti.

Taksim'de 2 Mayıs'ta yapılan bir törenle ilk park yasağı fiilen başlatılmış ve AKM'nin karşısında Gümüşsuyu tarafına giden ana yolun girişine sembolik olarak uyarı levhası konmuştu. Takip eden günlerde Kadıköy ve Eminönü ilçelerine de bu levhalardan kondu.

Pilot uygulama Emniyet ile işbirliği yapılarak devam edecekti. Özellikle kent merkezindeki park yasaklı yollara park etmiş araçlar uyarılacak ya otoparklara yönlendirilecek ya da çekicilerle kaldırılacaktı.

Ancak aradan üç ay geçti, uygulamada problemler yaşandığından plan sağlıklı uygulanamadı.

Otoyolları üç renge ayıracak olan kırmızı, sarı ve yeşil levhaların üretimi henüz tamamlanmadı. Yaz sezonu nedeniyle de asfalt, çizgi, levha çalışmalarına ağırlık verildi. Şehirdeki otopark sayısı yeterli olmadığından Emniyet görevlileri aracını yasak yola park etmiş sürücüyü en yakın otoparka yönlendiremedi.

Hallaç pamuğu gibi

APK Daire Başkanı Rafet Bozdoğan acil eylem planının ‘‘İstanbul'da ulaşımı nasıl çözeriz?'' sorununun yalnızca bir unsuru olduğunu belirtti: ‘‘İstanbul'da ulaşım sistemini nasıl modelleyebiliriz, üzerine çalışıyoruz. İstanbul'u hallaç pamuğu yaptık. Alternatif yollardan otoparkına kadar ilçe, belde, semt bazında tüm teferruatı çıkartmak için çalışıyoruz. Bir nevi ulaşımın EMAR'ını çekiyoruz.''

APK, yaklaşık üç aydır ilçe belediyeleri, sivil toplum kuruluşları, dernek ve odaların da olduğu toplantılar düzenliyor. Toplantılarda her ilçenin ulaşımı A'dan Z'ye etüd ediliyor.

6 Haziran-18 Temmuz arasında tüm belediyelerin etüdleri haritalar üzerine döküldü. İlçenin mevcut ulaşım yapısı, inşası devam eden yollar gibi birçok plan bir araya getirildi.

İlçelerle olan görüşmeler bitti, şimdi haritalar bilgisayarlara işleniyor. Bu haritalarda her ilçenin eksiği gediği çıkacak. Ardından ilçe belediyesi, Emniyet, Karayolları, Büyükşehir ve APK, çıkan son haritanın üzerinde bir kez daha konuşmak için toplanacak.

İstanbul'da nereye yeni otopark yapılacak, otopark ücretleri nedir, kaç otopark var, otoparkın kapasitesi nedir gibi otopark envanteri, karayollarının son durumunu gösteren karayolu envanteri gibi birçok envanter harita üzerinde görülecek. APK Daire Başkanlığı çalışmaları yıl sonuna kadar bitirmeyi hedefliyor.

APK

Ulaşımı nasıl çözecek?

Yeni ulaşım altyapıları yapılacak:

Tüm raylı ve karayolları sistemleri, yeni kavşak ve viyadükler; her türlü otopark sistemi ve toplu aktarma merkezleri, teleferik sistemleri, otogar ve bisiklet yolları yapılacak.

Mevcut altyapı rehabilite edilecek: Yayalaştırma, tek yön uygulaması, yollarda geometrik düzenleme, dar yolları genişletme, sinyalizasyonu eksik kavşaklara trafik lambası, yatay ve dikey levhaların çoğaltılmasıyla yol kalitesi iyileştirilecek.

E-5 ve TEM’de Karayolları bazı değişiklikler yapacak. Giriş-çıkış yolları yapılacak.

Kent merkezinde trafiğin sıkı denetlenmesi için yetkili birimlerle işbirliğine gidilecek.

Minibüs, dolmuş ve taksilerin ulaşıma verdikleri olumsuzluk indirme bindirme cepleri, levhalandırmalarla azaltılacak. Taksim-Sarıyer hattı pilot bölge seçildi. İndirme durakları levhalandırıldı.

Şehir içinde yolcusuz dolaşan taksi olmaması için yeni taksi durakları oluşturulacak.

Toplu taşımada entegrasyonu sağlayabilmek için toplu taşıma haritaları çıkartılıyor.

Eğitim çalışmaları Gezici Trafik Okulu ile yaygınlaştırılacak. Her gün iki okulda trafik eğitimi verilecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!