Açıköğretim Fakültesi kayıt tarihi belli oldu!! (AÖF nedir, AÖF kayıtları nasıl yapılır, AÖF kayıt evrakları neler?)

Güncelleme Tarihi:

Açıköğretim Fakültesi kayıt tarihi belli oldu (AÖF nedir, AÖF kayıtları nasıl yapılır, AÖF kayıt evrakları neler)
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 28, 2015 14:27

Açıköğretim Fakültesi kayıt tarihleri belli oldu. AÖF nedir, AÖF hangi üniversitelerde var, Aöf kaydı nasıl yapılır, kayıt için gerekli belgeler nelerdir gibi AÖF hakkında bütün detaylar haberimizde..

Haberin Devamı

AÖF NEDİR?

Açıköğretim Fakültesi,1982 yılında kurulmuş olan ve Uzaktan eğitim metoduyla öğrencilerine hizmet veren bir fakültedir.
Kendi ikamet ettiği ilde üniversite kazanamayıp farklı illerde okuma imkanı olmayan, hatta örgün olarak üniversite okumaya fırsatı olmayan Türk vatandaşlarının imdadına koşan bir sistemdir.Tüm Türkiye’de hizmet veren açıköğretim fakültesi, bunun yanı sıra KKTC, Türki Cumhuriyetler ve Batı Avrupa’da da Türk vatandaşlarımıza hizmet sunmaktadır.

Açıköğretim Fakültesi bulunan üniversiteler:

-İstanbul Üniversitesi (Auzef)
-Anadolu Üniversitesi (AÖF)
-Atatürk Üniversitesi (Ata-AÖF)

AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ KAYITLARI NE ZAMAN?

AÖF'den yapılan açıklamaya göre 2015-2016 dönemi AÖF kayıtları internetten 31 Ağustos-8 Eylül tarihleri arasında yapılacak.

Haberin Devamı

AÖF kayıt bürosu kayıtlarının tarihi ise 31 Ağustos-7 Eylül tarihleri arasında yapılacak.

AÖF mazeretli kayıtları ise 8 Eylül'de yapılacak.

AÖF KAYITLARI NASIL YAPILACAK?

AÖF Bürosundan Mazeretli Kayıt Tarihi - 08 Eylül 2015 Salı Adaylar,http://kayit.anadolu.edu.tr internet başvuru sitesinin ana sayfasındaki “ÖSYS Yeni Kayıt” bağlantısına tıklayarak başvurularını gerçekleştireceklerdir

İnternet sitesinden başvuru yapmak, yazıcıdan döküm almak ve bankaya gerekli ücreti yatırmak kayıt için yeterli değildir. Kayıt kılavuzunda açıklanan tüm kayıt belgelerini, kayıt süresi içerisinde mutlaka AÖF bürosuna teslim etmeniz, Öğrenci Bilgi Formunu onaylatarak geri almanız gerekmektedir. Aksi takdirde kaydınız yapılmaz.

İnternetten başvuru yapabilmeniz için bilgisayarınızda Adobe Reader yazılımının kurulu olması gerekmektedir. Adaylar, internet başvuru sitesinin ana sayfasındaki “ÖSYS Yeni Kayıt” linkini tıklayarak internetten başvurularını gerçekleştireceklerdir.

İNTERNET BAŞVURU ADIMLARI

• İnternet başvuru işlemleri http://kayit. anadolu.edu.tr adresindeki “T.C. Anadolu

Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Başvuru” sitesinden yapılacaktır.

• Başvuru sitesine girdiğinizde başvuru yapacağınız kayıt türünü tıklayarak “BAŞVURU” sayfasına geliniz.

Haberin Devamı

• Gelen sayfadaki açıklamaları okuduktan sonra, “Başvuruya şimdi başlamak için burayı tıklayınız.” ifadesinin üzerine tıklayarak “BAŞVURU-GİRİŞ” sayfasına geliniz. Bu sayfadaki açıklamaları da okuduktan sonra “Yukarıdaki açıklamaları okudum, anladım, işlemlere başlayabilirim” açıklamasının yanındaki kutucuğu işaretleyip“BAŞLA” tuşunu tıklayınız.

• Gelen sayfada ve devamındaki sayfalarda, ilgili programa ait istenen alanları açıklamalar doğrultusunda doldurarak “İLERİ” tuşunu tıklayınız.

• Başvuru işleminizi tamamladıktan sonra ekrana beyan ettiğiniz tüm bilgilerinizi gösteren sayfa gelecektir. Verdiğiniz bilgileri kontrol ettikten sonra bir yanlışlık yok ise“Yukarıdaki tüm bilgilerin doğruluğunu kabul ve beyan ediyorum” açıklamasının yanındaki kutucuğu işaretleyiniz ve “TAMAM” tuşunu tıklayınız.

Haberin Devamı

• Başvurunuzun kabulünden sonra sitenin size linkini (yolunu) verdiği “DOSYAYI İNDİRMEK İÇİN BURAYI TIKLAYINIZ” ifadesinin üzerine tıklayarak ilgili elektronik dosyayı bilgisayarınıza indirip yazıcıdan dökümünü alınız..

• “İnternet Başvuru Belgesi”, “Öğrenci Bilgi Formu”, “Fotoğraflı-İmzalı Form” ile “Başvuru ve Kayıt Bilgileri”nden oluşan iki sayfalık bu dosyanın yazıcı dökümünü A4 kağıdına siyah, okunaklı olarak alınız.

• Yukarıda açıklanan adımları tamamladığınızda başvuru işleminiz bitmiştir. Yaptığınız başvuruyu http://kayit.anadolu.edu.tr adresindeki “BAŞVURU DURUMU” başlığı altındaki kutucuğa T.C. kimlik numaranızı yazdıktan sonra “GÖRÜNTÜLE” tuşunu tıklayarak kontrol edebilirsiniz.

Haberin Devamı

• Başvuruyu tamamladıktan ve “İnternet Başvuru Belgesi” ile “Başvuru ve Kayıt Bilgileri” sayfalarının dökümlerini aldıktan sonra, verdiğiniz bilgilerinizde hata olup olmadığını dikkatlice kontrol ediniz. Bilgilerinizde bir hata var ise 10 dakika geçtikten sonra yeni bir başvuru yapınız...

AÖF KAYIT EVRAKLARI NELER?

1. İnternet Başvuru Belgesi

“İnternet Başvuru Belgesi” http://kayit. anadolu. edu.tr adresinden yaptığınız başvuru işlemi sonunda yazıcıdan dökümünü aldığınız belgedir. İnternet başvuru belgesinde, başvuru yaptığınız öğrenim programı ile ilgili bilgiler olacaktır.

Bu belgeyi siyah tükenmez kalemle imzalayarak kayıt sırasında AÖF bürosuna teslim etmek zorundasınız.

2. Fotoğraflı – İmzalı Form

Haberin Devamı

İnternetten yaptığınız başvuru işlemi sonunda yazıcıdan dökümünü aldığınız “Fotoğraflı-İmzalı Form”a kurallara uygun fotoğrafınızı yapıştırınız. Öğreniminiz

süresince kullanacağınız imzanızı, ayrılmış alandan taşmayacak şekilde SİYAH TÜKENMEZ KALEMLE atarak formu diğer kayıt belgeleriyle birlikte kayıt yaptıracağınız AÖF bürosuna teslim ediniz.

Sizlerden bu formla alınan fotoğraf ve imzanız, bilgi işlem ortamına aktarılacaktır. Bilgisayar kayıtlarındaki imzanız ile öğrencilik hizmeti almak için vereceğiniz dilekçenizdeki imzanızın aynı olması gerekmektedir.

3. Öğrenci Bilgi Formu

İnternetten yaptığınız başvuru işlemi sonunda yazıcıdan dökümünü aldığınız “Öğrenci Bilgi Formu”na kurallara uygun fotoğrafınızı yapıştırınız. “Öğrenci Bilgi Formu” AÖF büro personeli tarafından onaylanarak size geri verilecektir. Bu formu öğrenci kimlik kartınızı alıncaya kadar, öğrenci olduğunuzu kanıtlamak ve AÖF bürolarından öğrencilik hizmeti alabilmek için kullanacaksınız.

Öğrenci Bilgi Formu sınavlarda öğrenci kimlik kartı yerine geçmez.

4. Öğrenim Belgesi

Lise veya dengi okul mezunu olan adaylar, öğrenim belgelerinin AÖF bürosu veya mezun olduğu okul tarafından onaylanmış sureti ile kayıt yaptıracaklardır. Bunun dışında diğer resmî veya özel kuruluşlarca onaylanmış öğrenim belgelerinin suretiyle kayıt yapılmaz. Öğrenim belgesini AÖF bürosuna onaylatacak adaylar öğrenim belgesinin aslını ve fotokopisini

AÖF bürosuna götürmek zorundadırlar. Öğrenim belgesinin aslı görülmeden AÖF bürosunca "Aslının aynıdır." onayı yapılmaz. Öğrenim belgesini kaybedenler ise mezun oldukları okuldan alacakları “Diploma Bilgilerini İçeren Öğrenim

Belgesi"nin onaylı sureti ile kayıt yaptıracaklardır.Öğrenim belgesindeki kimlik bilgileri ile nüfus cüzdanınızdaki bilgilerin (ad, soyad, baba adı vs.) aynı olması gerekmektedir. Bu bilgilerinizde farklılık varsa bu farklılığa ait yasal belgenizi öğrenim belgenizle birlikte vermek zorundasınız(Evlilik nedeniyle soyadı değişenler hariç). Eğer öğrenim belgenizdeki bilgiler hatalı ise mezun olduğunuz okula başvurarak öğrenim belgenizin arkasına açıklama yaptırmanız gerekmektedir.

5. Fotoğraf

Dijital ortamdaki fotoğrafınızın "uygun bulunmaması halinde" sizden fotoğraf istenecektir. Kayıt için 4 (dört) adet 4,5x6 cm. boyutunda fotoğraf gereklidir.

6-Askerlik Durum Belgesi

Adaylar, internet başvurusunda beyan ettikleri askerlik durumuna göre Askerlik Durum Belgesi'ni AÖF bürolarına götürecek. (E-devlet'ten alınan durum belgesi de geçerli oluyor)

Kayıt için yatırılması gereken “Öğrenim Ücreti/Öğrenci Katkı Payı” ve “Öğretim Gideri” ödemeleri Vakıfbank şubelerinden, Vakıfbank İnternet Şubesinden, Vakıfbank ATM'lerinden, 444 0724 Vakıfbank Telefon Bankacılığından T.C. kimlik numarası ile yapılabilir. “Öğrenim Ücreti/Öğrenci Katkı Payı” ve “Öğretim Gideri”ödemeleri İnternet başvurusu tamamlanıp kayıt

için gerekli diğer belgeler hazırlandıktan sonra yapılmalıdır.Adaylar bankaya ödeme yaparken kayıt türü–bölüm/program belirterek ödemesini gerçekleştirmelidir (Örneğin, ÖSYS-Adalet; ÖSYS- Sosyoloji gibi). Bankaya yapılan ödeme sonunda alınan dekont üzerindeki kimlik bilgileri, ödeme miktarı ve kayıt türü-bölüm/program bilgileri mutlaka kontrol edilmelidir.

Açıköğretim, İktisat, İşletme Fakültelerinden her ne sebeple olursa olsun kaydı silinenler ile programlardan mezun olanlar tekrar bu fakültelere yeni kayıt yaptırabilmek için, varsa kaydının silindiği veya mezun olduğu programa ait eski borçlarını ödemek zorundadırlar. Bu borçlarını ödemeden yeni kayıtları yapılmaz.

Banka dekontunu öğreniminiz süresince saklayınız. Dekont daha sonra Üniversite yetkililerince istenebilir.



BAKMADAN GEÇME!