Açık hava reklamcılarının erken seçim sıkıntısı

Güncelleme Tarihi:

Açık hava reklamcılarının erken seçim sıkıntısı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 05, 2007 10:04

Durmuş Ali Başkan - Genel seçim tarihinin 22 Temmuz olarak belirlenmesi özellikle açık hava reklamcıları arasında sıkıntı yarattı. Sektör temsilcileri, seçimin erkene alınmasının iş yoğunluğunda sıkışıklık yaratarak, kazanç süresini yarı yarıya düşüreceğini bildirdiler.

Haberin Devamı

Açık Hava Reklamcılar Derneği Başkanı Yaşar Güvenen, sektörün gelişmesi açısından çok şey bekledikleri genel seçimin erkene alınmasının kendilerinde sıkıntı yarattığını söyledi.

Güvenen, sektörün hazırlığını seçimin normal tarihinde yapılacakmış gibi yaptığını ifade ederek, “Ancak, beklentimiz olmadı. Eğer, seçim normal tarihinde yapılsaydı sektöre katkısı fazla olacaktı. Çalışmalarımızı artık kısa süre içerisinde ve en iyi şekilde yapmaya çalışacağız. Bunun için de sektör olarak biz de yoğun bir döneme gireceğiz” dedi.
Güvenen, seçimin erkene alınmasının iş yoğunluğunda sıkışıklık yaratarak, kazanç süresini yarı yarıya düşüreceğini belirterek, “Bu durum sektöre beklentilerimizin altında katkı sağlamış olacak. Seçim tarihinin erkene alınması tüm hesaplarımı alt üstü etti. Sektör olarak ciddi bir gelir kaybımız olacak” dedi.

“İLAN TAHTALARI VE DURAKLAR KULLANILACAK”

Güvenen, her seçim kampanyasında yoğun olarak kullanılan büyük şehirlerin merkezindeki apartman duvarlarının büyük bölümünün önceden büyük firmalar tarafından 2-3 yıllığına kiralandığını bu nedenle, seçim kampanyalarında daha çok ilan tahtaları ile durakların kullanılacağını söyledi.

Haberin Devamı

Güvenen, ilan tahtası ve durakların tarifelerinin de firmaların yanı sıra bulundukları yerin konumuna göre değiştiğini vurguladı.
Siyasi partilerin de reklam çalışmalarında nasıl bir yol izleyeceklerini tam olarak belirlemediklerini ifade eden Güvenen, bu konudaki belirsizliğin bu ayın ortalarında sona ermesini beklediklerini kaydetti.

Türkiye genelinde 150'ye yakın üyelerinin bulunduğunu anımsatan Güvenen, “Umarım üyelerimiz bir an önce yeni doğacak iş imkanına kendilerini hazırlayıp, partilerin reklam ve tanıtım çalışmalarından en iyi şekilde yararlanırlar” diye konuştu.
Reklamcılar Derneği Koordinatörü Aygen Tezcan da seçimlerin sektörde ekstra bir yoğunluğa yol açacağını söyledi. Seçimin temmuzda olması nedeniyle özellikle açık havanın yoğun olarak kullanılacağı bir dönem olacağını belirten Tezcan, “Bu nedenle açık havada yer bulmada sorun yaşanabilir” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!