ABD'de kar alışveriş çılgınlığını frenliyor

Güncelleme Tarihi:

ABDde kar alışveriş çılgınlığını frenliyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 28, 2010 11:17

ABD’de bu yılki alışveriş sezonundan iyi iş çıkarmak isteyen perakende şirketleri, ülkenin Doğu Yakası’nı etkisi altına alan kar fırtınası engeliyle karşılaşırken, Noel sonrası satışlarda düşüş yaşanması bekleniyor.

Küresel ekonominin nabzı EKONET'te atıyor        
Haberin Devamı

 

Doğu Yakası’nda kalınlığı 50 santimetreye yaklaşan kar, bazı bölgelerde mağazaların ve alışveriş merkezlerinin açılış ve kapanış saatlerinin değişmesine neden oldu. Bu mağazalar, normal günlere kıyasla beş saat önce kapanmak zorunda kaldı.         

 

Aylarca önceden hazırlanan pazarlama kampanyaları ve her zamankinden çok daha önce başlatılan promosyonlarla, perakende sektörünün en büyük satış süreci olarak adlandırılan tatil sezonunda, 2010’da son yılların en büyük satış rakamlarına ulaşılması bekleniyordu.

 

Alışveriş tutkunları, ellerindeki indirim kuponları ve sezon sonu avantajlarından faydalanmak için mağazalara akın ettiği için Noel’den sonraki hafta her zaman alışveriş için önemli bulunuyor.

Haberin Devamı

 

Satışlarının yüzde 15’i de genelde bu dönemde yapılıyor.

 

SOĞUK VURDU

Alışveriş merkezlerinde yaşanan hareketliliği araştıran şirketlerden ShopperTalk, bu eğilimin 2010’da sekteye uğrayacağını belirtti.

 

İsviçreli banka UBS’in analistlerinden Roxanne Meyer, “Tatil sezonunda bugüne kadar, başarılı bir süreç yaşandığını söyleyebiliriz ancak ABD genelinde hakim olan zorlu hava koşulları, bundan sonraki dönemi olumsuz etkileyebilir” dedi.

 

Perakende sektörü araştırmaları yapan Stifel Nicolaus & Co’nun analistlerinden Richard Jaffe ise, “Karın vurduğu bölgelerde yüzde 30’a varan kayıpla birlikte, Noel sonrasındaki haftada yüzde 25’e varan bir düşüş yaşanmasını bekliyoruz” dedi.

 

Jaffe, Doğu Yakası’nı etkisi altına alan kar fırtınalarının, tüketiciler için iyi bir haber olmadığını da ifade etti.

 

Haberin Devamı

Mağazaları genelde karın etkilediği bölgelerde olan perakende zinciri BJ’s Wholesale Club’in bu süreçten en zararlı çıkacak şirket olması bekleniyor.

 

Diğer yandan, ev eşyası satan Home Depot ve Lowe’s Cos gibi şirketlerin kar temizlemede kullanılan araç gereçlerin satışından büyük kâr elde edeceği öngörülüyor.

 

Analistler ise, kötü hava koşullarından dolayı yaşanan bu durgun döneme rağmen, ABD’li tüketicilerin havaların düzelmesiyle birlikte, mağazalara geri döneceklerini ve harcama yapmaya son yıllara kıyasla çok daha hevesli olduklarını söyledi.

 

*Bu yazı MarketWatch’ta, “Snowstorm puts damper on holiday cheer” başlığıyla yayımlanan haberden derlenmiştir.

 

EkoNet'i Facebook'ta takip etmek için:                

http://www.facebook.com/#!/HurriyetEkonet                                                                

                                

EkoNet'i Twitter'da takip etmek için:                  

http://twitter.com/HurriyetEkonet  

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!