OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 30, 2004 00:00
Fazla kilolar ve obezlikle başı dertte bulunan Amerikalılar, giderek ''
diyet ulusu'' haline geliyor. ABD'de ÅŸu anda 26 milyon kiÅŸi ''düşük karbonhidrat diyeti'' yaparken, 70 milyon kiÅŸi de karbonhidrat alımına dikkate ediyor. Time dergisinin haberine göre, ''düşük karbonhidrat'' kavramı giderek bir kültür haline gelirken, Whoopi Goldberg'den Jennifer Aniston'a ve Bill Clinton'a kadar birçok ünlü de bu yöntemle besleniyor.ABD'de düşük karbonhidratlı gıda sektörü de son yıllarda büyük birgeliÅŸme gösteriyor. Bu tip ürünlerin 2004 yılında satışının 30 milyar doları bulacağı, bunun da Coca-Cola firmasının tüm dünyadaki satışlarından fazla bir miktar olduÄŸu belirtiliyor.  Düşük karbonhidratlı ürünlerin market raflarında giderek daha fazla boy göstermeye baÅŸladığı ABD'de son iki yılda bu tip 1558 yeni ürün piyasaya çıkarken, bu gıdalardan satın alan bilinçli tüketici de ayda ortalama 85 dolar düşük karbonhidratlı yiyecek ve içeceÄŸe harcıyor.  ABD'de insanlar karbonhidrat alımına dikkat etmeye baÅŸladıkça, obezliÄŸe yol açmakla suçlanan festfud zincirleri de düşük karbonlu ürünler ve mönüler çıkarmaya baÅŸlıyor. Ãœlkede 2002 ve 2003 yılları arasında festfud lokantalarda salata sipariÅŸini de yüzde 12 arttığı belirtiliyor.  Öte yandan, ABD'de 1999'da 15 olan düşük karbonhidrat tüketimiyle ilgili kitap sayısı da bu yıl sonunda 194'e ulaÅŸacak. Hemen hemen her markanın bir de karbonhidratı azaltılmış ürününün bulunduÄŸu ABD'de ünlü Dr Atkins diyetinin dışında, South Beach, Protein Power, Schwarzbein Principle, Fat Flush Plan ve Neanderthin gibi az karbonhidrat tüketmeye dayalı rejimler büyük ilgi görüyor.Â
button