OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 29, 2003 00:00
Abbate Genel Müdürü Mehmet Kılıç, ortakları arasında Fatih Erbakan'ın bulunmadığını söyledi. Kılıç, ‘‘BaÄŸlı olduÄŸumuz Mercek Holding'in BaÅŸkanı Mahmut Rauf Çataklı, Necmettin Erbakan'ın yeÄŸenidir. Ä°sim ya da akrabalık baÅŸka insanların zor durumda kalmasına neden olmamalı’’ dedi.Türkiye'nin ünlü gömlek markalarından Abbate, SP Lideri Necmettin Erbakan'ın oÄŸlu Fatih Erbakan'ın ortakları arasında yer aldığı iddialarına açıklık getirerek, bunları dedikodu olarak niteledi. Çok ortaklı bir grup olduklarını vurgulayan Abbate Genel Müdürü Mehmet Kılıç, baÄŸlı oldukları Mercek Holding'in BaÅŸkanı Mahmut Rauf Çataklı'nın Erbakan'ın yeÄŸeni olduÄŸunu söylerken, bu akrabalığın ise önemli bir unsur olmadığını vurguladı.Rusya pazarına iddialı bir giriÅŸ yapmaya hazırlanan Abbate'nin katıldığı Moda Moscow Uluslararası Moda Fuarı sırasında Mehmet Kılıç, ÅŸirket ile ilgili iddialara da yanıt verdi. BaÄŸlı oldukları Mercek Holding'in Öztay A.Åž., Abbate Giyim Tekstil A.Åž. ve Almanya merkezli Abbate GmbH'den oluÅŸan grubun, çok farklı ortakları olduÄŸunu söyleyen Kılıç, şöyle konuÅŸtu:‘‘İddia edildiÄŸi gibi tesisler hiçbir zaman Elif Tekstil'e satılmamıştır. Saadet Partisi'nde iken AKP'ye geçen milletvekili Azmi AteÅŸ basında söylediÄŸi gibi hiç bir zaman Abbate'nin hissedarı olmamıştır. Necmettin Erbakan'ın oÄŸlu Fatih Erbakan'ın ÅŸirketimizle doÄŸrudan ya da dolaylı hiç bir iliÅŸkisi yoktur ve olmamıştır. Önemli olan dedikodulara prim vermemek. Hiç bir siyasi parti ile doÄŸrudan ya da dolaylı bir iliÅŸkimiz yoktur.’’Abbate'nin baÄŸlı bulunduÄŸu Mercek Holding'in BaÅŸkanı Mahmut Rauf Çataklı'nın Necmettin Erbakan'ın yeÄŸeni olduÄŸunu açıklayan Kılıç, ‘‘Herkes birbirinin akrabası olabilir ama insanlar neden akrabaları yüzünden acı çeksinler’’ dedi.PATLAMA YAPACAÄžIZ‘‘Bunlar maksatlı bir ÅŸekilde grubumuza zarar vermek için ortaya atılan iddialar. Biz tekstil yapıyoruz ve uluslararası hedeflerimiz var. Sermayenin rengi olmaz’’ diyen Kılıç, ‘‘Gömlekteki liderliÄŸimizi hazır giyimdeki diÄŸer segmentlerde de sürdürmek istiyoruz’’ diye konuÅŸtu. Geçen yıl 6 milyon adet olan kapasiteyi bu yıl 7.2 milyon adete çıkardıklarını belirten Kılıç, Abbate hakkında ÅŸu bilgileri verdi:‘‘Bu yıl ciddi anlamda yenileme ve büyüme yatırımları yaptık. Gelecek dönemde Avrupa, Amerika ve Rusya'da ciddi bir patlama yapmayı planlıyoruz. Türkiye'de Abbate'nin marka bilinirliliÄŸi yüzde 91.4. Abbate'nin 300'ü aÅŸkın satış noktası ve 30'dan fazla maÄŸazası bulunuyor. 500 Büyük Sanayi KuruluÅŸu sıralamasında 267'inci sırada yer aldık. Türkiye'de krizle birlikte erkek giyim sektörü daraldı fakat ihracatta rekorlar kırdık.’’Bizim gücümüz Türk tasarımı ve emeÄŸiGeçen yıl ‘‘Bonchic by Abbate’’ ve ‘‘Lente di Abbate’’ markalarının lansmanını yaptıklarını hatırlatan Mehmet Kılıç, ‘‘Erkek rahat giyimde dünyada bir boÅŸluk var. Bu boÅŸluÄŸu geçen yıl tanıttığımız Lente di Abbate markası ile dolduracağız’’ dedi. Ä°stanbul'da 2 Bonchic ve 3 tane Lente maÄŸazası açtıklarını belirten Kılıç, ‘‘Önce Türkiye içindeki yapılanmamızı bitireceÄŸiz. Türkiye'de belli bir büyüklüğe eriÅŸtikten sonra Lente, Avrupa, Amerika ve tüm dünyada önemli bir marka olacaktır’’ diye konuÅŸtu. Abbate'nin gücünü Türk tasarımı ve Türk işçiliÄŸinden aldığını dile getiren Kılıç, ‘‘Gömlekte yakaladığımız kalite tüm dünyada biliniyor. Pek çok uluslararası büyük marka da gömlek üretimini bize yaptırıyor. Moskova'dan baÅŸladık Rusya'ya yayılacağızRusya'nın 140-150 milyonluk nüfusuyla ciddi bir pazar olduÄŸunu söyleyen Mehmet Kılıç, Moskova dışındaki ÅŸehirlere de yayılmayı planladıklarını söyledi. Sezonda 30 bin olan satış rakamlarını 60 bine çıkarmayı hedeflediklerini belirten Kılıç, şöyle konuÅŸtu: ‘‘Rusya hem yakınlığı hem de geçmiÅŸteki ticaret boyutlarıyla bir potansiyel vaadediyor. Abbate ve Lorenzo markalarımız burada gayet iyi satıyor. Rusya'da daha planlı olmak istiyoruz. Türk tekstil firmalarının bazıları Rusya pazarında zararlar gördüler. O nedenle biz belli bir plan doÄŸrultusunda hareket etmek istiyoruz.’’Â
button