Güncelleme Tarihi:
Vize sıkıntıları, Kıbrıs'tan başlayıp, Türkiye-Ermenistan ilişkilerine kadar varan siyasi sorunlar, Avrupalı siyasetçilerin her seçim dönemlerinde demeçleriyle Türkiye'yi itip kakmaları...
Ancak Avrupa Birliği bunlardan ibaret değil.
Türkiye-AB ilişkilerinin, bir de eğitim, kültür, insani boyutu var.
Ve siyasi ilişkiler ne kadar sıkıntılıysa, diğer konularda o kadar olumlu örnek ortaya çıkıyor.
AB'nin Türkiye halkının hayatına en büyük katkılarından biri ise, eğitim alanında yaşanıyor.
Türkiye'nin pekçok yerinden, pekçok ilköğretim, lise ya da üniversite öğrencisi, AB fonlarından yararlanarak, Avrupa Birliği ülkelerinde eğitim, staj, inceleme imkanı buluyorlar.
Bu imkanlar, bazen de çok insani, "hayırlı" sonuçlara vesile oluyor
İşte bir "hayırlı iş" örneği, sıcacık bir insan hikayesi;
İskenderun İsmet İnönü İlköğretim Okulu, AB şemsiyesi altındaki Comenius projesi çerçevesinde, Polonya'da bir okulla "ortak proje" yapma kararı aldı. Proje beğenildi, Türkiye'deki AB Bakanlığı'na bağlı Ulusal Ajans aracılığıyla fon sağlandı.
Projenin konusu, “Engelli öğrencilerin okula ve hayata kolay adaptasyonu”.
İskenderun'daki İsmet İnönü İlköğretim okulu öğrencileri de, beraberlerinde öğretmenleriyle birlikte, proje kapsamında Polonya'ya gittiler.
Minik öğrencilere, aynı zamanda işitme engelli öğrencilere eğitim veren, okulun İngilizce öğretmeni Lamia Esen Barlas rekafat ediyordu.
Polonya'daki okulda, onları işitme engelli Polonyalı minik öğrenciler ve öğretmenleri Tomasz Aleksander Wiszenko karşıladı.
Türk ve Polonyalı öğrenciler, öğretmenlerinin refakatinde, birlikte çalıştılar kaynaştılar.
COMENIUS NEDİR? |
Comenius, AB tarafından üye ve aday ülkelerin vatandaşlarının birbirleriyle yakınlaşmalarını, birlikte çalışıp, değişik eğitim tekniklerini birbirlerine öğretmelerini amaçlayan, AB tarafından finanse edilen bir program. İskenderun İsmet İnönü Okulu'nun katıldığı proje de, Türkiye'de Ulusal Ajans tarafından onaylanmış, Comenius fonundan finanse edilen bir proje. Proje, ortağı okulların birbirlerini ziyaret ederek uyguladıkları yöntemler hakkında bilgi ve tecrübe paylaşımında bulunmalarını öngörüyor. İki yıllık bir süreyi kapsayan proje halen devam ediyor. Comenius Okul Ortaklıkları projesi kapsamında Fransa'nın koordinatörlüğünde 6 ortakla yürüyen projenin ortakları Fransa, Türkiye, Polonya, İtalya, Portekiz ve Romanya. Projenin konusu, “Engelli öğrencilerin okula ve hayata kolay adaptasyonu”. |
Türk öğretmen Barlas, önce proje ortağı, sonradan da hayat arkadaşı ile ilk tanışmalarını şöyle anlattı:
"Bizim için de sürpriz oldu. İlk tanıştığımızda Tomasz İngilizce bilmiyordu, ben de Lehçe bilmiyordum. Dolayısıyla komik anılarımız oldu. Tercümanlar aracılığı ile iletişim kurduk bir süre. Tomasz dil öğrenme konusunda hızlı bir gelişme kaydetti. Çünkü bunun için önemli bir nedeninin olduğunu söyledi. Şimdi çok rahatız. Umarım böyle devam eder."
BAĞIŞ: UMARIM BU GELİŞMELER, TÜRKİYE-AB NİKAHINA DA VESİLE OLUR
İskenderun’da gerçekleşen düğüne Avrupa Birliği Bakanı ve Başmüzekereci Egemen Bağış da özel ilgi gösterdi. Bağış, bu evlilikten duyduğu memnuniyeti ifade etmek üzere Lamia ve Tomasz çiftini kutlayan bir telgraf gönderdi. Bağış kutlama telgrafında, Türk ve Polonyalı öğretmenlerin "ayrımcı zihniyetlere meydan okuyarak", hayatlarını birleştirdiklerine dikkat çekti ve şöyle dedi;
"Onlar, Avrupa’da yok etmeye çalışan zihniyetlerin çabalarına inat, onlar sevgiyi yücelttiler ve mutlu bir hayatı paylaşabileceklerine inandılar. Onlar Türkiye ile Avrupa Birliği’nin ortak bir hayatı birlikte götüremeyeceğine inanan ayrılıkçı zihinlere de böylece meydan okumuş oldular. Bu meydan okuma ümit ediyorum ki Türkiye ile Avrupa Birliği’nin nikâhına da vesile olarak başka hayırlı birlikteliklere de kapı aralar."