Oluşturulma Tarihi: Aralık 14, 2007 00:00
Avrupa Komisyonu, Avrupalı otomotiv üreticilerine, karbon emisyon hedeflerini ihlal etmeleri nedeniyle 19 milyar dolarlık(13 milyar Euro) ceza vermeyi planlıyor.
FT Deutschland’ın elde ettiği komisyonun dokümanına göre, cezanın sektöre yıllık 4-13 milyar Euro’ya mal olması bekleniyor. Komisyon, sektörü sert karbon emisyon hedeflerine uymaya zorlarken, araçların karbon emisyon hacimlerini düşürmeye çalışıyor. Karbon emisyonunun kilometrede 160 gramdan, 2012 yılına kadar 130 grama düşürülmesi hedefleniyor.
CEZA MİKTARINA KARAR VERECEKLER: Emisyon kurallarını ihlal eden sektöre karşı verilmesi düşünülen cezalar, Avrupa Komisyonu’ndaki çevre komisyoneri Stavros Dimas tarafından komisyon üyelerine gönderildi. Komisyon, ceza miktarında henüz anlaşmaya varmış olmasa da Komisyon Başkanı Jose Manuel Barosso, planlı mevzuat için yönergeyi gelecek çarşamba sunmak istiyor. Komisyon üyeleri arasında da cezanın oranıyla ilgili anlaşmazlıklar var. Günter Verheugen, otomotiv üreticilerinin aştıkları her gram için otomotiv başına 25 Euro ceza vermesini isterken, Divras ise 95 Euro ceza verilmesini öneriyor.
YAKIT VERİMLİLİĞİNDE İLERLEME AZ: Komisyonun anlaştığı öneri, üyeler ve Avrupa Parlamentosu tarafından da kabul edilecek. Alman lüks otomotiv üreticileri daha ağır araçlara daha yüksek emisyon limitleri belirlenmesi için güçlü kampanyalar düzenlerken, Avrupa Parlamentosu’nun çoğu üyesi zor hedefleri tercih ediyor. Çevreci bir lobi grubunun açıkladığı bilgi, Avrupalı otomotiv üreticilerinin 2006’dan beri yakıt verimliliğinde çok az ilerleme kaydettiğini gösteriyor. Avrupa Otomotiv Üreticileri Birliği’nin üyeleri kilometre başına 160 gram emisyon hacmine sahip. Japonlar emisyon hacmini 166 gramdan 161’e, Güney Koreliler 167’den 164’e düşürdü.
SİGARA PAKETİNDEKİ GİBİ UYARI: Fransız Peugeout Citroen, yakıt verimliliğinde kilometre başına 142 gramla ilk sırada yer alıyor. İtalyan Fiat 144 grama, Renault ise 147 grama sahip. Listede 188’le DaimlerChrysler en altta yer aldı. Emisyonu azaltma çabalarının parçası olarak, Avrupalı hukukçuların otomotiv reklamlarında sert yeni kurallar tavsiye etmesi bekleniyor. Bu ilanların sigara paketlerindeki gibi olması öngörülüyor. Otomotiv üreticilerinin reklamlarında yüzde 20’lik alanı uygun formatta CO2 emisyonuna ayırmaları istenecek.