Güncelleme Tarihi:
DEĞİŞİME KARŞI E-ÖĞRENME
e-Learning yani uzaktan eğitim kavramı “II. e-Learning(e-Öğrenme) Zirvesi”nde masaya yatırıldı. Human Resources Dergisi tarafından 4-5 Şubat’ta düzenlenen zirveye enocta, Turkcell, Kavrakoğlu Consulting, Veripark ve Başak Hayat Sigorta gibi kurumların temsilcileri ile akademisyenler, devlet temsilcileri ve yönetim danışmanları katıldı. Deneyim ve önerilerini katılımcılarla paylaştılar. Zirvede e-Learning’e yönelmek isteyen firmaların tüm soru, istek ve belirsizlikleri gündeme getirildi..
Zirvede konuşan enocta Grup Koordinatörü Enis Behar, değişimin hayatımız boyunca varolduğunu ancak bunun hızının çok önemli olduğunu vurguladı. Behar, ekonomik değişikliklerden şirketlerin çok etkilendiğini,ekonomik değişimle baş edebilmek için de ekonomiyi bir rekabet avantajı haline getirmeleri gerektiğine dikkat çekti.Değişken ekonomide e –Öğrenme kullanımının çok büyük avantajlar yaratacağını dile getirdi.
II. e – Learning Zirvesi’nde uluslararası ve ulusal alanda tanınan bir eğitimci, danışman, yazar, girişimci ve iş adamı olan Dr. C. E. Tapie Rohm Jr. , ‘Başarılı ve Sürdürülebilir e – Learning Stratejilerinin Kurum İçinde Oluşturulması’ başlıklı bir konuşma yaptı. e-Learning’in her organizasyonun stratejisi içinde önemli bir bölüm haline geldiğini belirten Rohm, organizasyonların ihtiyaçlarına yanıt verecek, iyi bir strateji oluşturabilecek, kritik faktörlere hizmet edecek, potansiyel sorunları çözebilecek bir e – Öğrenme uygulaması oluşturmasının çok önemli olduğunu söyledi.
e-Learning Kurumsal Uygulamalar Danışmanı Emrah Başaran ise,e –Öğrenme uygulamalarından verim alınabilmesi için, aşamalı olarak uygulama yapılması, e-Öğrenme’nin bir teknoloji değil öğrenme aracı olduğunun bilinmesi gerektiğinin altını çizdi. Başaran, e –Öğrenme uygulamalarında çalışanları dinlemenin de çok önemli olduğunu belirterek, bunun tanıtımının ve kuruma sağlayacağı katkının çalışanlara çok iyi anlatılması gerektiğini ifade etti.
AŞILMASI GEREKEN SORUNLAR
Zirvede, MEB Müsteşarı Prof. İsmail Bircan, Bilgi Üniversitesi MBA Programları Direktörü Metehan Sekban ve Türkiye Bilişim Vakfı’ndan Aydın Kolat’ın katılımıyla bir panel de düzenlendi. Başkanlığını DTR Genel Yayın Yönetmeni Ali Dölek’in yaptığı panelde e-Öğrenme’nin Türkiye’deki kullanım alanları ve gelecek konusundaki öngörülere değinildi. Kolat, Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişmemesinin nedenlerini, standardizasyon eksikliği, markalaşamama ve kurumsallaşamama olarak tanımladı. Prof. Bircan da, bakanlık olarak bu konudaki çalışmalarının tüm hızıyla ilerlediğini ve bu konuda öğretmenlere de özel olarak hizmetler sunulduğunu söyledi.
Zirvede eğitim içeriklerinin hazırlanması konusu da gündeme geldi. Bahçeşehir Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ruhi Kaykayoğlu, e – Öğrenme ile verilebilecek eğitim alanlarını, insan kaynakları, yönetim, üretim yönetimi, kalite, ofis yönetimi, pazarlama satış, bilgi teknolojileri,beceri eğitimleri ve teknik kurslar olarak sıraladı. e – Öğrenme’de en önemli eksiklerin zayıf kalitede içerik, zayıf tasarımlı içerik, iş ve öğrenme amaçlarına uygun olmayan içerik olduğunu ifade eden Kaykayoğlu, bu nedenle analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme konularına çok dikkat edilmesi gerektiğini sözlerine ekledi.
YÖNETİM DESTEĞİ ŞART
Turkcell Organizasyon ve Profesyonel Gelişim Yöneticisi Elgin Karakaşoğlu ise, şirketlerde e – Öğrenme’ye yönelik üst yönetimin destek ve inancının sağlanması konusuna değindi. Üst yönetime maliyet tasarrufu hakkında bilgi verilmesii ve iç müşterinin uygulama konusundaki memnuniyetinin dile getirilmesi durumunda destek sağlanabileceğini ifade etti. Ancak ona göre, en önemlis konu farklı grupların da desteğini almak. Üst yönetimin desteğinin ardından şirket içinde etki alanı yüksek bölüm yöneticilerinin de e –Öğrenme hakkında bilgilendirilmesi gerekiyor. Karakaşoğlu, e-Öğrenme konusunda şu önerilerde bulundu:
“Teknolojiden çok, insana odaklanmak gerekiyor, başkalarının iyi örneklerinin sizin kurumunuzda da tutacağına inanmak yanlış. Çalışanları sürece katmak çok önemli, en başta mükemmeli aramayın, sürekli iyileştirin. e-Öğrenme yatırımının öğrenme kültürünü kökten değiştireceğini varsaymayın.”