Güncelleme Tarihi:
Tempo Dergisi, yeni bir milenyumun eşiğinde yeni nesil anneler ve kızları arasındaki ilişkinin niteliğine ayna tutmaya hazırlanıyor. Bunun için dünyaca ünlü kozmetik firması Clinique ile işbirliği yapan TEMPO, Clinique'in İngiltere'de yaptığı anketi Türkiye'ye uyarlıyor. İlki İngiltere'de yapılan bu yeni jenerasyon anne-kız ilişkileri araştırması şimdi dünya çapında, Clinique ürünleri satılan pek çok ülkede tekrarlanıyor. Bu ülkelerden biri de Türkiye. Tempo Dergisi'nin içindeki anket formunu doldurup dergiye veya satış noktalarına ulaştıranlar hem sürpriz armağanlar kazanacak, hem de Türkiye'nin yeni nesil anne-kız profilinin bir parçası olacaklar!
ONLAR İKİ ARKADAŞ
İngiltere'deki anket, 90'ların anne-kızlarının kuşak farkını yaşamayan, aralarında sadece yaş farkı olan iki dost olduklarını ortaya çıkardı. Ahlaki değerlerden iş seçimine kadar pek çok değişik konuda, anne ve kızlarının tercihlerinin sorulduğu araştırmada, katılanların yüzde 90'ının anneleriyle-kızlarıyla çok iyi ilişki içinde olduğu belirlendi. Yirmi yaşın altında 350 genç kız ve yirmi yaşın altında kızı olan 350 anneyle gerçekleştirilen araştırmada, annelerin büyük bir çoğunluğu (yüzde 73) evde belirli kurallar koymadan önce kızlarıyla bunu tartıştıklarını söylüyor. Ayrıca yüzde 91 gibi büyük bir çoğunluk, ‘‘kızlarına karşı kendi annelerinin onlara davrandığından daha açık ve dürüst olduklarını’’, yüzde 67'si ise kızlarıyla olan ilişkilerinin kendi anneleriyle olan ilişkilerinden daha iyi olduğunu belirtiyor.
SORUNUMU PAYLAŞIRIM
Kızlar açısından da durum ilginç; Yüzde 48'i ileride kendi anneleri gibi bir anne olmak isterken, yüzde 60'ı da, ‘‘özel bir problemi olduğu zaman bir arkadaşına anlatmaktansa annesine anlatmayı tercih edeceğini’’ söylüyor. İlki İngiltere'de yapılan bu yeni jenerasyon anne-kız ilişkileri araştırması şimdi dünya çapında, Clinique ürünleri satılan pek çok ülkede tekrarlanıyor. Bu ülkelerden biri de Türkiye. Tempo Dergisi'nin içindeki anket formunu doldurup dergiye veya satış noktalarına ulaştıranlar hem sürpriz armağanlar kazanacak, hem de Türkiye'nin yeni nesil anne-kız profilinin bir parçası olacaklar!