OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 02, 2004 00:00
Lüks ve prestijli otomobilleri ile bilinen Mercedes-Benz, cabriolet yani üstü açılabilen modellerde de baÅŸarısı ile de tanınır. Yeni SL'den hemen sonra, yeni SLK'dan ise hemen önce piyasaya sunulan CLK Cabrio, bu iki 'doÄŸuÅŸtan cabrio'nun biraz gölgesinde kalsa da, yine de kendine has bir müşteri profiline sahip.Metal tavan yerine kumaÅŸ malzemeli tavana sahip olması hariç, CLK Coupe'den hiçbir farkı olmayan CLK Cabrio, karakteristik Mercedes yüz ifadesine sahip. 90'ların sonuna doÄŸru, eski nesil E serisi ile geleneksel köşeli farlardan, yuvarlak ÅŸekilli 4 fara sahip burun tasarımına geçen Mercedes'in bu tasarım hamlesi beÄŸenilmemiÅŸti. Yine de yuvarlak farlardan vazgeçmek istemeyen firma, çareyi içiçe geçmiÅŸ ama yekpare haldeki iki adet oval far tasarımında buldu. Hem yekpare, hem de dörtlü far tasarımına yakın olan bu ÅŸekil beÄŸenilince, tüm serilerin farları da bu anlayışla ÅŸekillendirildi. CLK'nın farları da, tıpkı diÄŸer Mercedes modelleri gibi içiçe geçmiÅŸ ikiÅŸer oval fardan oluÅŸuyor. Bi-Xenon destekli bu farlar, yatık burun tasarımıyla oldukça zarif bir görüntü sunuyor. Farların ortasında ise, Mercedes'in spor otomobillerinde neredeyse 50 yıldır görülen ve içinde büyük boyutlu ve üç kollu Mercedes yıldızını barındıran karakteristik görünümlü radyatör ızgarası var. Bu ızgara tipi, 50'li yıllarda 190 SL ve 300 SL isimli spor Mercedes'lerde görünen ızgaraya çok benziyor ve artık geleneksel bir tasarım detayı haline geldi. Farların ve radyatör ızgarasının hatlarının devamını oluÅŸturan çizgiler, kaputun üzerinde devam ederek, Mercedes'in bir baÅŸka karakteristik tasarım detayı olan kaput üzerindeki büyük damarları oluÅŸturuyorlar. Yatık konumlandırılmış büyük boyutlu ön cam da, spor bir Mercedes'e baktığınızı doÄŸruluyor. Yan kısımda ilk dikkati çeken ÅŸey kumaÅŸ tavan. Böylece CLK'nın Cabrio versiyonu olduÄŸu anlaşılıyor. Ön kısımdaki gösteriÅŸli çizgiler, yan kısımda yerlerini sade, hatta sıradan denebilecek hatlara bırakıyorlar. Arka stop lambalarının köşeyi dönen kısımları, dikkat çeken tek nokta. Arka kısımda, bagaj kapağı tasarımı, diÄŸer Mercedes modellerinden pek farklı deÄŸilken, stop lambalarının, yeni nesil tasarımlı olduÄŸu gözlerden kaçmıyor. Mercedes'in yakın geçmiÅŸte kullanmaya baÅŸladığı yuvarlak ve üçgen tasarımlı stop lambalarının bir karışımı olan bu tasarım, CLK Cabrio'da da kullanılmış.İç mekanda ise ilk bakışta görsel bir karmaÅŸa yaÅŸanıyor. O kadar çok kontrol düğmesi ve kumanda var ki, küçük bir ders almadan bunlara hakim olmak neredeyse mümkün deÄŸil. Kadran grubu ise, zarif renkleri ve dijital-analog karışımı tasarımıyla dikkat çekiyor. Direksiyonun büyük göbeÄŸinin, göstergeleri engellemesi haricinde ergonomik olarak bir hata yok. Ön koltuklardaki sürücü ve yolcu için yeterince alan mevcut, ancak arka koltuklardaki yolcular için oldukça az bir diz mesafesi var. EKONOMÄ°K YAKIT TÃœKETÄ°MÄ°Mercedes CLK 200 Kompressor Cabrio'nun kaputunun altında 163 beygir güç üreten 2 litre hacimli ve kompresör beslemeli bir motor bulunuyor. Kompresör beslemesi, turbo beslemeden biraz daha farklı... Bu motor, özellikle ekonomik oluÅŸuyla dikkat çekiyor. Gaz pedalına sonuna kadar basılarak agresif kullanıldığında bile makul tüketim deÄŸerlerini aÅŸmayan motor, aynı zamanda CLK Cabrio'ya yeterli performansı sunuyor. Motor sadece ilk kalkışta zorlanıyor. Fakat ara hızlanmalar ve son sürat tatminkar. Özellikle patinaj önleme sistemi ile koordineli olarak çalışan ESP devredışı bırakıldığında, gaza fazlaca yüklenildiÄŸi zamanlarda arkadan itiÅŸli CLK, arkadan kayabiliyor. Yağışlı havalarda ve kaygan zeminde ESP'yi devrede tutmakta fayda var. CLK, uzun ve hızlı virajlarda ise izinden sapmıyor. Fren performansı ise, hem etkili hem de güvenli bir duruÅŸ saÄŸlıyor.Test aracımız olan Mercedes CLK 200 Kompressor Cabrio, Dynamic donanım paketine sahip. Bu paket dahilinde ABS, ESP, ön ve yan havayastıkları, deri koltuklar ve direksiyon, elektrik ayarlı ve hafızalı sürücü koltuÄŸu, parktronic sistemi, elektrikli açılır tavan, alarm, otomatik klima, bi-xenon farlar, yol bilgisayarı, radyo-CD çalar, elektrikli ayarlanan ve katlanan yan dikiz aynaları standart olarak sunuluyor. Mercedes CLK 200 Kompressor Cabrio için, AMG ürünleri de dahil olmak üzere çok geniÅŸ bir modifikasyon ve ekstra donanım listesi mevcut. Dynamic donanımlı Mercedes CLK 200 Kompressor Cabrio'nun anahtar teslim fiyatı ise 76 bin 700 Euro.Yenilenen Mercedes CLK serisinin Cabriolet versiyonu da satışa sunuldu. Bir tuÅŸ dokunuÅŸuyla üstü açık bir otomobil haline dönüşen CLK 200 Kompressor Cabrio'nun satış fiyatı 76 bin 700 Euro.Teknik verilerSilindir sayısı: 4Silindir hacmi: 1998 ccMaksimum güç: 163 bg/5300 d/dMaksimum tork: 230 Nm/ 2500 d/dÅžanzıman: 5 ileri otomatıkMaksimum hız: 220 km/sHızlanma: 0-100 km 10.2 snYakıt tüketimi: Åžehir içi 12.2 litre / Åžehir dışı 6.3 litreBoÅŸ ağırlık: 1465 kgBagaj hacmi: 270 litreLastik ebadı: 205/55 R16Â
button