76 bin Euro'ya üstü açık Mercedes

Güncelleme Tarihi:

76 bin Euroya üstü açık Mercedes
Oluşturulma Tarihi: Haziran 02, 2004 01:08

Lüks ve prestijli otomobilleri ile bilinen Mercedes-Benz, cabriolet yani üstü açılabilen modellerde de başarısı ile de tanınır. Yeni SL'den hemen sonra, yeni SLK'dan ise hemen önce piyasaya sunulan CLK Cabrio, bu iki 'doğuştan cabrio'nun biraz gölgesinde kalsa da, yine de kendine has bir müşteri profiline sahip.

Metal tavan yerine kumaş malzemeli tavana sahip olması hariç, CLK Coupe'den hiçbir farkı olmayan CLK Cabrio, karakteristik Mercedes yüz ifadesine sahip. 90'ların sonuna doğru, eski nesil E serisi ile geleneksel köşeli farlardan, yuvarlak şekilli 4 fara sahip burun tasarımına geçen Mercedes'in bu tasarım hamlesi beğenilmemişti. Yine de yuvarlak farlardan vazgeçmek istemeyen firma, çareyi içiçe geçmiş ama yekpare haldeki iki adet oval far tasarımında buldu. Hem yekpare, hem de dörtlü far tasarımına yakın olan bu şekil beğenilince, tüm serilerin farları da bu anlayışla şekillendirildi. CLK'nın farları da, tıpkı diğer Mercedes modelleri gibi içiçe geçmiş ikişer oval fardan oluşuyor. Bi-Xenon destekli bu farlar, yatık burun tasarımıyla oldukça zarif bir görüntü sunuyor. Farların ortasında ise, Mercedes'in spor otomobillerinde neredeyse 50 yıldır görülen ve içinde büyük boyutlu ve üç kollu Mercedes yıldızını barındıran karakteristik görünümlü radyatör ızgarası var. Bu ızgara tipi, 50'li yıllarda 190 SL ve 300 SL isimli spor Mercedes'lerde görünen ızgaraya çok benziyor ve artık geleneksel bir tasarım detayı haline geldi. Farların ve radyatör ızgarasının hatlarının devamını oluşturan çizgiler, kaputun üzerinde devam ederek, Mercedes'in bir başka karakteristik tasarım detayı olan kaput üzerindeki büyük damarları oluşturuyorlar. Yatık konumlandırılmış büyük boyutlu ön cam da, spor bir Mercedes'e baktığınızı doğruluyor. Yan kısımda ilk dikkati çeken şey kumaş tavan. Böylece CLK'nın Cabrio versiyonu olduğu anlaşılıyor. Ön kısımdaki gösterişli çizgiler, yan kısımda yerlerini sade, hatta sıradan denebilecek hatlara bırakıyorlar. Arka stop lambalarının köşeyi dönen kısımları, dikkat çeken tek nokta. Arka kısımda, bagaj kapağı tasarımı, diğer Mercedes modellerinden pek farklı değilken, stop lambalarının, yeni nesil tasarımlı olduğu gözlerden kaçmıyor. Mercedes'in yakın geçmişte kullanmaya başladığı yuvarlak ve üçgen tasarımlı stop lambalarının bir karışımı olan bu tasarım, CLK Cabrio'da da kullanılmış.

İç mekanda ise ilk bakışta görsel bir karmaşa yaşanıyor. O kadar çok kontrol düğmesi ve kumanda var ki, küçük bir ders almadan bunlara hakim olmak neredeyse mümkün değil. Kadran grubu ise, zarif renkleri ve dijital-analog karışımı tasarımıyla dikkat çekiyor. Direksiyonun büyük göbeğinin, göstergeleri engellemesi haricinde ergonomik olarak bir hata yok. Ön koltuklardaki sürücü ve yolcu için yeterince alan mevcut, ancak arka koltuklardaki yolcular için oldukça az bir diz mesafesi var.

EKONOMİK YAKIT TÜKETİMİ

Mercedes CLK 200 Kompressor Cabrio'nun kaputunun altında 163 beygir güç üreten 2 litre hacimli ve kompresör beslemeli bir motor bulunuyor. Kompresör beslemesi, turbo beslemeden biraz daha farklı... Bu motor, özellikle ekonomik oluşuyla dikkat çekiyor. Gaz pedalına sonuna kadar basılarak agresif kullanıldığında bile makul tüketim değerlerini aşmayan motor, aynı zamanda CLK Cabrio'ya yeterli performansı sunuyor. Motor sadece ilk kalkışta zorlanıyor. Fakat ara hızlanmalar ve son sürat tatminkar. Özellikle patinaj önleme sistemi ile koordineli olarak çalışan ESP devredışı bırakıldığında, gaza fazlaca yüklenildiği zamanlarda arkadan itişli CLK, arkadan kayabiliyor. Yağışlı havalarda ve kaygan zeminde ESP'yi devrede tutmakta fayda var. CLK, uzun ve hızlı virajlarda ise izinden sapmıyor. Fren performansı ise, hem etkili hem de güvenli bir duruş sağlıyor.

Test aracımız olan Mercedes CLK 200 Kompressor Cabrio, Dynamic donanım paketine sahip. Bu paket dahilinde ABS, ESP, ön ve yan havayastıkları, deri koltuklar ve direksiyon, elektrik ayarlı ve hafızalı sürücü koltuğu, parktronic sistemi, elektrikli açılır tavan, alarm, otomatik klima, bi-xenon farlar, yol bilgisayarı, radyo-CD çalar, elektrikli ayarlanan ve katlanan yan dikiz aynaları standart olarak sunuluyor. Mercedes CLK 200 Kompressor Cabrio için, AMG ürünleri de dahil olmak üzere çok geniş bir modifikasyon ve ekstra donanım listesi mevcut. Dynamic donanımlı Mercedes CLK 200 Kompressor Cabrio'nun anahtar teslim fiyatı ise 76 bin 700 Euro.

Yenilenen Mercedes CLK serisinin Cabriolet versiyonu da satışa sunuldu. Bir tuş dokunuşuyla üstü açık bir otomobil haline dönüşen CLK 200 Kompressor Cabrio'nun satış fiyatı 76 bin 700 Euro.

Teknik veriler

Silindir sayısı: 4

Silindir hacmi: 1998 cc

Maksimum güç: 163 bg/5300 d/d

Maksimum tork: 230 Nm/ 2500 d/d

Şanzıman: 5 ileri otomatık

Maksimum hız: 220 km/s

Hızlanma: 0-100 km 10.2 sn

Yakıt tüketimi: Şehir içi 12.2 litre / Şehir dışı 6.3 litre

Boş ağırlık: 1465 kg

Bagaj hacmi: 270 litre

Lastik ebadı: 205/55 R16
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!