Güncelleme Tarihi:
Strategy Analytics uzmanları, mobil operatörlerden, telefon satıcılarından, düzenleyici kuruluşlardan, ticaret kurumlarından, reklamcılardan, reklam ağlarından ve kendi tüketici anketlerinden derledikleri verileri bir raporda topladı.
Raporda, 2012’de toplam mobil medya kategorisinin 149.8 milyar dolara, mobil veri abonelik satışlarının ise yüzde 9.5’luk artışla 82.2 milyar dolara ulaşacağı belirtildi.
--Uygulama indirme yüzde 38’lik artışla 23 milyar dolar olacak.
--Uygulama harcamaları yüzde 30.7’lik artışla 26.1 milyar dolara çıkacak.
--Uygulamalar mobil medya harcamalarının yüzde 18.9’una ulaşacak.
--Mobil reklam harcamaları yüzde 85.4 artarak 11.6 milyar dolar olacak.
--ABD ve Avrupa’da uygulama içi reklam satışları mobil web gösterimli reklam satışlarının önüne geçecek. (934.5 milyon dolar)
VİDEO ZAYIF KALDI
Bununla birlikte, mobil piyasasındaki gelişmeler video reklamcılığına yansımıyor.
Araştırmaya göre, 271 milyon kullanıcı sayısına rağmen, mobil video reklamları 2011 yılında dünya çapında 223 milyon dolarla sınırlı kaldı.