Oluşturulma Tarihi: Mayıs 23, 2007 00:00
Halk otomobili olarak Almanya’da üretime başlayan Volkswagen, efsanevi modeli Golf’ün uzun süre hafızalardan silinmeyecek bir konsept versiyonunu tanıttı.
Golf GTI platformu üzerinde geliştirilen Golf GTI W12, tam 650 beygir gücünde ve maksimum 325 kilometre hıza ulaşabiliyor. Volkswagen’in efsanevi modeli Golf, sportif versiyonu GTI ile de her dönem gençlerin gözdesi olmayı başarmış bir model. 1982 yılından bu yana 1 milyondan fazla satan GTI modeli, spor otomobiller arasında önemli bir yere sahip. GTI efsanesine yeni bir soluk getirmek isteyen Volkswagen, güncel GTI modeli üzerinde geliştirdiği GTI W12 isimli konsepti ile sıradışı bir otomobile imza atmış. Bugüne kadar geliştirilen en güçlü Golf olan bu konsept, tasarımıyla da standart modellerden ayrılıyor. Türk tasarımcı Murat Günak’ın kaleminden çıkan Golf, genel hatlarını koruyor. Fakat bu konsept Volkswagen’in geleceği hakkında da birçok ipucu veriyor. Murat Günak’ın VW’den ayrılmasından sonra tasarım departmanının başına geçen Walter De Silva, Günak’a özgü çizgilere son verecek gibi görünüyor.
GÜNAK IZGARASI YOK
Çünkü Günak imzalı modellerde karşımıza çıkan ve Audi modellerini hatırlatan ’V’ şeklindeki hava ızgarası bu konsept ile birlikte ortadan kaldırılmış. Yani Volkswagen’in yüzü artık daha farklı olacak. Aracın tasarımına tekrar dönersek; sportifliğin herşeyden üstün tutulduğu bu araçta arka koltuklar iptal edilerek 12 silindirli motora yer açılmış. Ön tamponda ve arka çamurlukta açılan hava girişleri sayesinde hem motor hem de intercooler sistemlerine gerekli soğuk hava akışı sağlanmış. Karbonfiber tavan sayesinde aracın ağılığı düşürülürken; bu parça aynı zamanda bir difüzör görevi de görerek aracın yol tutuşuna katkıda bulunuyor. Arka tasarımda ise ön tarafa gönderme yapacak genişlikte bir tampon bulunuyor. 4 egzoza ev sahipliği yapan bu tampon aynı zamanda bir difüzöre de sahip.
Phaeton modelinde de kullanılan 6.0 litre hacmindeki W12 motor 6000 d/d’de 650 beygir güç üretiyor. Ayrıca 4500 d/d’de 750 Nm tork da kullanıma sunuluyor. Tabi bu gücün üretilmesinde ikiz turboların etkisini de unutmamak gerekiyor. Ürettiği gücü 6 ileri otomatik şanzımanla 4 tekerleğe aktaran araç, 0-100 km/s hızlanmasını 3.7 saniyede gerçekleştiriyor ve maksimum 325 km/s hıza ulaşabiliyor.