OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 23, 2005 00:00
FORMULA F1’e seyretmek üzere Türkiye’ye gelen 230 VIP yolcu 20 helikopterin otel, yarış alanı ve havalimanı arasında yaptığı 63 seferle taşındı. Helikopterde sefer başına ortalama 2 bin Euro aldı. Böylece, Formula 1’in son günü İstanbul Park’ta helikopter taşımacılığı için ödenen toplam para 126 bin Euro (212 milyar TL) oldu. Yarışların havacılıkla ilgili çalışmaları geçtiğimiz ocak ayında başladı. ‘Paddock’ adı verilen özel ve üst düzey misafirlerin ağırlandığı bölümün yakınlarına helikopterlerin inebilmesi için özel alan inşa edildi. ‘Heliport’ olarak adlandırılan iniş alanının kontrolü için Sabiha Gökçen Havalimanı özel bir kule kurdu. Hava trafiğini yöneten bu kulede 5 hava
trafik kontrolörü tüm yarış boyunca hizmet verdi. 15 Ağustos’ta açılan kulede her helikopterin iniş-kalkışından 500 euro alındı. Aynı anda dört helikoptere hizmet verebilen heliportlardan ikisi acil durumlar için ambulans helikopterlere ayrıldı. TRAFİK ERKEN BAŞLADI: Helikopter trafiği sabah erken saatlerde başladı. Önce Çırağan Otel’den alınan VIP yolcu ve pilotlar yaklaşık 15-20 dakikalık uçuşla yarış alanına ulaştırıldı. Yolcular boğazı seyrederek yapılan bu uçuşa hayran kaldı. Yarışın saat 17:00’de bitmesiyle birlikte bu sefer dönüş uçuşları başladı. Koltuk kapasiteleri 9 ila 5 arasında değişen Sikorky S-76, Bell Ranger, Agusta 109 tipi helikopterler hem Sabiha Gökçen’e hem de
Atatürk Havalimanı’na yolcularını taşıdı. Heliportta aynı dolmuÅŸ durağı gibi uzun kuyruklar oluÅŸtu. Bu uçuÅŸ ise yarışma alanından Sabiha Gökçen’e 5 dakika, Atatürk Havalimanı’na da yaklaşık 35 dakika sürdü. Ä°nanılmaz yoÄŸun uçuÅŸlar sırasında kiralık helikopter bulmak imkansız hale geldi. Trafikte sıkışan bazı iÅŸ adamları ise helikopter talep etmek zorunda kaldı. Saatler 20.00’yi geçerken son helikopterler yolcularıyla birlikte havalimanına indi.Â
button