Oluşturulma Tarihi: Kasım 18, 2007 00:00
Ulaştırma Bakanlığı, yılbaşından itibaren 35 yaş ve üzerindeki kamyon, tanker, çekici ve otobüs gibi ticari araçları trafikten çekecek. Trafikten çekilecek yaklaşık 60 bine yakın araçların sahiplerine özelliğine göre ödeme yapılacak.
ULAŞTIRMA Bakanlığı, 35 ve üzeri yaştaki 60 bine yakın kamyon, tanker, çekici ve otobüsü trafikten çekecek. Hurdaya ayrılacak bu araçların özelliğine göre sahiplerine 1650 ile 7 bin 500 YTL arasında değişen tutarlarda ödeme yapacak. Ulaştırma Bakanlığı’nın bir kısım motorlu taşıtın piyasadan çekilmesine ilişkin tebliği dünkü Resmi Gazete’de yayımlandı. Uygulama, modeli 1972 ve öncesi yıllar olan, izin verilen azami yüklü ağırlığı 3 bin 500 kilonun üzerinde ve yük, eşya taşımak için imal edilmiş kamyon, tanker ve çekiciler ile sürücüsü dahil 16 adet ve üzerinde koltuğu olan otobüsleri kapsıyor.
"HURDAYA AYRILMIŞTIR" KAŞELİ: Bu kapsama giren motorlu taşıtları, Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu (MKEK) Hurda İşletmesi Müdürlüğü"nün "Kırıkkale Hurda Müdürlüğü", "İzmir - Aliağa Hurda Müdürlüğü", "Kocaeli-Seymen Hurda Müdürlüğü"nden herhangi birine teslim ederek alacağı "hurdaya ayrılmıştır" kaşeli
trafik tescil belgesini sunan taşıt sahiplerine Ulaştırma Bakanlığı’nca belirlenen miktarlarda ödeme yapılacak. Söz konusu araçların trafikten çekilerek hurdaya ayrılması işlemleri kademeli olarak gerçekleştirilecek.
35 YAŞI DAHA ALT SEVİYELERE İNDİRMELİ: Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkanı Tamer Dinçşahin, bir kısım taşıtın piyasadan kaldırılmasıyla ilgili olarak 35 yaşın daha alt seviyelere çekilmesi gerektiğini söyledi. 20 yaş üzeri taşıtlarla Orta Doğu’ya bile yük taşınamadığına dikkat çeken Dinçşahin şöyle konuştu: "Zaten hurdaya çıkan taşıtlar sadece yurtiçinde taşıma yapabiliyordu. kurumsal taşımacılık yapan şirketler bu araçları kullanmıyor. Daha çok bireysel kamyonculuk yapan taşımacılar bu taşıtlara ilgi gösteriyor. Bakanlığın aldığı kararla standardı yükselecek olan taşımacılık sektörünün Türk ekonomisine daha fazla değer yaratabilmesi adına 35 yaşı biraz daha alt seviyelere çekilebilir."
700 BİN ARAÇ YÜK TAŞIYOR: Türkiye’deki yaşlı araç standartlarının düşürülmesi sırasında taşıt sahiplerinin mağdur edilmemesi gerektiğini savunan Dinçşahin, "Türkiye’de kayıtlı 700 bin araç yük taşıyor. Bunların bir kısmı artık yük taşımaya elverişli değil. Bunları karayollarından uzaklaştırırken sahiplerini de düşünmek lazım" dedi. Hurdaya ayrılacak araçlara yapılacak ödemelerin makul seviyelerde olduğunu belirten Dinçşahin, "35 yaşındaki bir aracı belirlenen fiyatlara zaten satmak mümkün değil. Bu araçlar kazandığını tamirhanede harcıyordu. Eğer bu araçların hurdaya çıkış yaşı düşürülecekse yapılan uygulamadaki gibi değerler göz önüne alınarak ödeme yapılmalıdır" diye konuştu.