Alper YOLDAŞ
Oluşturulma Tarihi: Ocak 09, 2008 00:00
Borusan Holding CEO’su Agah Uğur, grubun bünyesinde faaliyet gösteren ikinci el otomobil şirketi Otomax’ın bu sektörde dünyanın en büyüğü ABD’li Manheim ile ortak olduğunu belirterek, "Türkiye’de ikinci el otomobil pazarının hacmi 800-900 bin adet. Bizim pazardaki payımız ise yüzde 1 civarında. Dünyanın en önemli oyuncusu ve yatırımcısını bünyemize çektik. Bu ortaklıkla pazarın lideri olmayı hedefliyoruz" dedi.
Uğur, yüzde 50-50 oranındaki ortaklığın yeni kurulacak ’Borusan Manheim’ çatısı altında gerçekleşeceğini kaydederek, "Ortaklık ardından Otomax’ın açık artırma satışları Manheim markası ile yürütülmeye başlanacak, internet ve dergi faaliyetleri ise Otomax bünyesinde devam edecek" diye konuştu.
58 MİLYAR DOLARA ARACILIK: Manheim’ın 5 kıtada, 15 ülkede faaliyet gösterdiğini söyleyen Uğur, "2006 yılında Manheim’ın toplam satış cirosu 2.8 milyar dolar, aracılık ettiği toplam işlem değeri ise 58 milyar doların üzerinde. Borusan-Manheim güç birliğinin ülkemiz ikinci el otomobil sektörüne ciddi bir dinamizm ve büyüme getireceğine inanıyorum" dedi. İkinci el pazarının Türkiye’de gün geçtikçe önem kazandığını vurgulayan Uğur, Otomax şirketiyle bu sektöre 6 yıldır yatırım yaptıklarını söyledi. Uğur, "Manheim, yıllık 10 milyon aracın satışına aracılık yapıyor ve açık artırmada 5 milyon aracı satıyor. Bu ortaklıkla daha etkin açık artırma ve daha kısa sürede daha çok araç satışı gerçekleştirmeyi planlıyoruz" dedi.
PAZAR LİDERLİĞİ TAAHHÜDÜ: Otomax’ın gerçekleştirdiği açık artırmalara sadece üye bayilerin katıldığına dikkat çeken Uğur, "Açık artırma yöntemiyle sadece kurumsal müşterilere hizmet veriyoruz. Ortaklıkla birlikte aynı çizgide hizmet vermeye devam edeceğiz" dedi. Uğur, 2007’de Otomax açık artırma aracılığıyla 7 bin aracın satıldığını, 2008 hedeflerinin ise 11 bin araç olduğunu belirterek, "2010 sonuna kadar 30 bin aracı yakalıyor olmamız lazım" dedi. İkinci el araç pazarının 800-900 bin adetler düzeyinde olduğunu, bunun yarısının bireyler arasında yapılan satışlardan oluştuğunu anlatan Uğur, şöyle konuştu: "Geriye kalan 450 bin adetlik bölümden de şu an yüzde 1 düzeyinde pay alıyoruz. Henüz çok küçüğüz. Bizim yüzde 5-10’lar hedefliyor olmamız lazım. Açık artırma sisteminde pazarın lideri olacağımızı taahhüt ettik. Dünyanın en önemli oyuncusu ve yatırımcısını bünyemize çektik."
TÜRKİYE YÜKSELEN BİR YILDIZ: Manheim Uluslararası Operasyonlardan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Mike Langhorne ise şirketlerinin 60 yıllık tecrübesine dikkat çekerek, Türkiye’de böyle bir fırsat buldukları için mutluluk duyduğunu kaydetti. Türkiye’nin küresel ekonomide yükselen bir yıldız olduğunu belirten Langhorne, kurdukları ortaklık sayesinde doğru ürünleri yerel ihtiyaçlara da cevap verecek bir şekilde sunacaklarını söyledi. Langhorne, "Otomax, Manheim’in küresel pazar gücüne de katkıda bulunacaktır. Borusan ile birlikte ikinci el otomobil sektöründe önemli başarılara imza atacağız" dedi.
15 TV ve 42 gazetenin sahibi bir medya devi
BORUSAN bünyesindeki Otomax ile ortaklığa giden Manheim, başta medya olmak üzere birçok sektörde faaliyet gösteren Atlanta merkezli Cox Enterprises, Inc. grubu şirketlerinden biri olarak dikkat çekiyor. ABD’nin önde medya gelen grupların biri olan Cox Enterprises, dünya genelinde 80 bin çalışana ve 2006 yılı verilerine göre de 13.2 milyar dolarlık bir gelire sahip. Bünyesinde 15 TV kanalı, 17’si günlük olmak üzere toplamda 42 gazete bulunduran grup, 80 radyo istasyonu ile ABD’nin en büyük yayıncısı konumunda.