Güncelleme Tarihi:
TGS (Turkish Ground Service) şirketine ait bagaj taşıma traktörü, körükte duran Tataristan Havayolları’na ait Tupolev 154 tipi yolcu uçağına çarptı. Kazada uçağın sol kanadı hasar görürken, uçağın 5 ton yakıtı aprona boşalmaya başladı. İki itfaiye aracı yakıtın üzerine köpük sıkarak duruma müdahale ederken, iniş ve kalkış yapacak uçaklar alternatif taksi yollarına yönlendirildi.
BÜYÜK TEHLİKE / WEB TV
VIP de tehlike atlattı
Tehlikenin yaşandığı 221 numaralı körüğün karşısında VIP Salonu bulunurken, tonlarca yakıt diğer uçakların altına kadar ilerledi. Tataristan Hava Yolları görevlisi, “Bagaj aracı yanlış manevra yaptı ve uçağın kanadına çarptı. Yakıt alev alabileceği için çok tehlikeli bir durum oluştu” iddiasında bulundu. Atatürk Havalimanı Başmüdürü Celal Özuğur sıcak hava yüzünden buharlaşan yakıtın tehlike oluşturmaması için köpükle örtüldüğünü belirtti. Kazan’a uçması planlanan uçak bakıma alındı.
Tek boşluk kanat altı
TGS’den yapılan yazılı açıklamada, “Yoğunluktan dolayı boşaltma yapacağı uçağın yanına yanaşamayan aracın operatörü, gördüğü tek boşluk olan kanat altından geçmek isterken olay meydana gelmiştir” dedi.
Uçak yakıtı kerosen nedir?
BENZİNDEN daha zor alev alır ama benzinden daha fazla ısı verir. Parlama derecesi 40 derecedir. Bu derecenin altında herhangi bir ateş temasında yanmaz. Bu özelliği sayesinde herhangi bir kaza/kırım anında yangın çıkartma riskini minimize eder. Kerosen yakıtı havacılık alanında JET-A1 yakıtı olarak da bilinir. Buharı havadan ağır olup zeminde yayılır ve uzaktan ateş alması mümkündür.