Oluşturulma Tarihi: Ekim 04, 2006 00:00
Küçük 4X4 sınıfının hesaplı modellerinden biri olan Daihatsu Terios, 9 yıl aradan sonra yenilenerek Mayıs ayında Türkiye’de piyasa sunulmuştu. Geçtiğimiz hafta teste aldığım yeni Terios, öncüsüne göre daha şık bir tasarıma kavuşurken, büyüyen boyutları ile de daha konforlu bir araç haline gelmiş.
Türkiye’de ilk etapta 36 bin 500 YTL’den başlayan fiyatla satışa sunulan, ancak Mayıs sonundaki dalgaya yakalanarak 5 bin YTL zam gören yeni Terios’un bu yılki satış hedefi bu yüzden 1500’den 1200’e gerilemiş. Ancak buna rağmen yeni Terios, tasarımı ve özellikleriyle halen sınıfının en hesaplı 4x4 olma özelliğini koruyor.
DİNAMİK BAKIŞ
Hem fiyatı hem de yeni tasarımıyla büyük beğeni toplayan yeni Terios’un dış tasarımına baktığımız zaman ön kısımda yer alan büyük far grubu araca dinamik bir bakış kazandırmış. Farların yanına kadar inen motor kaputu araca sağlamlık hissi kazandırıken; yan kısımdaki şişik çamurluklar ise aracı sportif bir havaya büründürmüş. Araca yandan bakıldığında büyüyen ön ve arka kapı genişleyen iç mekanın habercisi gibi duruyor. Kısa tutulan arka kısımda D sütunu cam ile sonlandırılarak aracın daha kaliteli bir görünüme kavuşması sağlanmış. Arka kısımda ise bagaj kapağına yerleştirilmiş stepne, aracın bir 4x4 olduğunu vurguluyor.
İÇ MEKAN GENİŞLEMİŞ
Küçük boyutlarına rağmen bir 4x4 olmasının getirdiği yükseklik avantajı ile Terios sürücüsüne güven hissi veriyor. Ancak dış tasarımındaki dikkat çeken özellikler bana göre iç mekana tam olarak yansımamış. İç mekanda üç kollu deri direksiyon simidi sportif yapısıyla dikkat çekerken, dairesel tasarlanmış gösterge panelini ve ön konsolda kullanılan metal görünümlü plastiğin kalitesini çok fazla beğenmedim. Ama sonuçta bu fiyata normal. İçerde malzeme kalitesinin artması aracın fiyatının da artması anlamına geleceği için bazı şeyler daha basit tutulmuş. Buna rağmen uzayan dingil mesafesi ile daha geniş bir iç mekan sunan Terios, 5 kişiye yeterli yaşam alanını sunuyor. Eski otomobillerde kullanılanlara benzer bir tasarıma sahip olan orta konsoldaki havalandırma ızgarları, araçta biraz nostalji rüzgarı estiriyor. Konsolun en üstünde dijital bir saat yer alırken onun altında ise müzik sistemi bulunuyor. Yeni Terios’un bagaj hacmi ise 380 litre.
Yakıtta da cimri
Yeni Terios, açıkçası güvenlik teknolojisi, görüş açısı ve arazi kabiliyeti ile küçük bir araçtan çok daha fazlasını sunuyor. Sürekli 4 tekerlekten çekiş sisteminin kullanıldığı araçta üretilen güç, çekişin kuvvetli olduğu tekerleklere gönderiliyor. Eski Terios’ta yer alan 1.3 litrelik motor, yeni Terios’ta yerini 1.5 litre hacminde 4 silindirli bir motora bırakmış. 6000 d/d’de 105 beygir güç üreten motor, 140 Nm’lik maksimum torkunu ise 4400 d/d’de üretiyor. 5 ileri manuel şanzımanlı Terios 0-100 km/s hızlanmasını 12.4 saniyede gerçekleştirirken; teste aldığım 4 ileri otomatik şanzımanlı versiyonda bu süre 14 saniyeyi buluyor. Manuel şanzımana sahip Terios şehir içinde 9.8 litre, şehir dışında 7.1 litre yakıt tüketirken otomatik vitesli versiyonda ise bu değerler 0.1 litrelik bir artış gösteriyor. Sonuç olarak fiyatıyla ve yakıt tüketimiyle hesaplı olan yeni Terios’un 105 beygirlik motoru belki sizi performans olarak tatmin etmeyebilir. Ama unutmayın bu araç 1.5 litre ve fiyatı 41 bin 500 YTL.