Oluşturulma Tarihi: Ocak 14, 2008 00:00
Lassa’nın kış lastiği Snoways, Kuzey Kutup Dairesi’de, zorlu doğa şartlarında eksi 40 derecede test edildi. Testte, konvoyu İsveç Kiruna’daki ünlü Icehotel’de karşılayan Brisa Genel Müdürü Bülent Savaş, "Snoways’in kutuplarda bile başarılı olduğu bir kez daha anlaşıldı. Sakıp Ağa gibi ’Koşuya devam’ deyip, 2007’de 47 ülkeye 3 milyon Lassa sattık. Brisa’yla, rakam 4 milyonu buldu" dedi.
SABANCI Grubu’na bağlı Lassa, ürettiği kar lastiği Snoways’i eksi 40 dereceye varan soğuk hava şartlarının hakim olduğu, Avrupa’nın en kuzey noktasındaki Norveç ve İsveç’te denedi. Kuzey Kutup Dairesi içinde yer alan bölgede, iki araçlık konvoya sahip Lassa ekibi, Avrupa’nın en kuzey noktası olan Norveç’teki Northkapp’tan yola çıktı ve zorlu hava ve yol şartlarında yaklaşık 1.300 kilometre kat ederek, İsveç Kiruna’daki ünlü Icehotel’e geldi.
BÜYÜK GURUR YAŞIYORUZ: Icehotel’de konvoyu; Brisa Genel Müdürü Bülent Savaş, Brisa Pazarlama ve Satış Genel Müdür Yardımcısı Serdar Demirdağ ve Lassa marka takımı karşıladı. Bülent Savaş, "Türk markası Lassa’nın ürettiği Snoways’in kutup şartlarında bile başarılı olduğu bu testle bir kez daha anlaşıldı. Bu büyük anın heyecan ve gururunu yaşıyoruz" dedi. Kutup şartlarında Snoways’i test eden ekibin üyeleri "Öyle şartlarla karşılaştık ki lastik dayandı ama aracın içinde biz çok zorlandık" dedi.
KUTUPTA SORUNSUZ 1300 KM: 1.300 kilometrelik testte özellikle gecelerin zorlu geçtiğini aktaran test ekibi üyeleri, "Biyolojik ritim bozukluğu yaşadık. Avrupa’nın en kuzey noktası olan Northkapp, adeta kar çölü gibiydi. Eksi 40 dereceye varan soğukta, 4 günlük yolda Snoways’i tali yollarda da test ettik, slalom yaptık ve lastikleri hiç değiştirmeden Kiruna’ya sorunsuz geldik" dediler. Brisa Genel Müdürü Bülent Savaş, düzenlenen basın toplantısında da Lassa’nın lastik pazarında açık ara Türkiye lideri olduğunu vurguladı ve "Snoways, kış lastiği pazarında Türkiye’nin en çok satan lastiği. 2007’de Lassa markalı yaklaşık 3 milyon adet lastik ihraç ettik. Bunun 500 bini Almanya’ya yapıldı. Avrupa’da birçok pazarda varız. Hatta, kışları zorlu şartların hakim olduğu Avusturya’da, ülkenin Posta İdaresi tüm yıl bizim lastiklerimizi kullanıyor. Snoways’in kutup şartlarında bile başarılı olduğu bir kez daha anlaşıldı. Sakıp Ağa gibi ’Koşuya devam’ deyip, 2007’de 47 ülkeye 3 milyon Lassa sattık. Brisa’yla, rakam 4 milyonu buldu" dedi. Bülent Savaş şöyle devam etti: "Son 4 yılda ihracat yaptığımız ülke sayısı 30’dan 47’ye çıktı. Bunların 7’si bu yıl satış ağımıza girdi. Yurtdışı satış ağını daha da geliştirmek istiyoruz. Geçen yıl, kesin rakam olmamakla birlikte, Brisa olarak yaklaşık 700 milyon YTL’lik ciro yakaladık. Bunun 170-180 milyon doları ihracat. Son 4 yılda ihracatımız yüzde 50 arttı. Yılda 500 bin adetten fazla Snoways ihracatı yapıyoruz. 3 milyon adet Lassa markalı, 1 milyondan fazla da Brisa markalı ürün ihraç ettik. 2008’de lastik üretim kapasitemiz 10 milyonu aşacak. Bugüne kadar 30 milyon Lassa lastik ihraç ettik. Bir Türk markası olarak devlerle rekabet ediyoruz. 2008’de dış satışları yüzde 15 artırmayı hedefliyoruz. 2007’de ürettiğimiz Brisa ve Lassa markalı 9 milyon lastiğin 4.3 milyonunu ihraç ettik." Ali ÖZTÜRK
İşçi başına yatırım maliyeti ortağımız Bridgestone’u da üzüyor
YABANCI ortakları Bridgestone’un da bir dünya stratejisi olduğunu söyleyen Bülent Savaş, "Yabancı ortağımızla, olduğumuz yerde kapasite artırma kararı aldık. Bazı global üreticiler işçi başına 6-7 bin dolar maliyet olan Romanya, Bulgaristan, Mısır, Macaristan, Sırbistan gibi ülkelere gidiyor. Biz ise bu ülkeden kazandığımızı bu ülkeye yatırıyoruz. Makina başında çalışan operatörün bize yıllık maliyeti 50 bin doları buluyor ama Türkiye’de yatırıma devam edeceğiz" dedi. Yüksek maliyetlerden Bridgestone’un da yakındığını ifade eden Bülent Savaş, "Kapasiteyi daha ekonomik noktaya taşımaya çalışıyoruz. Belirli büyüklüğe ulaşırsak, maliyetler düşecek" diye konuştu.
Türkiye’de üretilip ihraç edilen her 100 araçtan 50’sinde Lassa var
BRİSA Genel Müdürü Bülent Savaş, yatırım planlamasını 5 yıllık dönemler halinde yaptıklarını belirterek şöyle konuştu: "2004-2008 döneminde 214 milyon dolarlık yatırımı tamamlayacağız. Her sene, üretime katılan eleman sayımız 120-130 kişi artıyor. Üretim ve ihracat da her yıl yüzde 10-15 artıyor. Lassa, Türkiye’da pazar lideri. Türkiye’de üretilip ihraç edilen her 100 araçtan yaklaşık 50’sine Lassa ve Brisa markalı lastikler takılıyor" diye konuştu.
İhracatın yüzde 70’i Avrupa’ya
Lassa son 4 yılda ihracat yaptığı ülke sayısını 30’dan 47’ye çıkardı.
Lassa’nın ihracatının yüzde 70’i Avrupa ülkelerine yapılıyor.
Sadece Almanya’ya geçen yıl 500 bin Lassa satıldı
İhracat pazarları arasında dünyanın en iyi lastik üreticisi ülkeler de var, üretim yapmayan ülkeler de.
Türkiye’den ihraç edilen araçların yüzde 50’sine Lassa lastikleri takılıyor.
Lassa’nın yeni konsept mağazaları Otopratik’lerin sayısı 8’e çıktı, firma her otopratik’ten 1 milyon dolar ciro hedefliyor.
Üretici Brisa 10 farklı araç grubuna lastik üretiyor ve bu özelliği ile büyük bir rekabet avantajına sahip.